کد مطلب: ۳۵۹۲۵۰

بحران تعدیل نیرو چقدر جدی است؟ / رشد ۶ برابری واحدهای بحرانی در یک دهه اخیر (اینفوگرافیک)

بحران تعدیل نیرو چقدر جدی است؟ / رشد 6 برابری واحدهای بحرانی در یک دهه اخیر (اینفوگرافیک)

تعداد بنگاه‌های بزرگ اقتصادی که در دسته بنگاه‌های مشکل‌دار قرار می‌گیرند رو به فزونی است. در 10 سال اخیر به طور میانگین سالانه 115 بنگاه اقتصادی به این دسته پیوسته‌اند. اثر مستقیم این جریان بر بازار کار قابل پیش‌بینی است. این میزان در سال 1387 تنها 200 واحد بود که در سال 1397 به 1156 واحد رسید و تقریبا شش برابر رشد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز داده‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مشکلاتی در ابعاد وسیع در بنگاه‌های اقتصادی کلان خبر می‌دهد. طی سال‌های 87 تا 97 بیش از 900 بنگاه اقتصادی کلان، به بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار بدل شده‌اند. این میزان در سال 1387 تنها 200 واحد بود که در سال 1397 به 1156 واحد رسید و تقریبا شش برابر رشد کرد. به طور قطع این روند تأثیر بسزایی بر بازار کار داشته است. آمارها خبر از بیکاری بیش از سه میلیون نفر در سال 97 می‌دهد. اطلاعات بیشتر در زمینه بیکاری و تعدیل نیرو را می‌توانید در اینفوگرافیک تجارت‌نیوز مشاهده فرمایید. (اینفوگرافیک از سحر قادری)

Untitled 1 8

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلار 13800 توماني آسيب هاي جدي به توليد كننده ها زده قيمت تمام شده انها را طوري افزايش داده كه مردم قدرت خريد محصولات انها را ندارند از طرفي موجب سه برابر شدن بدهي هاي ارزي آنها شده و انها را در استانه ورشكستگي قرار داد اين نرخ دلار براي توليد كننده و بازار بسيار اسيب زننده است