کد مطلب: ۵۸۴۵۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

تعطیلی ۱۰ درصدی قصابی‌ها / چرا ایران گوشت منجمد وارد می‌کند؟

تعطیلی ۱۰ درصدی قصابی‌ها / چرا ایران گوشت منجمد وارد می‌کند؟

دولت دام را از دامداران با قیمت تضمینی ۲۶ هزار تومانی می‌خرد. موضوعی که سبب قاچاق دام شده است. اما در همین دوره خبر رسیده که ایران قرار است گوشت منجمد وارد کند. دلیل واردات گوشت منجمد چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی رغم اینکه گوشت نسبت به یک ماه گذشته ۱۰ هزار تومان ارزان شده اما مصرف سرانه گوشت در کشور کاهش یافته است و مردم توان خرید ندارند.

اخیرا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد در سال ۹۰ مصرف ماهانه گوشت خانوارهای دهک اول (کم‌درآمدترین خانوارها) ۷۰۰ گرم در ماه بوده. اما این میزان اندک در سال ۹۸ کمتر هم شده و میزان مصرف ماهانه گوشت این خانوارها ماهانه ۳۰۰ گرم است.

پیش از این هم افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور به صدا و سیما گفته بود: «مصرف سرانه گوشت در کشور از ۱۲ کیلوگرم در سال به ۶ کیلوگرم رسیده و به عبارتی مصرف گوشت نصف شده است.»

هر چند مصرف گوشت کاهش پیدا کرده و دام روی دست دامداران مانده اما زمزمه‌ واردات گوشت به گوش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در این مورد توضیح داد: همیشه در آستانه فصل پاییز و زمستان سازمان امور پشتیبانی دام گوشت یخی وارد می‌کند. در فصل زمستان اکثر دام‌ها از شهرستان وارد تهران می‌شود.

علی اصغر ملکی به تجارت‌نیوز گفت: در سال ۸۶ با بارش شدید برف راه‌ها بسته شد. در برخی از مغازه‌های کالایی برای عرضه وجود نداشت. از این‌رو دولت با واردات گوشت یخی ذخایر استراتژیک را تقویت می‌کند تا در شرایط غیر قابل پیش‌بینی این کالا را به بازار عرضه کند.

او با اشاره به افزایش کشتار دام اظهار کرد: کشتار دام در کشور زیاد شده است. این در حالی است که دام‌ها وزن و کیفیت مناسب ندارند. متاسفانه دامدارها به دلیل کمبود و افزایش قیمت نهاده‌ها نگهداری دام برای آنها مقرون به صرفه نیست و دام‌های مولد راهی کشتارگاه می‌شوند.

تعطیلی ۱۰ درصدی فروشگاه‌های گوشت!

بررسی‌ها نشان می‌دهد بعد از تعطیلی ۲۰ درصد سوپرمارکت‌ها و ۱۰ درصدی واحدهای فروش فرآورده‌های گوشتی این بار خبر رسیده است که ۱۰ درصد قصابی‌های تهران تعطیل شده است. دلیل این مساله هم کاهش مصرف گوشت است و هم گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای.

ملکی با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی گوشت گفت: قدرت خرید مردم نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است. همین مساله باعث شده که برخی از فروشندگان واحد صنفی خود را تعطیل کنند.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت سوسیس و کالباس را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تو ایران تولید کننده بدبخته ،این همه دام رو دست دامدار مونده اونوقت گوشت منجمد وارد میکنن ،واقعا تا کجا رانت و فساد

  • *

    یعنی گوشت داخلی رو نمیتوان منجمد کرد.حتما باید وارد بشه.