کد مطلب: ۲۱۸۸۱۹

مطالعات اجرای ارزهای رمزنگار در ایران

مطالعات اجرای ارزهای رمزنگار در ایران

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از لزوم اجرای ارزهای رمزی خبر داد و گفت: ارزهای رمزی باید در برنامه‌ای بلندمدت اجرایی شود.

سورنا ستاری درباره ایجاد ارز رمزی داخلی، اظهار داشت: با توجه به حرکت دنیا به سمت ارز رمزها و پیش‌بینی آینده که نشان از حضور پُررنگ این ارزها در عرصه جهانی دارد، مطالعه و بررسی این ارزها در داخل آغاز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی، افزود: در عین حال که حرکت دنیا به سمت استفاده از این ارزها است، اما همچنان بسیاری از ابعاد این ارزها نامفهوم و مبهم است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: بر همین اساس بررسی و اجرای این ارزها اقدامی نیست که در کوتاه مدت انجام شود و نیازمند برنامه‌ای بلندمدت و قوی است.

با رونق و افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال در دنیا، بسیاری از کشورها برای کنترل این بازار به فکر ایجاد ارز دیجیتال داخلی یا ملی افتاده‌اند تا هم از تکنولوژی روز دنیا عقب نباشند و هم بتوانند خرید و فروش این ارزها را در کشور خود قانونی و نظامند کنند.

ایران نیز از جمله کشورهایی است که به دنبال ایجاد ارز دیجیتال داخلی است و اخیر نیز محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات از ایجاد نخستین ارز دیجیتال به صورت آزمایشی خبر داده و گفته است: با استفاده از ظرفیت‌های موجود ارتباطات و فناوری اطلاعات در عرصه بانکداری و نظام مالی کشور و نیز ظرفیت بالای جوانان کشور، مذاکراتی شد تا نخستین ارز دیجیتال طراحی شده در کشور را به صورت آزمایشگاهی پیاده‌سازی و این مدل را برای بررسی و تایید به نظام بانکی کشور عرضه کند.

در همین راستا مطالعه و بررسی این ارزها در ایران آغاز و بررسی و مطالعه برعهده پژوهشکده پولی و بانکی گذاشته شده و پست بانک نیز به عنوان بانک عامل، برای دریافت طرح‌های پیشنهادی فراخوانی داده تا با جمع‌بندی‌های لازم، با همکاری بانک مرکزی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشکده پولی و بانکی و همچنین پست بانک برای نمونه و معرفی ارزهای رمزی، اجرایی شود.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.