کد مطلب: ۴۲۲۲۳۰

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

آزادسازی واردات خودرو به کشور چقدر جدی است؟

آزادسازی واردات خودرو به کشور چقدر جدی است؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: درآمد دولت از محل واردات خودرو صفر شده است. از این‌رو برخی نمایندگان مجلس نسبت به ممنوعیت واردات خودرو ابراز نارضایتی کرده‌اند و قرا شد واردات خودروهای خارجی به کشور را مورد بررسی قرار دهند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است واردات خودرو به کشور آزاد شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: درآمد دولت از محل واردات خودرو صفر شده است. تولیدکنندگان خودرو هم برای ادامه مسیر با برخی چالش‌ها رو به رو هستند. از این‌رو برخی نمایندگان مجلس نسبت به ممنوعیت واردات خودرو ابراز نارضایتی کرده‌اند و این پرسش برای آنها ایجاد شده که چرا در لایحه بودجه 99 درآمدی از محل واردات خودرو دیده نشده است.

مهدی دادفر افزود: ممکن است قدرت مذاکره و چانه‌زنی آنها برای واردات خودروهای خارجی اثرگذار باشد. ناگفته نماند که در مجلس شورای اسلامی تصمیمات احساسی زیاد مطرح می‌شود. البته در این شرایط نمی‌توان وضعیت بازار یا برخی اقدامات را پیش‌بینی کرد و باید منتظر برخی موضوعات در آینده باشیم.

او اظهار کرد: فعلا بازار خودرو در وضعیت راکد قرار دارد. از هفته گذشته تاکنون خرید و فروش خاصی در بازار خودروهای خارجی دیده نمی‌شود و امیدواریم که با تدابیر به موقع مسئولان شاهد رونق باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تروخدا واردات رو ازاد کنید.جونا ایرانی مگه دل ندارن؟یکمم به فکر مردم باشید.تا کی ماشین بی کیفیت ایرانی سوارشیم با قیمت گزاف؟