کد مطلب: ۵۰۸۱۸۴

مسکن در کدام مناطق تهران ارزان شد؟

مسکن در کدام مناطق تهران ارزان شد؟

بررسی قیمت‌ها در بازار خرید و فروش مسکن در مناطق واقع در مرز دو نیمه شمال و جنوب تهران از یک تغییر نسبت به حدود یک ماه گذشته حکایت دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وضعیت قیمت ملک در مناطق واقع در مرز دو نیمه شمال و جنوب تهران (۹ و ۱۰) پس از آمار نهادهای رسمی از تورم منفی مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

به استناد آمار هر دو نهاد رسمی آماری یعنی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران قیمت مسکن در ماه اخیر یعنی آذرماه پس از ماه‌ها، تورم منفی را تجربه کرده است، به این ترتیب که طبق گزارش مرکز آمار ایران تورم ماهانه قیمت مسکن منفی ۷/ ۸درصد بوده است.

در همین راستا نتیجه بررسی‌های میدانی از وضعیت بازار مسکن در مناطق واقع در مرز دو نیمه شمال و جنوب تهران حاکی از کاهش نسبی قیمت در این مناطق است.

هرچند در مقابل قیمت پیشنهادی برخی از مالکان ثابت مانده و قیمت پیشنهادی برخی مالکان نیز افزایش هم داشته اما در مجموع برآیند تحقیقات میدانی نشان می‌دهد در بخش زیادی از فایل‌های عرضه شده، مالکان از قیمت‌های پیشنهادی حدود یک‌ماه گذشته خود عقب‌نشینی کرده‌اند و بعضا با ارائه تخفیف‌هایی بر فروش ملک خود مصر هستند.

طبق آنچه که برخی از واسطه‌های ملکی فعال در این منطقه می‌گویند، علت اصلی این افت نسبی قیمت‌ها، تثبیت و حتی روند کاهشی قیمت ارز و طلا بوده که در بازار مسکن نیز تاثیر روانی داشته است.

بر اساس پیش‌بینی برخی از مشاوران بنگاه‌های معاملات ملکی قیمت مسکن در مجموع روند ثبات را در پیش خواهد گرفت اما در دو ماه پایانی امسال به واسطه نزدیک شدن به ایام پایانی سال یک رونق نسبی در بازار حاکم می‌شود.

مسکن scaled

منبع: دنیای‌اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا متاسفم برای همچین دولتی آخه مردم بدبخت با این قیمتهای سرسام آوار از کجا بیارن که مسکن بخرن

  • کارمند

    باید قیمت ها طوری باشد که چرخه معامله بچرخاند نه اینکه انقدر گران کنند که وقتی به بخواهند به قیمت واقعی بگرداند بارکود مواجه بشه بازار زمانی خوبه که بتوانند همه اقشار جامعه اون محصول را بخرند

  • کارمند

    الان مصالح واهن الات همچنان گران هست که مگر میشه مسکن ارزان بخری

  • ناشناس

    قیمت مسکن بالا میرود شهرداری عرض خیابان ها را کم میکند و مسیر رفت وآمد مردم را تنگ‌تر میکند که به جان ومال مردم بیشتر ضربه بزند دومتر از کنار بلوارها را میگیرد و جدول بندی میکند که مردم مجبورند وسط خیابان ماشینها را پارک کنند این دیگر چه نقشه احمقانه ای است .

  • ناشناس

    قیمت مسکن بالا میرود دولت میگه تولید مسکن را بالا ببریم‌تا مسکن ارزان شود آخه این دیگه چه حرفیه اکثر آپارتمانهای ساخته شده خالی هستند و کسی در آنها ساکن نیست چقدر دیگه میخواهید جواز ساخت وساز بدهید روزبه روز بر تعداد طبقات هم‌میافزایند تا پول بیشتری به جیب شهرداری برود آیا دیگه زمین خالی هست بسه دیگه حالمان از این‌آپارتمانهای تکراری بهم‌میخوره با قیمتهای سر به فلک کشیده

  • ناشناس

    همه دارند به روستاها مهاجرت میکنند از آپارتمان وزندگی شهری خسته شدند قربان خانه های روستای و صفا وآرامش بیش از حدش .

  • ناشناس

    هرچه باغ و زمین کشاورزی بود تبدیل به برج‌و آپارتمان کردید محیط زیست بااین سیاست غلط نابود شد همین آپارتمانهای آشغال رو هم‌که ساختید قیمتش با جون وخون آدمیزاد برابری میکنه وحتی بالاتر هست .

  • ناشناس

    متاسفانه با این قیمت های فضای و کذایی آرامش در زندگی جوانان را خیلی راحت به هم ریختند و برای همیشه از خرید خانه و ازدواج دور شدند و متاسفانه نسل آینده را به سمت جامعه پیری و بدون وارث سوق دادند . لطفا به فکر پایین آوردن قیمت ها باشید نه سود یک عده خاص

  • علی

    سلام خداوکیلی اکر یک کارمند برحقوق میانگین ۵میلیون ۳۰سال کار کند و سالی ۶۰میلیون بگیرد می شود آیا میتونه یک واحد خبره

  • ع

    سلام کجا ارزونه درمان بیام اونجا کویر لوت نمی شود خانه خرید با این حقوقها ما همه چنینم به دلار است بجز حقوق بابا اخه به فکر مردم باشید