کد مطلب: ۴۰۹۱۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین واکنش بازارها به گام چهارم / گرانی اندک ارز و ارزانی طلا / قیمت دلار نسبت به اول هفته ۰.۷ درصد بیشتر شد

اولین واکنش بازارها به گام چهارم / گرانی اندک ارز و ارزانی طلا / قیمت دلار نسبت به اول هفته 0.7 درصد بیشتر شد

در حالی که دیروز ایران رسما گام چهارم خود را برداشت امروز دلار اندکی نسبت به روز سه‌شنبه افزایش یافت و طلا هم به میزان ناچیزی ارزان شد. در نهایت قیمت دلار در پایان این هفته نسبت به ابتدای هفته 0.7 درصد افزایش قیمت داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در ابتدای هفته یعنی شتبه 11 آبان ماه ۱۱ هزار و 252 تومان گزارش شده بود که روز پنجشنبه یعنی یک روز پس از عملی شدن گام چهارم ایران به 11 هزار و 338 تومان رسید. این میزان نسبت به سه‌شنبه اخیر هم 48 تومان افزایش یافته است. در مجموع هم قیمت دلار در انتهای هفته نسبت به ابتدای هفته 0.7 درصد افزایش داشت.

اما قیمت طلا و سکه روندی برعکس دلار ثبت کردند. قیمت طلا (هر گرم طلای ۱۸ عیار) در ابتدای هفته یعنی شنبه 11 آبان ماه ۴۰۷ هزار و ۹۱۲ تومان بود که روز پنجشنبه یعنی یک روز پس عملی شدن گام چهارم ایران به ۴۰۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. مقایسه این ارقام حاکی از کاهش حدود 0.3درصدی قیمت طلا در این هفته است. قیمت طلا در پنجشنبه هم نسبت به سه‌شنبه اخیر یک روند نزولی داشت.

قیمت سکه هم همین روند مشابه طلا بود. در روز شنبه اخیر قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و ۹۸۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سه میلیون و ۹۹۰ هزار تومان بود که در یک روز پس از گام چهارم ایران قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و ۹۶۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سه میلیون و ۹۸۳ هزار تومان اعلام شد. بدین ترتیب سکه قدیم حدود 0.4 درصد و سکه طرح جدید حدود 0.2 درصد کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته داشتند. این دو نرخ نسبت به روز سه‌شنبه اخیر هم روندی نزولی داشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.