کد مطلب: ۴۱۳۱۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مهاجرت از استارتاپی‌ها تا ورزشی‌ها ادامه‌دار است / علی کریمی نیز مهاجرت می‌کند؟

مهاجرت از استارتاپی‌ها تا ورزشی‌ها ادامه‌دار است / علی کریمی نیز مهاجرت می‌کند؟

قطار مهاجرت نخبگان در ایستگاه‌های مختلفی حضور دارد و این بار یکی از سرشناس‌های فوتبال قصد خروج از کشور را دارد. به جز علی کریمی بازیکن سابق فوتبال، طی سه ماه گذشته دو تن از فعالان استارتاپی و دو تن از ورزشی‌ها نیز ایران را به مقصد دیگری ترک کرده‌اند.

«سعید رحمانی»، «امیرعلی مهاجر»، «علیرضا فغانی» و این بار نام «علی کریمی» به عنوان کسی که قصد مهاجرت دارد مطرح شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از اواسط شهریور ماه امسال تا به اکنون یعنی در حدود سه ماه دست کم دو نفر از فعالان حوزه استارتاپ و یک نفر از جامعه ورزشی، کشور دیگری را برای زندگی انتخاب کرده‌اند، با مهاجرت علی کریمی در روزهای آینده تعداد مهاجرت ورزشی‌‎ها نیز به دو نفر می‌رسد.

در میانه شهریور ماه سال جاری خبر مهاجرت سعید رحمانی، مدیرعامل و بنیان‌گذار صندوق و شرکت سرمایه‌گذاری سرآوا منتشر شد.

این مهاجرت با واکنش بسیاری از فعالان اقتصادی و استارتاپی مواجه شد؛ پدرام سلطانی، نائب رئیس پیشین اتاق بازرگانی تهران در توئیتی نوشت: خبر بدى بود. رحمانى از پیش‌قراولان اکوسیستم استارتاپى کشور بود. اینها که بروند، قطار مهاجرت جوانان و نخبگان از کشور سرعت مى‌گیرد. اما این قطار نه بوق دارد نه دود، فقط درد دارد و آه… چه یک قهرمان ورزشى مثل سعید ملایی برود و چه یک قهرمان کارافرینى مثل سعید رحمانى.

قطاری که سلطانی از آن نام برد پس از آن وارد ورزش شد و خبر مهاجرت علیرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال و محمد منصوری، سرمربی سابق تیم ملی جودو منتشر شد.

در روز 16 شهریور ماه روزنامه آرمان ملی درباره علت مهاجرت محمد منصوری نوشت: محمد منصوری که طی یک سال و نیم گذشته در دوران ریاست فدراسیون قبلی به دلیل اینکه سرمربی تیم‌ملی بوده و برای او ویزای طولانی‌مدت اروپا گرفته شده بود، از همین فرصت استفاده کرده و گویا طی دو روز گذشته تهران را به مقصد فرانکفورت ترک کرده و شنیده‌ها حاکی از این است که او نیز به سعید ملایی پیوسته است. اینکه ماموریت اصلی محمد منصوری در این مسیر چیست هنوز کسی اطلاع ندارد.

همچنین در گزارشی دیگر با اشاره به صحبت‌های فغانی در یک مصاحبه گفت که وی با توجه به محدودیت‌های داخلی و پیشنهادهای خارجی امکان رفتن از ایران دارد. فغانی اقامت دائم استرالیا را دارد اما به گفته خودش وضعیت تحصیلی فرزندانش فعلا امکان گرفتن تصمیم قطعی را از وی سلب کرده است.

حدود یک ماه پس از خبر مهاجرت ورزشی‌ها، بار دیگر نوبت به مهاجرت یک فعال استارتاپی رسید. امیرعلی مهاجر، مدیر بخش هتل‌های اسنپ‌تریپ در نامه‌ای به همکاران خود در این استارتاپ اعلام کرده است که قصد دارد اسنپ‌تریپ و ایران را ترک کند.

حال که مهاجرت علی کریمی مطرح شده است، علت و نوع آن همانند مهاجرت‌های قبلی روشن نیست.

در حالی که تابناک در این خصوص نوشته است: کوچ جادوگر سابق قرمزها فراتر از سفر توریستی است؛ اما یک رسانه دیگر عنوان کرده است: او اکنون در حال انجام امور اداری مربوط به این سفر است و بزودی به همراه خانواده‌اش به این کشور سفر خواهد کرد اما این یک سفر تفریحی و کاری است و او قصد مهاجرت ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Farshad.j

    یه طوری می گید رفتن که انگار ادیسون برقو اختراع نمی کرد هیچ دیگم اختراع نمی کرد و بشریت در تاریکی میموند،جمع کن خبر تیتر زدنتو عمو،اینها ۱۰۰ درصد به منافع خودشون فکر میکنن؛یه طوری میگید انگار داشتن اینجا رایگان کار میکردن!!! تو سیستم آموزش رایگان این کشور تحصیل کردن تو امنیت این کشور رشد کردنو سر رو بالشت گذاشتن.چه تفاوتی میون اینها با اون کسی که تو افغانستان به دنیا اومده هست،جز این کشور که توش به دنیا اومد.ادمای ناسپاس همیشه یه بهونه دارن. برن رد کارشون!!!!!!

  • هوادار فوتبال

    تا چند روز اینترنت قطع شد دید نمیتونه بدون اینستاگرام نفس بکشه رفت ،خوش بود که رفت

  • انسان

    Farshad. J
    مشخصه نفست از جایی بلند میشه که این نوسانات و وضعیت بی ثبات اقتصادی اصلا فشاری نه به خودت و نه به اطرافیانت وارد نمیکنه.
    برو بشین پای حرف تولید کننده،دانشجو،کارگر و کارمند بعد حرف بزن
    برو پای درد و دل اون آدمی بشین که با کلی امید و آرزو با دست خالی امرار معاشش از طریق کسب و کار اینترنتیه…
    نه بهتره اول یه سری به قانون اساسی کشورت بزنی ببینی آیا امسال 1398 تحصیل رایگان وجود خارجی داره!
    با این همه معلومات باید سپاسگزار هم باشی