کد مطلب: ۷۴۶۱۱۴

سال آینده به واردکننده بنزین تبدیل می شویم

سال آینده به واردکننده بنزین تبدیل می شویم

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش گفت: اگر با این روند مصرف بنزین را ادامه بدهیم، نیمه دوم سال آینده به یک واردکننده بنزین تبدیل می‌شویم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید مداح مروج، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در یک برنامه تلویزیونی گفت: با توجه به میزان مصرف بنزین مجبور شدیم که از همه پتانسیل‌های موجود در کشور استفاده کنیم و در سال گذشته متناسب با میزان مصرف، تولید به طور متوسط روزانه ۹۷ میلیون لیتر در روز بود و امسال میزان تولید از ابتدای سال تا به امروز ۱۰۳.۵ میلیون لیتر در روز است.

وی افزود: ما عملاً به کمک پالایشگاهی که نفت خام را پروسس کند و پالایشگاه ستاره خلیج فارس که میعانات را باز پالایش می‌کند قادر هستیم با الگوهای فرآیند خاصی که در تک تک این واحدها متوسط با شرایط خودشان اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده تولید کنونی ۱۰۳ تا ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین را به ۱۱۲ میلیون لیتر در روز افزایش دهیم.

مروج گفت: این یک هماهنگی است و زمان خاصی به آن معنا ندارد ما مجبور هستیم از همه ظرفیت‌های موجود کشور حتی از انبارهای خودمان استفاده کنیم.

او ادامه داد: این آمادگی را داریم که بتوانیم روزانه ۱۱۰ تا ۱۱۲ میلیون لیتر به طور پیوسته تولید را داشته باشیم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: اگر با این روند مصرف را ادامه بدهیم نیمه دوم سال آینده به یک وارد کننده بنزین تبدیل می‌شویم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باشه بابا گرونش کنید فهمیدیم دردتون چیه

  • اسماعیل

    چه بگو بنزین داره تموم میشه آب داره تموم میشه گند.م داره تموم میشه دامداری که تموم شده دوزدی رشوه داره زیاد میشه اگه ما این قد به خود مون ظولم کنیم خدا هم به ما رهم نمیکنه