کد مطلب: ۳۷۷۱۵۱

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت واقعی دلار پنج هزار تومان است / مباحث سیاسی قیمت دلار را دچار نوسان می‌کند

قیمت واقعی دلار پنج هزار تومان است / مباحث سیاسی قیمت دلار را دچار نوسان می‌کند

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: قیمت واقعی دلار نباید بیشتر از پنج هزار تومان باشد. متاسفانه مباحث سیاسی در داخل کشور باعث شده که قیمت این ارز مداما وضعیت نوسانی را به خود بگیرد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت دلار در نیمه نخست امسال تک نرخی خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: سرنوشت اتاق بازرگانی اعم از بازرگانان، تولیدکنندگان و واردکنندگان نباید در اختیار نوسان‌های نرخ ارز قرار گیرد. نوسان قیمت ارز در بازار اقدام خطرناکی است. متاسفانه این روزها هیچ پیش‌بینی نمی‌توان درباره نرخ ارز داشت.

علاء میرمحمدصادقی افزود: معتقدیم چنانچه نرخ ارز تثبیت و به سمت تک نرخی شدن پیش رود قطعا تکلیف واردکنندگان و صادرکنندگان مشخص می‌شود. در حقیقت چنین اقداماتی اقتصاد کشور را روان و روشن می‌کند.

او با اشاره به وضعیت غیرشفاف اقتصاد اظهار کرد: متاسفانه وضعیت فعلی اقتصاد کشور غیرشفاف است. با نوسان‌هایی که در قیمت ارز وجود دارد ما نمی‌دانیم چنانچه امروز کالایی را با قیمت ارز 13 هزار تومانی صادر کرده‌ایم دلار آن را باید در بازار به نرخ هشت هزار تومان بفروشیم یا خیر؟ این موضوع قیمت اجناس را در بلاتکلیفی قرار می‌دهد.

میرمحمدصادقی گفت: چنانچه نرخ ارز ثابت و به زیان دولت تمام شود این موضوع به مصلحت جامعه است؛ چرا که مردم در این شرایط می‌دانند ارزش سرمایه‌ آنها به چه قیمتی است.

او در پاسخ به این پرسش که در این شرایط قیمت واقعی دلار چقدر است؟ گفت: چنانچه امکانات کشور را مورد ارزیابی قرار دهیم قیمت دلار نباید بیشتر از پنج هزار تومان باشد. متاسفانه مباحث سیاسی در داخل کشور باعث شده که قیمت این ارز مداما وضعیت نوسانی را به خود بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نقدینگی سه برابر شده پس ریال در برابر ادز های خارجی باید یک سوم ارزش قبل را داشته باشد یعنی دلار باید حدودا ده هزار تومان بشه من موندم این عدد های تخیلی رو برای قیمت دلار از کجا میارن

  • مردم

    افرین بر شما
    حقیقت میگویید.
    اقتصاد ما و قیمت ارز ناشی از دست درازی سیاست
    در اقتصاد میباشد.

  • ناشناس

    ایشون پتروشیمی‌شون رو به دلار ۷ هزار تومن بفروشن به من.

  • ناشناس

    من فقط از خدا مرگ خودم رو آرزو میکنم. من جوان هستم و 34 ساله و هیچ آیندهء روشنی برای سیاست و اقتصاد این کشور که […]شده و هیچ ارگانی کاری بر علیه فساد نمیکنه نمیبینم. اونوقت دم از حجاب و ساسی مانکن میزنن. آقایون برید گردن این اختلاسگرها رو بزنید و دلار رو به نرخ واقعی برگردونید. این بازیها تابلو هست که کار تحریم نیست.

  • ناشناس

    باسلام،مملکتی به این بزرگی چرا قانون نداره،بااین همه منابع چراحال مردم خرابه،[…]