کد مطلب: ۵۶۵۴۹۳

واکسیناسیون غیرقانونی مسئولان و خبرنگاران در فارس؟/ همه واکسن‌های خارج از صف

واکسیناسیون غیرقانونی مسئولان و خبرنگاران در فارس؟/ همه واکسن‌های خارج از صف

منابع خبری، از واکسیناسیون غیرقانونی تعدادی از مسئولان، خبرنگاران و حتی پیشخدمت همسر یکی از مقامات، در استان فارس خبر داده‌اند. این نخستین بار نیست که دریافت خارج از نوبت واکسن خبرساز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، سایت خبری عصرایران در کانال تلگرامی خود نوشته است: اسنادی به دست عصرایران رسیده که طبق آنها، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعدادی از مسئولان این استان، برخی اعضای خانواده‌های آنان و در یک مورد، خدمتکار همسر یکی از مسئولان را در برابر ویروس کرونا واکسینه کرده است!

همچنین طبق لیستی که به دست ما رسیده، تعداد ۷۶ خبرنگار از رسانه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب نیز خارج از نوبت و در اردیبهشت ۱۴۰۰ واکسن اسپوتنیک روسی و سینوفارم چینی دریافت کرده‌اند؛ حال آن که نوبت خبرنگاران و سایر گروه‌های در معرض خطر، هنوز فرا نرسیده است و قرار بود در مرداد واکسینه شوند که معلوم نیست طبق برنامه واکسن دریافت کنند یا خیر؟

ضمن آن که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام کرده است در راستای شفافیت، اسامی خبرنگارانی که در موعد قانونی واکسن دریافت می‌کنند، اعلام عمومی خواهد شد.

از این رو، جا دارد وزارت بهداشت در این باره تحقیق و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برساند. از دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز انتظار می‌رود در این باره توضیح دهد و اگر فهرست و اطلاعات موجود، نادرست هستند اعلام کند و اگر چنین اقدامی مرتکب شده، هم به مراجع قانونی و هم به افکار عمومی توضیح دهد در حالی که هر روز شهروندان این کشور و از جمله اهالی استان فارس به خاطر کرونا فوت می‌کنند، به چه حقی برخی مسئولان و خبرنگاران را خارج از نوبت واکسینه کرده است؟

همچنین اقدام برخی خبرنگاران در پذیرش واکسیناسیون غیرقانونی و پیش از موعد را تقبیح می‌کنیم و این اقدام را منافی اصول حرفه‌ای رسانه می‌دانیم.

منتظر توضیحات وزارت بهداشت و‌ دانشگاه علوم پزشکی فارس هستیم.»

ماجرای تکراری واکسیناسیون خارج از نوبت

به گزارش تجارت‌نیوز، هر چند عصر ایران اسناد خود را منتشر نکرده است اما واکسیناسیون غیرقانونی و خارج از نوبت در کشور بی‌سابقه نیست.

چندی پیش و بعد از واکسیناسیون خارج از نوبت، کارکنان صداوسیما و اعضای ستادهای انتخاباتی، محمدحسن قوسیان مقدم، دبیر کل جمعیت هلال احمر از واکسیناسیون کارمندان هلال احمر خبر داد.

به جز کارمندان هلال احمر، شنیده شد که خبرنگاران و اعضای روزنامه متعلق به هلال احمر نیز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. یکی از کارکنان این روزنامه گفت که واکسن سینوفارم را تزریق کرده است. هر چند قوسیان‌مقدم از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد.

واکسن بدون نوبت ، بحدود به کارکنان هلال احمر نیست و برخی اعضای سازمان نظام مهندسی نیز واکسینه شدند؛ البته با پرداخت پول.

در شرایطی که سهمیه ۳ هزار نفری واکسن کرونا برای صدا و سیما حاشیه‌ساز شده بود، اخبار بعدی حاکی از آن بود که سلبریتی‌های صدا و سیما و سینما و بازیگران هم سهمیه خارج از نوبت واکسن گرفته‌اند.

پیش از این موارد و در زمانی که پاکبان‌ها در استان‌های مختلف واکسینه می‌شدند نیز اخباری از بهره‌گیری مسئولان برخی شهرها از جمله آبادان، اردکان و بیرجند از سهمیه آنها منتشر شد. البته احتمال اینکه موارد غیرقانونی واکسیناسیون از این موارد بیشتر باشد بسیار زیاد است.

همه این موارد در حالی است که بر اساس آخرین اعلام رسمی وزارت بهداشت، تا کنون تنها ۷ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۸۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۱۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند. به گونه‌ای که مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۲۱ دُز رسید. این آمار در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر ناچیز است.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بنیاد شهید هم خترج از نوبت عمل کرده است به چه حقی به فرزندان آنها زده

  • ناشناس

    علی برکت الله…

  • ناشناس

    کجای کاری عزیزم؟
    یکی از دوستان من تو بهداشت هست تمام اقوامش را واکسینه کرده .
    واقعا که هیچ نظارتی نیست