کد مطلب: ۴۷۵۸۵۶

واکنش رئیس کل بانک مرکزی به التهابات ارزی / بازار را متعادل می‌کنیم

واکنش رئیس کل بانک مرکزی به التهابات ارزی / بازار را متعادل می‌کنیم

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشته است: ارز به عنوان یک متغیر کلان اقتصادی، بی‌تأثیر از سایر بازارها نیست و اثرات سرریزی دربین بازارها یک اصل اقتصادی است. بانک مرکزی باحضور پر قدرت در بازار پول و‌ ارز، تمام تلاش خود را برای تعادل بازارها به کار خواهد بست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی نوشته است: در چند روز اخیر در سایه التهابات ایجاد شده در برخی بازارها، شاهد نوسان نرخ ارز دربازار بودیم.امروز فاصله نرخ صرافی‌ها و بازار غیررسمی موجب آربیتراژ در این بازار و طبعاً فعالیت گسترده سفته‌بازان شد.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته سیاست بانک مرکزی، حضور در حاشیه بازار برای جلوگیری از سفته‌بازی بوده است. این امر موجب کاهش نوسانات و ثبات بازار و تعدیل تدریجی نرخ ارز بوده است. این سیاست را با قدرت ادامه خواهیم داد.

همتی اضافه کرد: بازار اصلی ارز، همانا بازار مبادلات ارزی درسامانه نیما است. خوشبختانه بعد از وقفه ابتدای سال به خاطر آثارشیوع کرونا، این روزها شاهد افزایش مبادلات در این بازار هستیم و در چند روز گذشته به‌طور میانگین، روزانه در حدود ۱۰۰ میلیون دلار مبادله شده است.

وی تصریح کرد: ارز به عنوان یک متغیر کلان اقتصادی، بی‌تأثیر از سایر بازارها نیست و اثرات سرریزی دربین بازارها یک اصل اقتصادی است. بانک مرکزی باحضور پر قدرت در بازار پول و‌ ارز، تمام تلاش خود را برای تعادل بازارها به کار خواهد بست.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین بیان کرد: همزمان، با اینکه بانک مرکزی در کنار دولت محترم آماده کمک به هرگونه برنامه اقتصادی است که درجهت ساماندهی به بازارها و رونق اقتصاد باشد، ولی مراقبت خواهد کرد که هیچکدام از برنامه ها، به ترازنامه بانک مرکزی آسیبی وارد نکرده و پایه پولی را تحت تاثیر قرارندهد، تا بانک مرکزی با قدرت بتواند در مسیر تورم هدف گذاری شده حرکت کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همتی عزیز صادقانه بگو دلار نیست و نداریم . چرا سهمیه رو با ایجاد بهانه قطع میکنی؟!

  • فائزه حواشریان

    متعادل می‌کنی یا سریع و خشن اقای همتی به خودت مربوطه.. مهم اینه کنترل از دست شما خارج شده

  • سهامدار

    بازار با خروجی سهامداران ناشی که با فراخوان وارد شدن باید خودش متعادل بشه. اصلا نیاز به هیچ کاری نیست. باید سهامداران عاقل و هوشمند وارد این بازار بشن. ما که نباید در هر بازاری بدون شناخت و تخصص صرفا با داشتن چند ریال ورود کنیم.

  • ناشناس

    مردم دیگه به حرف ها و کارهاتون اعتمادی ندارن و خسته شدن از فرمایشات تکراری تون
    بی سرو صدا
    این مدت باقی مانده رو حقوقتون رو سر برج بگیرین
    تا تموم بشه و یکی دیگه بیاد

  • ناشناس

    همانطور که دلار را به ۲۵۰۰۰ تمن رساند بقیه راه را هم میرود. الا………..

    • ناشناس

      دلار۲۵۰۰۰تومان کجا بوده؟ آدرس بده بگیریم . بهانه درست کردن که سهمیه قطع بشه

    • SAEED

      یه سر به بازار بزنید می فهمید کجاست

  • محمد

    این آقای همتی از وقتی رئیس شده میگه بازار را متعادل میکنیم دلار ده تومنی شده ۲۳تومن بازم هم همینو میگه

  • ناشناس

    50سال بعد…..همتی از دیار باقی…. قیمت دلار رو متعادل می کنیم

  • ناشناس

    وعده وعده وعده و…. وعده فقط وعده ??????

  • ناشناس

    آقا تو رو خدا هر وقت هر حرفی زدید ما رو به قه قرا بردید ما واقعا خسته شدیم مگه میشه نشه پس چرا مسئولیت داریدبابا زندگی من به این دلار بسته شده همه چیزم رو از دست دارم میدم فقط بخاطر خرید 9000 دلار .چرا که واقعا بهش احتیاج دارم اگه با این قیمت بخرم بد بخت میشم خدایا تو گواهی