کد مطلب: ۳۶۷۳۸۰

نگاه منفی افکار عمومی به صنعت خودروسازی ایران ناشی از چیست؟

نگاه منفی افکار عمومی به صنعت خودروسازی ایران ناشی از چیست؟

مدیریت افکار عمومی در صنعت با حضور جمعی از کارشناسان برگزار شد که در این نشست چند جانبه به چالش‌های جدی پیش پای صنعت خودرو پرداخته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میزگرد «مدیریت افکار عمومی در صنعت» با همکاری مشترک گروه پژوهش‌های صنعت و معدن موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در حاشیه همایش «ارتباط علوم انسانی، تولید و صنعت» برگزارشد. هدف از برپایی این نشست آشنایی با مبانی مدیریت افکار عمومی و تبیین چگونگی شناخت و تحلیل این‌گونه مهارت‌ها در رشته فعالیت‌های صنعتی با محوریت صنعت خودرو بود.

در ابتدای میزگرد سالار کسرایی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هدف از برگزاری این نشست چند جانبه را بررسی چگونگی تاثیر افکار عمومی به عنوان فصلی از علوم انسانی بر قابلیت‌های صنعت عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت افکار عمومی در جامعه امروز تاکید کرد همان‌گونه که مدیریت صحیح افکار عمومی می‌تواند اثرات مثبتی بر عرضه و فروش محصولات صنعتی داشته‌باشد، عدم توجه به آن نیز به همان میزان مشکلات عدیده‌ای را به همراه خواهد داشت.

چه شاخصی برای سنجش رضایت مشتری لازم است؟

همچنین سجاد خیری، مسئول تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) با ارائه آمار جمع‌آوری شده از بازار و صنعت خودرو به معرفی و تببین برخی ازشاخص‌های اندازه‌گیری سطح کیفیت و رضایت مشتریان در صنعت خودرو پرداخت.

او با بیان اینکه از سال 1372 تا 1377 اولین دستورالعمل ارزیابی رضایت مشتری در صنعت خودرو مصوب شد که اولین پروژه پس ‌از آن ارزیابی رضایت مشتریان از خدمات پس‌از فروش خودرو بود، گفت: در این راستا این دستورالعمل تا سال 1382 به تمام خودروسازان ابلاغ شد که براساس آن عرضه‌کنندگان خودرو موظف به رعایت دستورالعمل شدند. پس از آن تا سال 1388 این دستورالعمل مورد بازنگری قرار گرفت و تا امروز که بازنگری پنجم آن در حال آماده‌سازی است، نظر‌سنجی ارزیابی رضایت مشتری در حال اجرا قرار دارد.

خیری با اشاره به شاخص‌های تعیین‌شده در این دستورالعمل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: اولین شاخص برای سنجش رضایت مشتری مربوط به کیفیت اولیه محصول معادل 4هزارکیلومتر حرکت یا 3ماه ابتدای مصرف است. شاخص دوم در رابطه با تعداد و فراوانی عیوب خودرو بوده و سومین شاخص مختص رضایت مشتری از فرایند فروش خودرو است. شاخص چهارم که قدیمی‌ترین شاخص مرتبط با رضایت مشتری است در خصوص میزان رضایت مصرف‌کنندگان از خدمات پس ‌از فروش خودرو است. آخرین و جدیدترین شاخص نیز در ارتباط با طراحی و چیدمان خودرو است». وی ضمن تشریح روندی از وضعیت شاخص‌های برشمرده طی سالیان گذشته، وضعیت نیل به شاخص‌های کیفی در صنعت خودرو را رو به پیشرفت دانست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.