کد مطلب: ۵۸۷۷۶۰

ماموریت وزیر اقتصاد برای مدیرعامل جدید بورس

ماموریت وزیر اقتصاد برای مدیرعامل جدید بورس

وزیر امور اقتصادی و دارایی ماموریت های مدیرعامل جدید بورس را بیان کرد و گفت: مطالبه ما در شورای عالی بورس این است که برنامه‌ها به شکل زمان‌بندی شده انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیداحسان خاندوزی بعد از جلسه با اعضای شورای عالی بورس، انتخاب مجید عشقی را به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد و افزود: آقای مجید عشقی با مسئولیت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و رئیس هیأت‌مدیره و چهار نفر دیگر به عنوان اعضای هیأت مدیره سازمان بورس انتخاب شدند.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به برنامه‌هایی که اعضای هیأت‌مدیره جدید ارائه دادند و مورد تأیید شورای عالی بورس قرار گرفت، شاهد تحولات رو به بهبودی در بازار سرمایه کشور باشیم.

ماموریت‌های مدیرعامل جدید بورس

وزیر اقتصاد در مورد ماموریت های مدیرعامل جدید بورس و هیات‌مدیره سازمان گفت: راهبرد‌های کلان که از طرف اعضای هیأت‌مدیره جدید ارائه شد و ما در شورای عالی بورس آن‌ها را پذیرفتیم عبارت است از نظارت عامه مردم بر فعالیت ناشران و شرکت‌ها که باید به شدت تقویت، شفاف و منصفانه شود، حرکت کردن تمام تنظیم‌گری‌ها و مقررات داخل بازار به سمت عادلانه شدن و پاسخگو شدن کل بازار، توسعه فناوری‌های مقررات‌گذاری که فناوری‌های جدید هستند، ایجاد اکوسیستم تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط برای کمک کردن به بخش تولید که به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور کمک کند و همچنین بازمهندسی نسل نوینی از زیرساخت‌های فنی است.

خاندوزی گفت: امیدوارم این راهبرد‌ها مد نظر قرار گیرد و شورای عالی بورس تلاش می‌کند که نظارت جدی را انجام دهد تا اعضای هیأت‌مدیره که تعهدات خوبی را دادند در عمل هم ملتزم باشند و در برایند کار به اعتماد بازار سرمایه و حکمرانی صحیح و شفافیت منجر شود و در نهایت به تأمین مالی تولید کنندگان و خانوار‌ها کمک کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این‌که آقای مجید عشقی در شرکت های بورسی سمت دارند، اشکالی نداره؟

    • ناشناس

      سلام
      الان هیچ سمتی ندارند

    • ناشناس

      نه اشکالی نداره

    • ناشناس

      یعنی بیکارن !!!!

  • شمس یاوری ساوجی

    بیانات وزیر اقتصاد علمی وسازنده هستند ،بنابراین تشکیل دو معاونت الزامی ونیاز فوری هست ۱__‌.معاونت پیگیری و عملیاتی کردن بیانات وزیر بطور مستمر وهمیشگی ….۲_ معاونت جمع آوری نظرات مردم در مطبوعات وفضای مجازی جهت تحلیل وکمک به پیشبرد ماموریت معاونت اول به شرح بالا ×+

  • حمید

    دو صد گفته چون نیم کردار نیست.به نظر من فقط کافیه به مصوبه سران قوا در دولت قبلی عمل بشه از آن سه نفر فقط روحانی دیگر نیست
    پس عمل به آن مصوبه لازم الاجرا ست.
    اگر دولت فعلی به دنبال اعتماد سازی می‌گردد بهتر است از خودشان شروع کنند و فعلا 1500 میلیارد تومان که از صندوق توسعه ملی برای بورس برداشت شده به بورس تزریق کنند

  • ناشناس

    بورس قمارخانه ای بیش نیست

  • ناشناس

    او بنده خدا که جدی بودنتونست کاری بکنه ای خوعشقی

  • ناشناس

    ابی از این مسئولین برای مردم گرم نمی شود حالا یک هفته دو هفته ریزش بازار تا جیب خود و دولت را پر کنند

  • ناشناس

    اینا همش حرفه
    تنها کاری که رئیس سازمان بورس میتونه بکنه فقط و فقط جلوگیری از تخلفات در معاملات هست بقیه وعده و وعیدها الکی هست. نرخ دلار، نرخ بهره بانکی ، فروش اوراق توسط دولت، مالیات شرکت ها ، افزایش نرخ حامل های انرژی، گزارش‌های چند ماهه شرکت ها، تحریم ها، شوک های سیاسی و اقتصادی و … در روند بورس تاثیر خواهند گذاشت.

    • ناشناس

      اصل مطلب همینه… تخلفات در معاملات و افشای اطلاعات وو اصلاح سیستم حقوقی ها

  • ناشناس

    عمو وزیر بزرگوار قوانین اشتباه قبلی بورس مثل دامنه نوسان و حجم مبنا را تصحیح کنید و قوانین جدید بورسی التزام آور بذارید برای کارگزاری و بازارگردان و بورس کالا حقوقی و مشکل قیمت گذاری دستوری بالاخص قوانین مشخص برای وظایف خود بورس و مسئولین آن
    اینها که همش حرف مبهم و کلی گویی است
    ولی این اکوسیستم! تامین مالی رو خوب گفتی یعنی برداشت از بورس مثل پارسال