کد مطلب: ۵۲۷۹۷۵

اطلاعیه جدید درباره مرحله دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

اطلاعیه جدید درباره مرحله دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

سازمان تامین اجتماعی به دنبال طرح برخی ابهامات در چگونگی متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان در فروردین سال جاری اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از سازمان تامین اجتماعی، در متن این اطلاعیه که روز شنبه انتشار یافته، آمده است: نظر به انعکاس نقطه‌نظرات مستمری‌بگیران سازمان از سوی مدیران کل استان‌ها و کانون‌های بازنشستگان سراسر کشور مبنی بر وجود پاره‌ای اشکالات و ابهامات در چگونگی افزایش مستمری فروردین ‌۱۴۰۰ برخی از غیرحداقل‌بگیران، با وصول نظرات و بررسی کارشناسی به عمل آمده؛ وجود بعضی ایرادات نرم‌افزاری در محاسبات مستمری متناسب سازی شده در خصوص متوسط بگیران(غیرحداقل بگیران) مستلزم اصلاح فنی و نرم‌افزاری است.

در این اطلاعیه تصریح شده است: بر این اساس مقرر شد، به منظور جلوگیری از توقف در پرداخت مستمری‌ها، پرداخت برمبنای محاسبات فعلی استمرار یابد و همزمان نسبت به بررسی و رفع ایرادات نرم‌افزاری و اعمال اصلاحات و صدور احکام جدید برای مستمری‌بگیران فوق تا پایان اردیبهشت سال جاری اقدام لازم انجام شود.

قرار بود سازمان تامین اجتماعی از روز گذشته (جمعه) پرداخت مستمری‌ها و متناسب‌سازی مرحله دوم را اجرایی کند.

که همزمان با این پرداخت‌ها و مطرح شدن اشکالاتی در پرداختی‌ها به سایر سطوح، با دستور مدیرعامل این سازمان، این اقدام به منظور بازبینی موضوع و اطمینان از صحت محاسبات به تعویق افتاد.

مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد سال ۹۹ اجرایی و حقوق ماهانه مستمری‌بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت. مرحله دوم این متناسب‌سازی نیز در پرداخت حقوق فروردین ماه این جمعیت لحاظ خواهد شد.

به گفته مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، براساس این متناسب‌سازی، بازنشستگان با ٣٠ سال سابقه از فروردین ١۴٠٠، ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

بازنشستگان با بیش از ٣٠ سال سابقه نیز باتوجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از ٣٠ سال سابقه هم کمتر از این میزان را (باتوجه به سنوات) دریافت خواهند کرد.

در این راستا همچنین ۲۸ اسفندماه ۹۹ مبلغ یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بودجه همسان سازی سالهای۹۹ و۱۴۰۰ (تامین اجتماعی) چهشد بین مسولین به طور یکسان تقسیم شد

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    باسلام، چرا فقط احکام سسایر سطوح، مورد بازبینی و بررسی میشه؟ یعنی الان احکام حقوق حداقل بگیران هیچ مشکلی نداره؟ الان حداقل بگیران با 3میلیون و خورده ای، غنی و مرفه شدند؟ خب در حقوق حداقل بگیران هم، 1) مبلغ متناسب سازی سال99 به پایه حقوق اضافه نشده و افزایش 39درصد شامل این رقم نشده. 2) متناسب سازی مرحله دوم اصلا اجرا نشده و فقط همون 39درصد افزایش سالیانه ست. 3) در احکام همه بازنشستگان، افزایشی به اسم متناسب سازی روی حق عائله مندی و حق اولاد و معیشت اومده که باید این رقم روی مبلغ پایه اضافه بشه تا در سال بعد شامل افزایش سنواتی بشه.. این همه ایراد و مشکل… اصلا چرا باید حداقل حقوق 4200000تومن باشه، اصلا چرا اعضای اتحادیه و کانون بازنشستگان این رقم رو قبول کردن؟ این رقم برا سال 98خوب بود نه الان که نمیشه حتی یه هفته باهاش گذروند.
    خواهشا به گوش مسئولین برسونید. باسپاس فراوان از سایت خوب تجارت نیوز.

  • محمدمحمدی

    هرکس میدونه یک دویست دیگه روی ب حساب بازنشستگان کی واریز میکنن خواهشن بگید

  • محمد محمدی

    سلام کی می‌دونه واریز یک دویست دوم کی ب حساب بازنشستگان واریز میشود؟؟؟؟؟؟هرکی می‌فهمه بگه خواهشن مرسی ازتون

  • ناشناس

    مخاطبین عزیز توجوح داشته باشن نظراتی که با حقیقت برابری کند صبت و نمایش داده نمیشود…

  • ناشناس

    دماوند گرم حقوق ا یه تکونی خورد

  • ناشناس

    قاسم ترابی بازنشسته تامین اجتماعی هستم شرکت واحد با ۳۵ سال سابقه دستتون درد نکنه