کد مطلب: ۳۰۳۵۸۷

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد:

مالباختگان سکه ثامن منتظر مژده خوبی باشند

مالباختگان سکه ثامن منتظر مژده خوبی باشند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد: ­دادگاه پرونده سکه ثامن قبل از تعطیلات گذشته اطلاعاتی را از ما خواست که ارائه کردیم.

ابراهیم محمدولی گفت: ​اتحادیه طلا و جواهر پیگیر موضوع پرونده سکه ثامن است و با توجه به پیگیری دستگاه قضایی ­حساب‌های مدیر سایت سکه ثامن در همه­ بانک‌های کشور مسدود شده و این فرد تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است .

به گزارش تجارت‌نیوز،محمدولی اضافه کرد: بر اساس اطلاعاتی که پلیس فتا به اتحادیه اعلام کرده به زودی به مالباختگان شرکت سکه ثامن خبر خوبی داده خواهد شد .

رئیس­ اتحادیه طلا و جواهر گفت: سکه ثامن هیچ مجوزی ­از این ­­اتحادیه­­ نداشته­ ­و­ بر اساس شنیده ها مبلغ کلاهبرداری این سایت اینترنتی سکه و طلا، مبلغ 200 میلیارد تومان برآورد می شود که دستگاه قضا در حال پیگیری این پرونده است .

محمدولی درباره تعیین تکلیف وضعیت مالباختگان شرکت سکه ثامن که در حوزه معاملات آنلاین طلا و سکه فعالیت داشت، افزود: دستگاه قضایی تصمیم گیرنده برای مشتریان سکه ثامن و اموال مسدود شده کاربران این سایت است و مشتریان نیز باید به دادگاه مراجعه کنند و با طرح شکایت منتظر سپری شدن­ روند قانونی و تعیین تکلیف دستگاه قضا برای این پرونده باشند .

رئیس­ اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به نحوه رسیدگی پرونده سکه ثامن توسط این اتحادیه، گفت: شرکت سکه ثامن با عنوان تجارت الکترونیک ثامن در زمینه فعالیت معاملات آنلاین طلا و سکه از ابتدای فعالیت خود دفتری در شهرستان بناب داشت اما حدود ۵ ماه است که دفتری را در تهران دایر کرد و اتحادیه نیز از همان ابتدای کار این شرکت در تهران،​ وظیفه خود دانست تا فعالیت آن را بررسی و نگرانی‌های خود را به مسئولان به صورت قانونی مطرح کند .

محمدولی ادامه داد: در همین راستا اتحادیه طلا و جواهر ضمن بررسی قانونی پرونده، اخطارهای رسمی را به شرکت ثامن اعلام کرد و پس از این که شرکت سکه ثامن در چارچوب‌های اعلام شده فعالیت نکرد، به جمع بندی رسیدیم و دستور پلمب این شرکت با پیگیری این­ اتحادیه ­صادر شد و این پرونده هم اکنون از سوی دستگاه قضایی و پلیس فتا در حال پیگیری است .

وی­ درباره این که اتحادیه در زمینه سایت‌های آنلاین معامله طلا و جواهر مسئول است ­­یا خیر؟​ ­گفت: اتحادیه طلا و جواهر تهران به شرکت سکه ثامن و در مجموع به همه­ سایت‌های معاملات آنلاین طلا هیچگونه مجوزی را اعطا نکرده و تاییدیه‌ای از سوی اتحادیه برای معاملات سکه و طلا در فضای مجازی صادر نشده؛ همچنین هیچ فردی به اتحادیه طلا و جواهر به منظور شکایت یا استعلام و بررسی نحوه فعالیت شرکت سکه ثامن یا سایر شرکت‌های فعال در این حوزه مراجعه نکرده است .

اتحادیه مسئول پاسخگویی به مالباختگان سکه ثامن نیست

رئیس­ اتحادیه طلا و جواهر با بیان این که اتحادیه مسئول رسیدگی و پاسخگویی به مشتریان سکه ثامن نیست، تصریح کرد: اتحادیه مجوزی را به سایت‌های معامله آنلاین طلا و سکه نداده و این سایت را قانونی معرفی نکرده که حالا پاسخگوی تعداد زیادی سرمایه گذار و مالباخته شرکت سکه ثامن باشد و صرفا این افراد باید برای پیگیری سرمایه خود به دستگاه قضایی مراجعه کنند؛ مردم باید بدانند که اتحادیه از هیچ پیگیری در پرونده سکه ثامن کوتاهی نکرده­ و با توجه به نامه نگاری‌ها و بررسی‌های اتحادیه طلا و جواهر ۲۹ روز پیش،­ نامه پلمپ سکه ثامن به صورت قانونی صادر شد .

اتحادیه برای سکه ثامن تبلیغ نکرده است

وی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در فضای مجازی، گفت: مسئله تبلیغ شرکت سکه ثامن توسط سایت اتحادیه طلا و جواهر سوء برداشت است چرا که اتحادیه اصلا سایتی ندارد و سایتی که با این مضمون فعالیت می‌کند به اتحادیه طلا و جواهر تعلق ندارد ضمن اینکه پایگاه اطلاع رسانی رسمی اتحادیه به زودی راه‌اندازی و معرفی خواهد شد .

محمد ولی تاکید کرد:​­اتحادیه اکیدا هیچ مجوز مستند یا غیر مستندی به سکه ثامن یا سایر سایت‌ها و سامانه‌های معامله آنلاین طلا و سکه اعطا نکرده است .

تعامل اتحادیه طلا با وزارت صمت­­ برای توقف ­­فعالیت سایت‌های اینترنتی معاملات طلا

رئیس­ اتحادیه طلا و جواهر درباره سایت‌های خرید و فروش سکه و طلای اینترنتی، گفت: سیاست اتحادیه طلا و جواهر این است که هیچ سایتی در زمینه خرید و فروش سکه و طلا فعالیت نداشته باشد تا زمانی که بستر برای فعالیت معاملات سکه و انواع مصنوعات طلا در فضای مجازی آماده شود تا به نوعی فضای این دسته از معاملات ساماندهی جامع شود .

وی افزود:­ در حال حاضر هیچ مجوزی به سایت‌های اینترنتی فعال در زمینه معاملات طلا داده نشده و اتحادیه به وسیله همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال آن است تا مجوزهای سایت‌های اینترنتی این حوزه را لغو و فعالیت آن‌ها را متوقف کند تا زمانی که چارچوب برای فعالیت این دسته از شرکت‌ها مشخص شود .

محمد ولی­­ با پیشنهاد به مردم برای سرمایه گذاری، گفت: هیچ سایت اینترنتی برای خرید طلا و سکه مجوزی ندارد و از مردم درخواست می‌کنیم تا از سامانه‌های اینترنتی معاملات طلا استفاده نکنند تا مشکلی برای سرمایه آن‌ها ایجاد نشود .

منبع:صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.