کد مطلب: ۴۶۰۷۹۳

چرا پول صندوق‌های ETF دارایکم به حساب برگشته است؟

چرا پول صندوق‌های ETF دارایکم به حساب برگشته است؟

اولین صندوق ETF دولتی از هفته پیش در بورس قابل معامله بوده و در این مدت نیز سود خوبی به سهامدارانش داده است، اما برخی مخاطبان هنوز نسبت به عدم تخصیص دارا یکم به سبد سهامشان گلایه دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که بیش از ۲ ماه از پذیره‌نویسی اولین صندوق ETF دولتی با نماد دارا یکم می‌گذرد و بیش از یک هفته است که این صندوق در بورس قابل معامله است اما هنوز برخی از افرادی که در این صندوق‌ها پذیره‌نویسی کردند و کد بورسی گرفته‌اند، این نماد را در پورتفوی بورسی خود مشاهده نمی‌کنند.

بر اساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز به طور کلی چهار حالت برای دارا یکم وجود دارد. حالت اول این است که فرد از طریق کارگزاری یا اپ یا بانک پذیره‌نویسی کرده و در حال حاضر این نماد در پورتفوی سامانه معاملاتی او قابل مشاهده و معامله است. این افراد مشکلی برای فروش واحدهای خود ندارند و تا به حال بیش از ۱۷۰ درصد از این صندوق‌ها بازدهی داشته‌اند.

حالت دوم این است که فرد نسبت به پذیره‌نویسی از طریق بانک یا اپلیکیشن‌های مربوطه اقدام کرده و در آن زمان چون کد بورسی نداشته و حالا که کد بورسی اخذ کرده نمی‌تواند این نماد را در سبد سهام خود مشاهده کند. بر اساس اعلام کارگزاری‌ها این افراد باید ضمن ثبت نام در سجام و داشتن سند یا گواهی خریداری این صندوق (عکس یا پرینت پرداختی که نشان دهند این صندوق را پذیره‌نویسی کرده‌اند) اقدام به تغییر کارگزار ناظر کنند تا پس از مدتی نماد دارا یکم در سبد سهامی آنها قرار بگیرد. البته به نظر می‌رسد نیاز است تا این افراد یک معامله در این نماد در کارگزاری جدید انجام دهند.

دسته سوم افرادی هستند که از طریق کارگزاری اقدام به خرید دارا یکم کرده‌اند اما هنوز پولشان بلوکه شده و واحدهای این ETF به آنها تعلق نگرفته است، به گفته مقامات کارگزاری‌ها این افراد تعداد محدودی هستند و نگران نباشند چون در چند روز آتی نماد دارا یکم به سبدشان اضافه شده و آنها قادر به فروش آن خواهند بود.

اما دسته چهارم گروهی هستند که پول دارا یکم به حساب آنها برگردانده شده است، این افراد احتمالا از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واجد شرایط تشخیص داده نشده‌اند و اولین صندوق ETF به آنها تخصیص داده نشده است. البته علت این موضوع مشخص نیست و مقامات مسوول باید پاسخگو باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ابوالقاسم رخشانی

    حالت دوم رو مخصوصا عکس و پرینت رو در همان روز های اول توضیح میداد فقط نوشتین تغییر کارگزار ناظر و بعضی ها رو به دردسر انداختین.

    • نیما

      سلام منم سهام یک میلیونی خریدم ازکجا باید بفهمم چقد سود اومده

  • ناشناس

    نفروشید این صندوق طلا هست

    • مافیا

      این صندوق تا ۷۰ الی۸۰هزار تومان امسال جا داره بره بالا بخاطر اینکه سود های بانکی داره بالا میره و این صندوق هم از سه تا بانک سهام دارد وسود تقسیم میشه زمانی که مردم ازدحام بیارند به بانک ها این صندوق هم سود بالایی به ما میده ولی بخاطر یک عده که دارن مفت میفروشند قیمت داره میاد پایین نفروشید تا خریداران قیمت صف خرید را ببرند بالا

  • حسين

    بنده دارایکم را از طریق آپ خریدم هنوز که هنوزه وارد سب سهام بنده نشده کارگزاری فارابی …!!!!

    • ناشناس

      بری سایت سمات ddn
      کاملی و رمز عبوربزنین
      دانلود کنین میاد تو پورتفویتون

    • ناشناس

      سایت سماتddn
      کدملی روبزنین
      دانلودکنین
      میادتوپورتفویتون بلافاصله

  • ناشناس

    ازایوا خریدم.هنوز هیچ جای خپلان نشده.لطفا راهنمای

  • حسین

    هی میگیم نفروشید باز یه عده دارن مفت میفروشن. حتی کمتر از NAV دارن میفروشن.
    فازتون چیه دقیقا؟؟

    • امید

      پول لازم دارن،هر روز دارن بیشتر متضرر میشن اینا که قصد سرمایه گذاری باهاش را ندارن میخوان یکشون دو بشه به ۱دردی بزنن.

  • ناشناس

    عکس یاپرینتی که میگین، چجوری وبه کجا ارسال کنیم،
    عجب غلطی کردیم این صندوقهای کوفتی گرفتیم،

  • ناشناس

    من دارا یکم از کارگزاری مقید خریدم بعد از ۲/۵ماه بلوکه زمان ازاد سازی بهم برگرداند دوباره زدم از اون زمان پول معلوم نیس کجا رفته نه بلوکه هس نه جزئ دارایی و نه دارا یکم خربده

  • ناشناس

    من برای دخترم ۴ سالشه از طریق سایت بانک ملت خرید کردم براش کد بورسی نمیدن چون کودکه .
    لطفا راهنمایی کنید چکار کنم که تو پرتفو خودم ببینمش ؟؟؟

    • ناشناس

      سلام پسرمن هم 4سالشه سجام و احراز هویت و دفتر پیشخوان رفتم مفید ثبت نامش کردم و پرینت ثبت نام را بردم و دو روز بعد کد معاملاتیش آمد و یک هفته بعد هم براش کد بورسی آمد الان براش خرید زدم زاهدان