به گزارش تجارتنیوز، علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفتوگو با همفکران دلایل کاهش دامنه نوسان به دو درصد را به طور کامل توضیح داد.
وی با تاکید بر اینکه رشد پرشتاب و گاها هیجانی شاخص بورس و قیمت سهام کمکم به سمت خرید و فروشهای بدون تحلیل و هیجانی حرکت میکرد، گفت: این روند بازار را از منطق دور کرده بود و از طرفی بازدهیهای چشمگیر در کوتاه مدت را به دنبال داشت.
وی با تاکید بر اینکه شاهد بازدهیهای قابل توجه بازار سهام در دورههای کوتاه به خصوص یک ماهه اخیر بودیم، عنوان کرد: شاید مسئولان نتوانند همه موارد را به طور کامل و شفاف توضیح بدهند اما بازدهی بالای بورس باعث شده بود تا سازمان امور مالیاتی اصرار به دریافت مالیات از سرمایهگذراران این بازار داشته باشد.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف تصمیمهای اخیر سازمان بورس برای کاهش سرعت رشد بازار سهام، برای تداوم معافیتهای مالیاتی سرمایهگذاران این بازار است.
مدیرعامل شرکت بورس تاکید کرد: سرمایهگذاران باید به مسئولان اعتماد کنند و بدانند ما همیشه در تلاش هستیم تا از حقوق آنها صیانت کنیم. مطمئن باشید این تصمیم به طور قطع به نفع سرمایهگذاران است.
منبع: همفکران
جمع شد مثل سابق شده الان
وزیر اقتصاد مصوبه کاهش دامنه نوسان بورس به ۲درصد را لغو کرد
این همه مسئولان میگن به فکر سهامداران هستن و میخوان کاری بکنن که برای ما بهتر بشه اصلا مسئولان محترم اگه ما نخوایم برای بهتر شدن بازار کاری بکنین و با همین روش جلو بریم باید چه کسی رو ببینیم این طرح به نفع سهامداران نیس و عاقبت خوشی هم پیش رو نیس با صف شدن فروش همه متضرر میشن خدا…..………
خوشبختانه دوباره شد 5 درصد!!
ما را به خیر تو امید نیست، شر مرسان…
رئیس سازمان امور مالیاتی تکذیب کرد
لطفاً جوابگو باشید اگه مسول هستین و گرنه …….
اگر شما خبرگزاری هستید و خبرنگار دارید ازتون مخوایم مطالبه این افراد رو پیگیری کنید که چه کسای فشار آوردن که مدیرعامل بورس میگه چاره ای نداریم؟ فقط یه مقایسه گنید با کشوهای دیگه این دامنه نوسان رو…. و مقایسه کنید کارمزد هر معامله در ایران و کشورهای دیگه رو……
کاری نکیند که سطح نارضایتی بالا بره!!
داداش دمت گرم به فکر سهامدارا هستی خخخخخخ!!!!
موافقم
در حال حاظر هم دارن مالیات میگیرن 1/5درصد کارمزد نیم درصدش برای مالیات هست گفته برای ندادن مالیات این تصمیم بوده