کد مطلب: ۵۶۵۹۶۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

خشکسالی ۱۲ هزار میلیارد تومان به کشاورزی خوزستان خسارت زد

خشکسالی ۱۲ هزار میلیارد تومان به کشاورزی خوزستان خسارت زد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اعلام اینکه میزان خسارت ناشی از خشکسالی به بخش کشاورزی در استان خوزستان تا ۳۱ تیرماه، ۳۲۰ هزار هکتار بوده، گفت: جمع کل خسارات وارده ناشی از خشکسالی و تنش آبی در خوزستان تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خدارحم امیری‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در استان خوزستان در تولید تمام محصولات کشاورزی از جمله کالاهای اساسی رشد مثبت داشته‌ایم.

وی افزود: میزان خسارت ناشی از خشکسالی به بخش کشاورزی در استان خوزستان تا ۳۱ تیرماه، ۳۲۰ هزار هکتار بوده است و این میزان از کشت‌های پاییزه دچار خسارت و افت تولید شدید شده‌اند. ۳۰۰ هزار تن افت داشتیم و برآورد ریالی نیز بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است. در بخش نیشکر نیز تاکنون ۲۰ درصد خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در خسارت تولیدات دامی ناشی از خشکسالی، افت به ارزش ۲ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال بوده است. ۱۱۵ راس دام سنگین و ۵۰۰ راس دام سبک نیز تلف شده‌اند. در نهایت جمع کل خسارات وارده ناشی از خشکسالی و تنش آبی در خوزستان تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: در بحران حوضه کرخه در سه شهرستان هویزه، دشت آزادگان و حمیدیه که حدود ۳۰ هزار گاومیش دارند، بلافاصله ۲۷ حوضچه و استخر شنا برای گاومیش‌ها احداث کردیم. تاکنون ۸۰ میلیارد تومان نیز خسارات خشکسالی کشت‌های پاییزه به کشاورزان پرداخت شده است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.