کد مطلب: ۲۳۹۸۵۴

نشان خارجی بر روی پوشاک داخلی

نشان خارجی بر روی پوشاک داخلی

رئیس اتحادیه پوشاک گفت: استفاده از نشان خارجی برای تولید داخل به‌دلیل مطالبات مردم است که باید به سمت برند ایرانی هدایت شود.

شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران در برنامه گفتگوی 18:30 درخصوص چرایی استفاده از مارک‌های خارجی برای تولیدات داخلی گفت: این رویکرد مربوط به سال‌های گذشته بود ولی از سال گذشته که کمپین حمایت از تولیدات داخلی تشکیل و بستر فرهنگی برای مردم ایجاد شد، فروشندگان کمتر به این کار تمایل دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شیرازی با بیان اینکه در هفته گذشته همایشی با حضور 140 تولید کننده عضو اتحادیه پوشاک سراسر کشور در راستای ترغیب به استفاده از مارک‌های ایرانی برای تولید داخلی برگزار شد گفت: رویکردها به این سمت است اما هنوز برخی تولید کنندگان کوچک و زیر زمینی از مارک‌های خارجی برای تولیدات خود استفاده می‌کنند که محصولات آنها بیشتر در شوهای لباس و فضای مجازی عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در واحدهای صنفی قانون مند کمتر از 10 درصد تولید داخلی با مارک خارجی عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه پوشاک گفت: در این میان مطالبات مردم در استفاده از برند ایرانی بسیار موثر است.

وی ادامه داد: در گذشته عوامل بازدارنده برای تولید کننده و عرضه کننده اجناس داخلی زیاد بود به طور مثال مالیات‌های مختلف اعم از مشاغل و کارگر که این امر بر روی استفاده از مارک‌های خارجی تاثیر داشت . البته رییس کمیسیون اقتصادی مجلس قول‌هایی برای رفع مشکلات در این زمینه داده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تولید کنندگان برای رونق تولید ملی جهادی کار می‌کنند و امسال با فرمایش مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی، جانی به کالبد تولید کنندگان دمیده شده و تولید کننده داخلی با سود اندکی فقط برای جا انداختن تولید داخلی فعالیت می‌کنند.

بر اساس این گزارش در ادامه برنامه توکلی از تولید کنندگان شلوار جین با برند ایرانی در ارتباط تلفنی تصریح کرد: در سال‌های گذشته خرید مردم بیشتر به سمت برند خارجی بود ولی با فرهنگ‌سازی مناسب این جهت به سمت برند ایرانی رفته است.

وی ادامه داد: بیشترین معضل ما تعرفه گمرکی بالا برای مواد اولیه است همچنین ثبت برند ایرانی برای ما چالش زا است زیرا مستلزم ثبت شرکت است که مشکلات خاص خود را دارد.

بر اساس این گزارش در ادامه اسفنانی مدیر کل تعزیرات تصریح کرد: اگر جنس ایرانی را با برند خارجی عرضه کنند مصداق تقلب است و اگر مردم به ما اعلام کنند ما پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تخلفات در این زمینه از طریق سامانه 135 قابل پیگیری است و سازمان تعزیرات با توجه به وظیفه نظارتی خود، تمام توان را بر حمایت از کالای ایرانی گذاشته است و با گشت‌های مشترک مرتبط با کالا و خدمات، با هرگونه تخلفی برخورد می‌کند.

بر اساس این گزارش شهرام میرآخورلو، معاون بازرسی سازمان حمایت در گفتگوی تلفنی، درباره اقدامات مهم این سازمان برای حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: بر اساس دستورالعملی که پیش از این نیز وجود داشت، همه اقلام پوشاک تولید داخل کد رهگیری دریافت می‌کنند و این امر به مراجع قانونی کمک می‌کند که متخلفان و توزیع کنندگان پوشاک قاچاق و تقلبی را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: شماره تلفن 124 برای دریافت شکایات یا پیشنهادهای مردم در نظر گرفته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.