کد مطلب: ۴۲۵۳۶۶

آخرین وضعیت بازارها در امروز ۱۳۹۸/۱۱/۰۲

دلار و خودرو تکان نخوردند / طلا و بورس صعودی شدند / ضمانت تداوم ثبات ارزی

دلار و خودرو تکان نخوردند / طلا و بورس صعودی شدند / ضمانت تداوم ثبات ارزی

امروز هرچند قیمت‌ها در بازار خودرو و دلار نوسان خاصی نداشت اما قیمت طلا گران و روند بورس برخلاف روز گذشته صعودی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۵ بدون تغییری، 12 هزار و 950 تومان اعلام شده است.

اما قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز چهارشنبه دوم بهمن ماه تا ساعت ۱۶ با 42 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 887 هزار تومان رسید.

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز چهارشنبه دوم بهمن ماه تا ساعت ۱۶ با پنج هزار و 300 تومان افزایش به 498 هزار و 700 تومان رسید.

بازار سهام هم امروز روندی صعودی را پشت سر گذاشت.

شاخص بازار سهام پس از دو روز نزولی، امروز در آخرین روز کاری خود طی هفته جاری مثبت شد و با افزایش بیش از ۵۲۰۲ واحد به ۴۱۱ هزار و ۲۱۱ واحد رسید.

در بازار خودرو هم تعداد ۴۳ خودرو از ۴۶ خودروی مورد بررسی در گزارش‌های روزانه از افزایش قیمت مصون ماندند؛ بنابراین حدود ۹۴ درصد از خودروهای مورد بررسی، روی خط ثبات قیمت متوقف شده‌اند.

از اخبار مهم امروز اظهارات رئیس پیشین بانک مرکزی بود.

رئیس اسبق بانک مرکزی به مشکلات بانک‌ها برای اقتصاد ایران و تحلیل مسائل جاری که اقتصاد کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند پرداخته و گفته است: دولت نباید در تعیین نرخ سود بانکی دخالت و باید آن را به بانک‌ها و بانک مرکزی واگذار کند.

رئیس جمهور گفت: هیچ نهاد غیر انتخابی در کشور وجود ندارد و همه نهادها و مسئولین مشروعیت خود را از اراده و خواست مردم کسب می‌کنند. لذا به همین دلیل است که مردم را پای صندوق رای دعوت می‌کنیم والا چه لزومی دارد که اکثریت مردم در انتخابات شرکت کنند.

همچنین رئیس کل بانک مرکزی گفته است:«قول می‌دهم که ثبات نرخ ارز را حتما تضمین کنم و قول می‌دهم که اقتصاد ایران پیش‌بینی‌پذیر شود.»

همتی کلیت سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی را بیان کرده اما مهم‌ترین قسمت سخنان همتی شاید آنجا بود که با قاطعیت گفت: در حال حاضر اقتصاد ما پایدار است و قول می‌دهم که ثبات نرخ ارز را حتما تضمین کنم و قول می‌دهم که اقتصاد ایران پیش‌بینی‌پذیر شود.

از نگاه برخی کارشناسان حجم عمده ارزهای کشور در اختیار مجموعه حاکمیتی کشور است که بانک مرکزی به اتکای آن، در بازار ارز دخالت و تلاش می‌کند مطلوب‌ترین شکل قیمت ارز را با توجه به مجموعه سیاست‌هایش تعیین کند. راه‌اندازی صرافی ملی هم به این اقدام مداخله‌گرایانه بانک مرکزی کمک بیشتری کرده است.

بسته شدن پرونده ثبت درخواست یارانه معیشتی، ۴ عرضه اولیه جدید در بهمن ماه و بررسی عملکرد مالی پتروشیمی‌های بورس از مهمترین اخبار دیگر امروز بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همشون دروغگو و حرف مفت زن هستند