کد مطلب: ۷۴۳۰۱۱

ورود۶۰۰ هزار گردشگر به قطر در جام جهانی ۲۰۲۲

ورود600 هزار گردشگر به قطر در جام جهانی 2022

600 هزار گردشگر با ورود به قطر در جام جهانی 2022 باعث شد تا قطر و کشورهای اطرافش درآمدی نجومی را تجربه کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با برگزاری جام جهانی 2022 در قطر، این کشور در بسیاری از زمینه‌ها شاهد رشد و توسعه بوده است و این کار با ورود 600 هزار گردشگر اتفاق افتاده است.

قطر اعلام کرد در طول ماه نوامبر گذشته که ده روز از آن همزمان با برگزاری جام جهانی بود، بیش از 600 هزار گردشگر داشته است.

به گزارش الخلیج آنلاین، سازمان گردشگری قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که از مجموع گردشگرهای قطر، 16 درصد از عربستان، 8 درصد از هند، 7 درصد از امریکا، 6 درصد از انگلستان و 5 درصد از مکزیک بودند.

همچنین آرژانتین، مصر، ایران، فرانسه و کویت نیز جزء ده کشور اول فهرست کشورهای مبدا سفر به قطر از شروع جام جهانی بودند.

این سازمان افزود: قطر در کنار ثبت رویدادی تاریخی در برگزاری این جام، 2.95 میلیون بلیط تا روز افتتاحیه در 20 نوامبر فروخت.

همچنین دیدار دو تیم آرژانتین و مکزیک در استادیوم «لوسیل» با ثبت تعداد 88 هزار و 966 تماشاگر، رکورد بیشترین حضور تماشاگران در مسابقات جام جهانی را از سال 1994 شکست.

سود نجومی قطر در جام جهانی 2022

هر چند قطر با هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیارد دلاری میزبان برگزاری مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ شد اما در این میان کشورهای همسایه با هزینه کمتر و به وسیله جذب ده‌ها هزار هوادار جام‌جهانی به رونق اقتصادی گسترده و سود هنگفت دست پیدا کردند!

براساس آخرین برآوردها، کشور قطر اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار صرف هزینه ساخت و ایجاد زیرساخت‌های مکفی برای برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی جهان کرده است.

این در حالی است که کشورهای اطراف با هزینه‌کرد بسیار ناچیزی در قیاس با قطر تنها به واسطه برگزاری جام‌جهانی به رونق گردشگری و به تبع آن رونق اقتصادی آن هم در مدت زمان کوتاه دست پیدا کردند.

مطابق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، جمعیتی بالغ بر ۱.۲ میلیون نفر برای تماشای مسابقات فوتبال وارد قطر شده و بسیاری از هواداران به واسطه کمبود محل اقامت یا مقرون به‌صرفه نبودن هزینه‌های اقامت در قطر، کشورهای اطراف را به عنوان محل اسکان خود انتخاب می‌کنند.

در این میان کشور امارات و به صورت مشخص شهر دبی با بستری‌سازی و مقررات سهل‌گیرانه، برنده این میدان پرسود شده و به نوعی به محبوب‌ترین مقصد تماشاگران جام‌جهانی در خلیج فارس تبدیل شده است.

پیش از شروع بازی‌ها اعلام شد شرکت هواپیمایی فلای دبی، شرکت هواپیمایی ارزان‌ قیمت امارات، در مواقع عادی روزانه ۳ پرواز به دوحه، پایتخت قطر دارد اما این رقم در روزهای برگزاری بازی‌ها به حدود ۳۰ پرواز افزایش یافت همچنین هواپیمایی قطر خدمات مربوط به ۱۵ پرواز دیگر را ارائه می‌دهد. خطوط هوایی در ابوظبی، پایتخت امارات متحده‌ عربی و شارجه نیز صدها سرویس اضافی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده‌اند.

در این میان تنها کشور امارات از خوان پرنعمت جام‌جهانی بهره نبرد، بلکه کشور عربستان سعودی که از سال ۲۰۱۹ سیاست‌گذاری در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری را بنا کرده است، برای جذب ده‌ها هزار تماشاگر جام‌جهانی تلاش می‌کند. یکی از اقدامات این کشور پادشاهی برای جذب حداکثری هواداران این است که به دارندگان بلیط مسابقات جام جهانی، ۲ ماه ویزای رایگان ورود به کشور را صادر می‌کند.

منبع: جماران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.