خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۴۸۶۴

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت‌های جدید طلا و سکه در بازار تهران / ۳ عامل اصلی گرانی طلا

قیمت‌های جدید طلا و سکه در بازار تهران / ۳ عامل اصلی گرانی طلا

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: امروز قیمت تمام سکه در بازار به مرز پنج میلیون تومان رسید. افزایش نرخ ارز، افزایش تقاضا و عدم مدیریت بانک مرکزی در بازار سه عاملی است که در گرانی قیمت‌ها نقش برجسته‌ای داشته است.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت سکه در بازار افزایش یافته است؟ به تجارت‌نیوز گفت: امروز قیمت تمام سکه در بازار به مرز پنج میلیون تومان رسید؛ دلیل افزایش قیمت سکه نیز به افزایش حجم تقاضا در روزهای پایانی سال ارتباط دارد. در حقیقت قیمت تمام سکه در مقایسه با روز گذشته حدود 400 هزار تومان گران شد. ربع سکه هم با افزایش قیمت 40 هزار تومانی به یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسید. نیم سکه هم با افزایش ۷۰ هزار تومانی به قیمت دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

نادر بذرافشان درباره حباب سکه اظهار کرد: متاسفانه طی 10 روز گذشته بانک مرکزی نظارتی در بازار ارز و طلا نداشته، عدم تزریق سکه و ارز در بازار باعث شده که حباب سکه به مرز 600 هزار تومان نزدیک شود.

او افزود: البته در نوسان 10 روز گذشته قیمت طلا و سکه نباید از افزایش نرخ ارز چشم‌پوشی کرد؛ چرا که قیمت دلار هم امروز به 14 هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته حدود 600 تومان گران شد.

بذرافشان در پاسخ به این پرسش که آیا کمبودی در توزیع سکه در بازار وجود دارد یا خیر؟ گفت: فعلا در آستانه شب عید تقاضا در بازار افزایش یافته، به نظر می‌رسد که کمبودی در ضرب و تولید سکه وجود نداشته باشد. معتقدیم چنانچه بانک مرکزی در بازار ارز ورود کند و ارز و سکه مورد نیاز را به بازار تزریق کند ممکن است که قیمت‌ها در روزهای آینده کاهش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.