خبر مهم:

کد مطلب: ۴۵۸۳۱۳

قیمت‌ها در بازار طلا و سکه کاهشی شد / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۴/۴

قیمت‌ها در بازار طلا و سکه کاهشی شد / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۴/۴

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به هشت میلیون و ۳۹۳ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تقاضا برای دارایی امن درپی تشدید نگرانی‌ها نسبت به شیوع موارد ابتلا به ویروس کرونا به بالاترین حد در بیش از هشت سال اخیر صعود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۶۸ دلار و ۵۰ سنت رسید. این فلز در اوایل معاملات آسیایی تا مرز ۱۷۷۳ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۲ بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۷۸۵ دلار و ۵۰ سنت ایستاد.

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، نگرانی‌ها نسبت به موج دوم ابتلا به ویروس کرونا به خصوص در آمریکا و آمریکای لاتین باعث تشدید نگرانی‌ها نسبت به ضعف پایدار احیای اقتصادی شده و این موضوع یقینا از دارایی‌های امن نظیر طلا حمایت کرده است. همچنین اقدامات محرک مالی بانک‌های مرکزی از طریق برنامه‌های خرید اوراق قرضه و تسهیل سیاست پولی از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

بانک‌های مرکزی جهان تدابیر محرک مالی گسترده‌ای را به اجرا گذاشته و نرخ‌های بهره را پایین نگه داشته‌اند و این اقدام به رشد بیش از ۱۶ درصدی قیمت طلا در سال میلادی جاری کمک کرده است. طلا در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی با افزایش تقاضای خرید روبرو می‌شود.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اظهار کرده که اقدامات محرک مالی بعدی بازگرداندن سریع افراد به مشاغل را مد نظر دارد و وی قصد دارد مهلت تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی را تا حد امکان به تاخیر بیاندازد.

چندین ایالت آمریکایی از افزایش موارد ابتلا و مرگ بر اثر کرونا خبر داده‌اند و شمار قربانیان آمریکای لاتین روز سه شنبه از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کرد.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: اتحادیه اروپا در واکنش به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، آماده شده تا ورود مسافران از این کشور را ممنوع کند و آمریکا را در ردیف کشورهای آلوده‌ای مانند برزیل و روسیه قرار دهد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از رشد قیمت طلا پشتیبانی کرد، شاخص دلار بود که نزدیک به پایین‌ترین حد خود در یک هفته اخیر قرار گرفت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۹۲۵ دلار و ۳۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۸۲۵ دلار و یک سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۱۷ دلار و ۸۷ سنت بود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۴ تیر ساعت ۱۸ با ۲۹۹ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۹،۲۹۸ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۹ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۹ هزار و ۱۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه ۴ تیر ساعت ۱۸ با ۳۰۴ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۲۱،۳۹۳ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۱ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۱ هزار و ۲۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید هشت میلیون و ۳۹۳ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۸۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا هر چی سرمون میارن حقمونه، بجای اینکه دست از خرید کاذب برداریم ، هرچه قیمت ها میره بالا حریص تر میشیم و میخریم. یورو از 16000 میبرن به22000 میرسونن بعد از چند روز میشه 21450 خوشحالی میکنیم که اومد پایین. دیگه فکر نمیکنیم چقدر گرون کردن و چقدر ارزون؟

  • ناشناس

    سلام دوستان .میخواستم بدونم روند نزولی طلا حدودا تا کی و چه قدر طول میکشه.
    من اجبارا طلایی که داشتم امروز فروختم
    میخواستم بدونم کی اقدام کنم و دوباره بخرم?
    لطفا اگه کسی اطلاع داره پاسخ بده
    ایا این درسته که تا یک هفته این کاهش قیمت طول مییکشه?ممنونم

  • ناشناس

    به به چقدر هم ارزون شده

  • ناشناس

    متاسفانه به جای اینکه مردم اتحاد داشته باشن جلوی گرانی را بگیرند اما کو گوش شنوا هرکی به فکر خیشه این ممکت هیچ وقت درست نخواهد شد چون طرز تفکر بیمار گونه بسیار دارد و حرص به جان اکثر مردم افتاده وهیچگونه اثاریاز رحم و موروت به چشم نمی خورد

  • ناشناس

    سلام آیا قیمت طلا کاهش می آید؟
    اخه من طلا هایم را در ارزانی فروختم

  • مهدی

    سلام اینها هر کاری دوست دارن میکنند و ما همش غم و ….میخوریم.مجبوریم ولش کنیم ما هم خدایی داریم عزیزان من

  • ناشناس

    ۲۰۰ هزار تومان بالا می ره ۱۰ هزار تومان پایین میاد توی بوق و کرنا می کنید که دلار پایین آمده خجالت هم خوب چیزیه

  • ناشناس

    چه خبره این همه قیمتها می ره بالا کسی نیس به اینا رسیدگی کنه مردم چه گناهی دارن

  • ناشناس

    اوه ارزونی شد?

  • ناشناس

    سیاستشون این که طلا رو تایه میلیون ببرن بالا