کد مطلب: ۵۱۲۴۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار از واکسن اسپوتنیک روسیه / واکسن روسی به چند ایرانی می‌رسد؟

آخرین اخبار از واکسن اسپوتنیک روسیه / واکسن روسی به چند ایرانی می‌رسد؟

با توجه به اینکه نخستین محموله واکسن کرونا از روسیه به ایران رسیده است و مقامات مسئول وعده آغاز تزریق واکسن کرونا تا پیش از پایان امسال را داده‌اند، به نظر می‌رسد در روزهای پیش‌رو پس از صدور مجوز نهایی این تزریق، واکسیناسیون برخی از اقشار آغاز خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پنجشنبه اخیر نخستین هواپیما حاوی واکسن روسی ضد کرونا وارد ایران شد. این درحالیست که محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و دارو ایران از قرارداد دو میلیون عددی واکسن «اسپوتنیک وی» با روسیه خبر داده و معاون فنی گمرک ایران نیز خبر داده که تشریفات گمرکی اولین محموله واکسن «اسپوتنیک وی» روز پنج‌شنبه پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران در ده دقیقه انجام و تحویل مقام‎‌های سازمان غذا و دارو ایران شده است.

آن طور که ایسنا روایت کرده، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران در ادامه گفت که محموله واکسن روسی حاوی چهار پالت واکسن «اسپوتنیک وی» به وزن حدود ۶۴۰ کیلوگرم توسط شرکت هواپیمایی ماهان به ایران منتقل شده است.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو ایران قرار است محموله‌های بعدی واکسن روسی به فاصله زمانی یکی دو هفته پشت سر هم و تا پیش از پایان سال ۱۳۹۹ وارد ایران شوند.

شانه‌ساز همچنین گفت که میزان اولین محموله واکسن «اسپوتنیک وی» با توجه به اینکه هر نفر باید در یک فاصله زمانی دو دوز از واکسن را تزریق کنند برای ۱۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است.

بدین ترتیب با توجه به اینکه نخستین محموله واکسن کرونا از روسیه به ایران رسیده است و مقامات مسئول وعده آغاز تزریق واکسن کرونا تا پیش از پایان امسال را داده‌اند، به نظر می‌رسد در روزهای پیش‌رو پس از صدور مجوز نهایی این تزریق، واکسیناسیون برخی از اقشار آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر در خبری روز گذشته اعلام شد که وزارت بهداشت آلمان از آغاز مذاکرات طرف‌های تولیدکننده واکسن «اسپوتنیک-وی» در روسیه با نمایندگان یک شرکت دارویی آلمانی درباره امکان تولید مشترک این واکسن در خاک آلمان خبر داد.(تسنیم)

همچنین طبق برخی اخبار، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، به روسیه برای اثربخشی واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» تبریک گفته است.

علاوه بر این، طبق گزارش یورونیوز، روسیه در نظر دارد تولید واکسن ساخته شده در این کشور برای مقابله با ویروس کرونا موسوم به «اسپوتنیک وی» را در خارج از خاک خود افزایش دهد.

به گفته یک مسئول ارشد در کرملین، روسیه قرار است برای تامین نیازهای موجود به زودی بر حجم خط تولید واکسن «اسپوتنیک وی» در خارج از کشور بیافزاید.

سخنگوی کرملین، کاخ ریاست‌ جمهوری روسیه در حالی روز چهارشنبه از اجرایی شدن این تصمیم کشورش خبر داد که نشریه معتبر علمی لنست روز گذشته در گزارشی نتایج مثبت آزمایش‌های انجام گرفته روی افراد داوطلب دریافت کننده واکسن اسپوتنیک را مورد تایید قرار داد.

آیا ایرانی‌ها در روزهای آینده شاهد تزریق این واکسن خواهند بود؟

آخرین اخبار مربوط به کرونا را در اینجا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قطعن مجلسی ها نفر اولن
    ما هم تو صف بهشت زهرا

  • پویا

    اول به نمایندگان مجلس و هییت دولت همین واکسن رو جلوی دوربین ها بزنن بعدش به مردم

    • ناشناس

      میزنن ولی واکسن فایزر و خوب میزنن میگن واکسن روسی بود مثل واکسن ایرانی که از روی چادر به طرف تزریق کردن تا کسی نفهمه زده یا ن هخهخ

    • ناشناس

      افرین ..همین درسته?

  • سیامــــــک

    10هزار موش آزمایشگاهی حاضرباشن واسه تزریق واکسن من دراوردی و معلوم نیست چه عوارضی داره و چندنفرشون میمیرن.خدابیامرزتشون

    • ناشناس

      خدا شمارو هم بیامرزه

  • ناشناس

    واکسن ممنوعا برا خودشون مستعانی ها هم برا ما

  • ناشناس

    بایدی پرسید به چند نفر از فامیلای مسئولین میرسه.

  • ناشناس

    پس واکسن تولیدکسورخودمون چی شد؟چراروسیه باوجودهمچین واکسنی اینقدرتلفات داره؟

  • لیلی

    پس واکسن تولیدکشورخودمون چی شد؟اگه واکسن روسیه خوبه چراروسیه هرروزبه تعدادجانباختگانشون اضافه میشه؟