کد مطلب: ۵۷۳۹۲۰

تردد دو‌سوم ناوگان‌ مسافری به روال عادی بازگشت

تردد دو‌سوم ناوگان‌ مسافری به روال عادی بازگشت

محدودیت تردد دوسوم ناوگان مسافری هوایی که به علت شیوع شدید کرونا اعمال شده بود، از امروز ( ۳۱ مرداد) به حالت عادی برگشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ۱۹ مرداد امسال بود که مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از کاهش ۵۰ درصدی پروازها به مشهد مقدس و کیش از ۲۰ مرداد به مدت ۱۰ روز خبر داده بود‌؛ این محدودیت به دلیلی شیوع شدید کرونا اعمال شد و تا ۳۰ مرداد ادامه داشت.

توقف تردد دوسوم ناوگان مسافری هوایی، ریلی و جاده‌ای

با ادامه شیوع شدید کرونا در کشور، ۲۱ مرداد امسال بود که ‌ستاد ملی مقابله با کرونا‌ ابلاغیه جدیدی صادر کرد که محدودیت بیشتری برای تردد ناوگان عمومی مسافری ایجاد می‌کیرد.

در این مصوبه ابلاغ شد که تردد ناوگان مسافری با وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی شامل پروازها، قطار، اتوبوس و خودروهای مسافری برون‌شهری در همه مسیرها برای مدت ۶ روز به یک‌سوم کاهش می‌یابد و وزارت راه و شهرسازی در این حوزه نسبت به اعمال این مصوبه اقدام می‌کند؛ خودروهای حمل کالا و قطعاً قطارهای باری از این مصوبه معاف هستند.

بنابراین گزارش پس از ابلاغ این مصوبه حرکت قطارها، اتوبوس‌ها و هواپیما در همه مسیرها کاهش یافت و دوسوم ناوگان مسافری عمومی بین‌شهری زمین‌گیر شد تا میزان سفرها در این ایام‌ کمتر شود و به سفرهای ضروری و غیرقابل اجتناب کاهش یابد.

البته این موضوع نیز اعلام شد ‌در شهرهای مختلف با توجه به تعداد پروازها‌، کاهش پروازها متفاوت است، مثلاً اگر در فرودگاهی در یک مسیر هوایی ۲ پرواز وجود داشته باشد، ‌یک پرواز آن کاهش یافت، چون امکان حذف هر ۲ ‌هر دو پرواز وجود نداشت، بنابراین ‌در چنین فرودگاه‌هایی، تعداد پروازها به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مسوولان امر نیز در این باره اعلام کردند که با شیوع شدید کرونا در کشور‌ که تأکید شده است سفر غیرضروری به هیچ عنوان انجام نشود، ما اصلاً موظف به پاسخگویی به همه تقاضاها نیستیم و قطعاً مخالف افزایش سفرها هستیم و فقط سیاست ما پاسخگویی به سفرهای ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

محدودیت تردد دوسوم ناوگان مسافری هوایی برداشته شد

‌سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره این محدودیت تردد ناوگان به فارس می‌گوید: نظارت بر کاهش تردد ناوگان هوایی، از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از طریق سامانه‌‌های موازی دو ارگان انجام شد.

محمدحسن ذیبخش اظهار کرد: بدین ترتیب شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پس از این ابلاغیه سازمان هواپیمایی کشوری، ساعت پروازی اضافه را در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار نداد و در ساعات پروازی محدودیت اعمال شد.

وی درباره زمان اجرای این محدودیت پروازی و احتمال تمدید آن اظهار داشت: این محدودیت تردد دوسوم ناوگان تا پایان وقت ۳۰ مرداد (پایان تعطیلات ۶ روزه) امسال بود و از امروز تردد ناوگان مسافری به حالت عادی برگشته است.

به دلیل شیوع شدید ویروس دلتای کرونا در کشور ‌طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به غیر از مشاغل گروه یک، باقی مشاغل تا روز گذشته (۳۰ مرداد) تعطیل شده بود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.