کد مطلب: ۴۹۵۳۶۵

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

پول صندوق توسعه ملی به بورس رسید / واریز هزار میلیارد تومان تاثیری بر بورس دارد؟

پول صندوق توسعه ملی به بورس رسید / واریز هزار میلیارد تومان تاثیری بر بورس دارد؟

وعده حمایت از بازار سهام با یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی حرف تازه‌ای نیست و رئیس صندوق تثبیت بازار سهام از واریز یک هزار میلیارد تومان به این صندوق خبر داد. اما یک هزار میلیارد تومان پول صندوق توسعه ملی چقدر بر بازار سهام تاثیر می‌گذارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در زمان اصلاح قیمت بازار سهام و همچنین ریزش‌های شدید شاخص کل، بحث حمایت از بازار سهام با یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی مطرح شد اما رئیس صندوق تثبیت بازار سرمایه امروز در حالی که روند نزولی بازار سهام حدود 2 هفته است تمام شده از وام هزار میلیارد تومان صندوق توسعه ملی برای حمایت از بازار سهام خبر داد.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با منابع صندوق توسعه ملی گفت: این عمل از ریشه غلط است و به نظرم استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای کنترل نیمه دستوری بازار سهام با وجود حجم بالای معاملات در روزهای گذشته اصلا فایده‌ای ندارد.

این کارشناس در رابطه با تاثیر این پول بر بازار سهام گفت: با توجه حجم معاملات بازار سهام این پول بسیار کمتر از آن است که بتواند بر بازار سهام تاثیر جدی بگذارد، فقط در جریان معاملات امروز ارزش معاملات بازار اول حدود 16 هزار میلیارد تومان بوده است.

این کارشناس در ادامه در رابطه با حمایت از بازار سهام گفت: بازار سهام باید به حال خودش رها شود تا بتواند به تعادل برسد، جابه‌جایی و حمایت دستوری راه به جایی نخواهد برد.

به عبارتی در حالی قرار است هزار میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی به بورس وارد شود که به گفته این کارشناس حجم معاملات امروز بازار سرمایه 16 برابر این رقم بوده است.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سلیمانی

    با سلام.هزارمیلیارد پول صندوق تو این شرایط نه تنها کمکی نخواهدکردبلکه این صندوقم واسه جیب خودش کارخواهدکردتوکف قیمت میخرندتواوج قیمت می فروشند نوسانگیری کم بود اینم اضافه شد.اگه دولت دست از بورس برداردمردم خودشون معاملات مسالمت امیزی خواهند داشت.حالاکه بورس محکوم بصعودهستش دیگه حمایت چندرغاز به چه دردی میخوره.

  • ناشناس

    شاخص ۳۰۰۰ راهم رد می کنه حتما

    • شاکی

      بشین تا رد کنه …

    • ناشناس

      آقای شاکی
      شما بشین تماشا کن

  • آگاه

    آره باشه حتما . شما که راست میگی. اصلا همه منفی ها کار سهامدار حقیقی و خرده . همه صعود ها به همت مزعولین و پول نداشته ی صندوق توسعه ملیتونه ! همیشه دوسدارن همه پیشرفت ها رو به اسم خودشون تموم کنن. چی شد تا بازار 1.4 رو رد کرد پول رسید؟ آناناس.

  • ناشناس

    باید دید چه نقشه شومی پشت این حمایت هست. مراقب باشید!!

  • ناشناس

    ۳۲ هزار میلیارد تومان برداشت کردن ۱۰۰۰ میلیارد میخوان تزریق کنن ای روزگار ????

  • ناشناس

    حقیقیهای عزیز اگر همت کنیم، خیلی سریع به بالای ۲میلیون میرسیم بورس دوران اوجش فراه رسید بازار دلار،خودرو،سکه ،مسکن،در سقوط کامل،برای حمایت از اقتصاد کشورمان پیش بسوی بازار سرمایه.

  • متین

    رشد بورس منطقی نیست
    حتما دوباره شدید سقوط می کنه
    فرصت خوبی واسه فراره

  • توکل

    سلام اگه ممکنه راجب به فملی هم اطاعات بدین تا کی متوقفه بعدش چی میشه؟

  • ناشناس

    چرا زدشت دوسه روز مثبت میشه بعد تا یه ماه منفی ایچه صیغه ای بابا حداقل بذارین سهاما سربه سربشه بعد بفروشید بدبختمون کردین

  • حسین

    بورس دیگه هیچ وقت جون نمی گیره
    به نظر من و دیگری هم نیست
    دلایل زیادی داره