کد مطلب: ۷۱۶۶۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ایران خودرو عقب کشید / تارا و ۲۰۷ در بورس عرضه نمی‌شوند!

ایران خودرو عقب کشید / تارا و 207 در بورس عرضه نمی‌شوند!

مدیر پذیرش بورس کالا روز گذشته خبر پذیریش دو خودروی تارا و ۲۰۷ را در بورس داد. اما امروز این عرضه لغوشد. علت لغو عرضه ایران خودرو در بورس کالا چیست؟

به گزارش تجارت‎‌نیوز ، روز گذشته محمدرضا بهنام زاده، مدیر پذیرش بورس کالای ایران اعلام کرد که هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالای بورس کالای ایران با پذیرش محصولات تارا ‌و ۲۰۷ تولیدی شرکت ایران خودرو موافقت کرد. پیش از این موضوع در نیمه مهر ماه مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو خبر عرضه این خودرو را داده بود.

این درحالی است که امروز ایران خودرو در اطلاعیه‌ای گفت که عرضه خودروهای تارا و ۲۰۷ در بورس کالا تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نیست و باید شرایطی را فراهم کرد تا اختلاف قیمت کارخانه و بازار کاهش پیدا کند و در ادامه برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی کرد.

علت لغو این عرضه به تفاوت قیمتی بر می‌گردد و براساس اعلام ایران خودرو باید قیمت درب کارخانه با قیمت بازار کمی هماهنگ شود. در اصل وظیفه بورس کالا به ثبات رساندن قیمت بورس کالا و بازار آزاد است و به نوعی می‌توان گفت که این شرکت بهانه قیمت را برای لغو و عدم عرضه آورده است.

عرضه خودور در بورس کالا می‌تواند تفاوت قیمت بازار و درب کارخانه را کمتر کند و به نوعی بازار خودرو را به ثبات برساند. در حال حاضر سود بازار خودرو در جیب رانت‌خوران و دلالان است و با عرضه در بورس این رانت به صفر می‌رسد. عدم عرضه نیز میزان سود این گروه را افزایش می‌دهد.

به هرحال عرضه خودور در بورس کالا مزیت‌های بسیار زیادی دارد و این عدم عرضه تنها سود دلالان را افزایش می‌دهد و به زیان خریداران و کلیت اقتصاد کشور است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چون خریدار نیست توبورس بره نمیخرن

  • ناشناس

    قیمت بازار دیگه تمام شد اصلا خریدار نداره وبازار پکیده