خبر فوری:

کد مطلب: ۳۷۵۵۵۹

هزینه تشکیل وزارت بازرگانی برای دولت

هزینه تشکیل وزارت بازرگانی برای دولت

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی نیاز به بودجه 2 هزار میلیارد تومانی دارد که به هزینه‌های کشور در شرایط فعلی دامن خواهد زد.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی با بیان اینکه مسئله اساسی تفکیک و یا ادغام تولید و تجارت نیست، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی نیاز به بودجه 2 هزار میلیارد تومانی دارد که به هزینه‌های کشور در شرایط فعلی دامن خواهد زد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی در نشست کارشناسی «بررسی ابعاد تشکیل وزارت بازرگانی» که دیروز به همت مرکز سیاست‌پژوهی اقتصاد مقاومتی، در مدرسه حکمرانی شهید بهشتی برگزار گردید، با بیان اینکه مخالف تشکیل وزارت بازرگانی است، گفت: مسئله تعیین ساختارهای بخش تولید و تجارت از سال‌های قبل از انقلاب تا به حال بارها دچار تغییر و تحول شده است. در هر مرتبه نیز پژوهش‌های متعددی صورت گرفته و تغییرات با استناد به پژوهش و مطالعه صورت گرفته است.

شکوری تصریح کرد: امروز نیز بار دیگر دولت به استناد مطالعات و پژوهش‌های خود به تشکیل وزارت بازرگانی تاکید دارد؛ اما در حال حاضر در بسیاری از کشورها سیاست‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده اند و با استفاده از هر دو مسیر به موفقیت رسیده‌اند. به همین دلیل مسئله اساسی تفکیک و یا ادغام تولید و تجارت نیست.

هزینه 2 هزار میلیارد تومانی تشکیل وزارت بازرگانی برای دولت

وی با بیان اینکه مشکل اصلی کشور از حکمرانی نامطلوب نشات می‌گیرد، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی نیاز به بودجه 2 هزار میلیارد تومانی دارد که به هزینه‌های کشور در شرایط فعلی دامن خواهد زد.

شکوری در پایان با بیان اینکه رفع مشکلات اساسی کشور معطل تشکیل یا عدم تشکیل وزارت بازرگانی نیست، گفت: تا زمانی که مشکلات اساسی کشور اعم از بزرگ بودن دولت، سیاستگذاری‌های نامطلوب، تصدی‌گری بیش از حد دولت، وضعیت نامطلوب نظام مجوزدهی و موارد مشابه وجود داشته باشد، تفکیک یا ادغام بازرگانی و تولید مشکلی را برطرف نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.