کد مطلب: ۳۴۶۲۹۸

محمدی خبر داد:

لایحه اصلاح بازار سرمایه آماده تحویل به دولت شد

لایحه اصلاح بازار سرمایه آماده تحویل به دولت شد

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه بازار سرمایه لایحه‌ای برای ارسال به دولت و مجلس آماده کرده، گفت: مفاد این لایحه شامل اصلاح و ارتقای بازار سرمایه کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاپور محمدی با اشاره به نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران بازار سرمایه گفت: راهکارهای اعضای کمیسیون اقتصادی برای بازار سرمایه راهگشا بوده و مدیران ارشد این بازار از نمایندگان مجلس در حوزه بنگاه‌ها و شرکت‌های بورسی درخواست‌هایی داشته‌اند تا بتوان مشکلات آنها را مرتفع کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به لزوم توجه به معافیت مالیاتی و افزایش سرمایه‌ها در شرکت‌ها و بنگاه‌های بورسی بود، افزود: دریافت مالیات نیم درصدی نقل و انتقال مربوط به سهام شرکت‌های بورسی توسط شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه به یک دهم درصد کاهش یافته که در این راستا از اعضای کمیسیون اقتصادی درخواست شد که این موضوع به یک قانون دائمی تبدیل شود، چراکه نرخ جدید به افزایش حجم معاملات در بازار سرمایه کمک می‌کند.

جلوی فعالیت‌هایی که منجر به احتکار می‌شوند، گرفته شود

وی با بیان اینکه بازار سرمایه لایحه‌ای را برای ارسال به دولت و مجلس آماده کرده است، افزود: مفاد لایحه فوق‌الذکر شامل اصلاح و ارتقای بازار سرمایه کشور است و این قوانین می‌تواند به نظم بازار سرمایه، کنترل بیشتر حجم نقدینگی و هدایت نقدینگی به فعالیت‌های تولیدی کمک کند.

محمدی با تأکید بر اینکه باید جلوی فعالیت‌هایی که منجر به احتکار می‌شوند، گرفته شود، ادامه داد: بازده‌های غیرعادی که در بخش‌های اختلال‌زا وجود دارد باید کاهش یابد تا فعالیت‌های بخش‌های تولیدی برای سرمایه‌گذاران کشور جذابیت پیدا کند.

شفافیت در بازار سرمایه، ارتقا یافته است

وی با بیان اینکه شفافیت در بازار سرمایه، ارتقاء یافته و تأخیر در ارسال صورت‌های مالی شرکت های بورسی بسیار کاهش یافته است، اظهار داشت: زمان ارسال صورت‌های مالی توسط شرکت‌های مختلف بورسی از متوسط 40 روز برای هر ماه به حدود یک تا دو روز رسیده است که این موضوع نشان‌دهنده ارتقاء شفافیت در بازار سرمایه است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران تصریح کرد: امیدوارم با اقداماتی که در سازمان بورس دنبال می‌شود شفافیت‌ها افزایش بیشتری پیدا کند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.