کد مطلب: ۳۴۰۶۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌کند:

مردمان کدام استان درآمد بیشتری دارند؟

مردمان کدام استان درآمد بیشتری دارند؟

شکاف درآمدی در بین استان‌های کشور به بیش از 27 میلیون تومان (تفاوت درآمد سالانه بین بیشترین و کمترین درآمد در استان‌ها) می‌رسد. در بین استان‌های کشور خانوارهای ساکن استان‌های تهران، البرز، مازندران و چهارمحال و بختیاری از درآمد بالاتری برخوردار هستند.

شکاف درآمدی در بین استان‌های کشور به بیش از 27 میلیون تومان (تفاوت درآمد سالانه بین بیشترین و کمترین درآمد در استان‌ها) می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آمارهای مرکز آمار، متوسط درآمد سالانه استان‌های کشور در سال 1396 نشان می‌دهد یک خانوار شهری در استان تهران بیش از دو برابر یک خانوار در استان آذربایجان غربی درآمد دارد.

بررسی آمارها نشان می‌دهد در بین استان‌های کشور خانوارهای ساکن استان‌های تهران، البرز، مازندران و چهارمحال و بختیاری از درآمد بالاتری برخوردار هستند.

همچنین خانوار استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمان کمترین درآمد را نسبت به دیگر استان‌های کشور در اختیار دارند.

خانوارهای استان تهران با متوسط درآمد سالانه 51.5 میلیون تومان بیشترین درآمد و خانوارهای استان آذربایجان غربی با 24 میلیون تومان کمترین درآمد را نسبت به دیگر استان‌های کشور دارند.

125

متوسط درآمد سالانه استان‌های کشور در سال 1396

در بین 31 استان کشور، درآمد سالانه خانوارهای 19 استان بیش از 30 میلیون تومان و دیگر استان‌ها کمتر از 30 میلیون تومان است.

همچنین بر اساس این آمارها، تركيب هزينه‌های كل سالانه يک خانوار شهری نشان می‌دهد 23.3 درصد هزینه‌ها صرف مخارج خوراکی و دخانی و 76.7 درصد دیگر آن صرف مخارج غیرخوراکی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    لطفا این را هم بگویید مخارج در تهران خصوصا مسکن تا ده برابر دیگر استان ها می رسد

  • سید مرتضی ملائکه

    سلام وقت بخیر
    چطوری میتونیم به کل این داده‌ها به صورت سری زمانی در سال‌های ومختلف دسترسی پیداکرد؟