کد مطلب: ۵۸۱۹۲۱

مهلت ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان تمدید می‌شود؟

مهلت ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان تمدید می‌شود؟

وزارت راه و شهرسازی به ستاد ملی کرونا پیشنهاد داده است که مهلت ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان را تا آخر آذر تمدید کند؛ این مهلت بر اساس تصمیمات کنونی، آخر مهر به پایان می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سامانه املاک و اسکان که از ۱۰ شهریور برای چندمین بار در سال جاری دچار اختلال شده بود از روز ۲۳ شهریور مجددا در دسترس قرار گرفته است. خانوارها اعم از مالک و مستاجر تا پایان مهر فرصت دارند اطلاعات سکونتی خود را به ثبت برسانند و البته احتمال تمدید دو ماهه این زمان وجود دارد.

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد مهلت ثبت نام در سامانه املاک گفت: پیشنهاد تمدید مهلت درج اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان تا پایان فصل پاییز را به ستاد ملی کرونا داده‌ایم که در انتظار تصمیم این ستاد هستیم اما فعلا آخرین زمان نام‌نویسی، پایان مهرماه است.

راه‌اندازی سامانه بعد از چند بار اختلال

سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir با ویژگی‌ها و امکانات جدید از روز ۲۳ شهریور آماده ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی مالکان و مستاجران شده است.

این سامانه که به منظور جمع‌آوری اطلاعات مربوط به بخش مسکن راه‌اندازی شده در سال جاری طی چند مرحله با اختلالاتی مواجه شد. روز ۱۹ تیر سامانه برای چهار هفته متوقف و ۱۶ مردادماه بازگشایی شد. آخرین وقفه ایجاد شده نیز به ۱۰ شهریور برمی‌گردد و ۲۳ شهریور مجددا راه‌اندازی شد.

در نسخه جدید گزینه‌هایی ایجاد شده که خانوارها می‌توانند موارد را تایید یا اصلاح کنند و زمان کمتری صرف خواهند کرد. برای استفاده از این سامانه باید از نسخه ۵۱ به بعد مرورگر موزیلا فایرفاکس و یا نسخه ۵۱ به بعد مرورگر کروم استفاده کنید.

یکی از کارکردهای سامانه املاک و اسکان که مردادماه ۱۳۹۹ وارد فاز اجرایی شد، شناسایی واحدهای خالی از سکنه به منظور اخذ مالیات خانه‌های خالی است. پس از آن مجلس در ۵ آذر ۱۳۹۹ قانون مالیات بر خانه‌های خالی را به تصویب رساند که ۲۶ آذرماه همان سال به تایید شورای نگهبان رسید اما اجرای این قانون همچنان هنوز در گردونه شکل‌گیری ساختار اجرایی می‌چرخد.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفته است: بارها و بارها اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی را از وزرات راه و شهرسازی پیگیر شدیم اما هیچ مانعی در این وزارت خانه وجود ندارد بلکه مشکلات موجود در سازمان امور مالیاتی است. از این رو باید جلسه مشترکی با وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت راه و شهرسازی برگزار و مشکلات را بررسی کنیم. متاسفانه تاکنون حتی یک ریال هم از محل مالیات بر خانه‌های خالی به خزانه واریز نشده است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مالیات از مسکن خالی یه طرح اشتباهه و مالیات از مسکن اد گذاشتن تو سالی که کرونا و مصیبت هست و رفت و آمدها محدود شده. نمیتونی نفت بفروشی چرا مالیات.

  • ناشناس

    بیشتر به نظر می رسد ضمن ارسال ثبت نام متوجه کمبود هایی درپرسش نامه می شوید وآن راکامل تر می کنید چون هرمر حله چیز های جدیدی به آن اضافه می شود

  • ناشناس

    چه جوری به شما اعتماد کنیم که ثبت نام کنیم مدارک مستند اعلام کنید که برای آینده مردم مشکل ایجاد نمیشود آنموقع مردم اعتماد میکنند و ثبت نام میکنند

  • Farshid

    سلام ما خونمون کد پستی نداره چطوری باید ثبت نام کنیم؟

  • حیدری

    لطفاً بجای هی اعلام کردن و تمدید سایت رو تصحیح بفرمایید که همیشه ناقص و ناکارآمد است اکثر کدپستی ها رو شناسای نمی‌کند لزا نمی‌توان بمرحله بعد رفت راهنمایی میکنه به سوال های متداول در صورتی که هیچ گونه سوالی وجود ندارد خلاصه بگم کلی مشکل داره