کد مطلب: ۱۵۳۳۴۱

اصلاح لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی

اصلاح لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی ماده 7 لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح و با 168 رای موافق، هفت رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر تصویب کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس این اصلاحیه با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عبارت نرخ سود میانگین 6 درصد در این مصوبه جایگزین عبارت نرخ سود متناظر می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با خبرنگاران گفته بود: اعضای شورای نگهبان مصوبه مجلس در خصوص لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را مورد بررسی قرار دادند که این مصوبه با توجه به اذن رهبر معظم انقلاب که در پاسخ به استفسار رئیس مجلس اعلام فرمودند؛ مغایر با موازین شرع و قانون اساسی تشخیص داده نشد.

وی ادامه داد: اما با توجه به این که در بند 3 نامه رئیس مجلس شورای اسلامی سود متوسط 6 درصد پیش‌بینی شده و در ماده 7 مصوبه تعیین میزان آن به آیین‌نامه واگذار شده است، لذا اطلاق ماده 7 از این جهت مغایر اذن معظم له و در نتیجه مغایر اصول 57 و 110 قانون اساسی است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.