کد مطلب: ۴۶۲۷۶۰

گزارش پایان بورس چهارشنبه ۲۵ تیرماه؛

ترمز شاخص کل کشیده شد / صف‌های خرید نمادهای بزرگ بورس ریخت

ترمز شاخص کل کشیده شد / صف‌های خرید نمادهای بزرگ بورس ریخت

در پایان معاملات بورس روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه، شاخص کل اگر چه افتی ۱۹۰۰ واحدی را تجربه کرد اما شاخص کل هم‌وزن در محدوده مثبت به کار خود پایان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل اگر چه افتی ۳۲۱۹ واحدی را تجربه کرد اما شاخص کل هم‌وزن رشدی ۲۸۲ واحدی را به ثبت رساند. این در حالی بود که روز گذشته شاخص کل مثبت و شاخص کل‌ هم‌وزن در محدوده منفی به کار خود پایان داده بود.

به نظر می‌رسد پس از اینکه در روزهای گذشته سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز روندی صعودی را در پیش گرفته و با صف‌های خرید معامله می‌شدند امروز عرضه در این نمادها زیاد شده و صف‌های خرید شکسته شد و نمادهایی چون خودرو و خساپا که روز گذشته صف خرید میلیاردی داشتند امروز با صف خرید سنگین و چند صد میلیونی مواجه شده‌اند.

1 2 13

در جریان معاملات امروز بازار سهام بیش از ۲ میلیون ۵۸۶ هزار معامله در بورس انجام گرفت که طی آن ۱۳ میلیارد و ۷۲۶ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان دادوستد شد تا رکورد ارزش معاملات روزانه بورس شکسته شود. سه نماد فارس، شتران و شبندر تاثیرگذارترین نمادهای مثبت بر شاخص کل بورس بودند در حالی که پارسان، شپنا و کچاد تاثیری منفی بر شاخص کل بورس داشتند.

1 1 17

در معاملات بازار فرابورس نیز صبا، ذوب و زاگرس بیشترین تاثیر را در منفی‌بودن شاخص این بازار به نام خود ثبت کردند. این در حالی بود که ارزش معاملات فرابورس در پایان امروز به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رسید.

در حالی که در معاملات امروز خبری از صف‌های خرید شرکت‌های بزرگ و شاخص‌ساز در نیمه دوم بازار نبود، گروه فراورده‌های نفتی با بیش از ۳٫۵ هزار میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات روز را به خود اختصاص دادند و پس از آن نیز بانکی‌ها و مواد شیمیایی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در غیاب نماد فولاد نیز گروه فلزات اساسی در میان ۵ گروه برتر بازار امروز جایی نداشت. این در حالی بود که از در میان نمادهای بازار نیز شستا، شبندر و فملی بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند.

2 1 8

امروز همچنین قرار بود عرضه اولیه «غزر» به عنوان دومین عرضه اولیه این هفته انجام شود، که به دلیل بررسی آخرین وضعیت ترهین دارایی این شرکت، این عرضه اولیه به زمان دیگری موکول شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    صف فروش بسیاری از سهم ها جمع شد و از شنبه بازار برای سهم‌های خرد و غیر از سهم‌های دولتی، سبز خواهد بود.
    واقعا اصلاح کوچیکی هم نبود، من علیرغم صعود شاخص سی میلیون از داراییم آب رفت‌. ولی نفروختم و معتقدم بازار نوسان داره و مهم اینه که میانگین نوسان سود داشته باشه برام.

  • ایران

    نماد های کوچک که اصلا حشونانجام داده اند شنبه دیگه شاخص صعودی

  • حسین

    به نظر میاد دولت سهام هاش داره خشک میشه از شنبه بازار به سمت شاخص هم وزن تمایل پیدا میکنه چون نمادهای شاخص ساز از جمله بانکی ها و خودرو بیش از حد رشد کردن و ارزش واقعی آنها پایین تر از چیزیه که الان هست یعنی فاز اصلاح یا شایدم با خروج دولت از این سهم ها روند نزولی شروع میشه به نظر ریسک از این بیشتر جایز نیست باید هر چه قدر نماد های بزرگ سود کردن سهامدارانشون سیو سود کنن چون اوضاع اقتصادی کشور در بدترین شرایط به سر میبره و هرروز هم بدتر میشه لازمه حمایت سهامداران از نماد های صنعتی و تولیدی بیشتر بشه چون بانک ها و خودرویی ها پتانسیل این همه سرمایه رو ندارن و ممکنه کار دست سهامدارانشون بدن یعنی هر چه به خروج دولت از بازار سهام این نمادها نزدیک میشیم خطرناک تر میشن امروز هم که زنگ خطرش بصدا در اومد

  • صالح سالاری

    یعنی الان سهام عدالت پایین آمد ۳۰ درصد چقدر شده الان سهام

    • ناشناس

      داداش کلکو هستی

  • ناشناس

    سلام افت صنایع معادن فلزات چرا اتفاق این چنینی افتاد من در طول عمرم اولین بار بود دیدم ومنطز ببینم چه میشود

  • ناشناس

    منطزم جوابم متشکرم

  • ناشناس

    بورس روز. چهارشنه25تیر به دستور حقوقی های بازار وعرضه زیاد حقوقی ها به فاز اصلاحی یک روزه رفت همزمان باتورم سایر بازارها بورس نیز متورم وهماهنگ خواهد شد#

    • ناشناس

      نه بنظر میاد ادامه دار باشه . جای مهره ها در پازل بورسی عوض میشه.

    • ناشناس

      بله.سهام های کوچک بعد از این اصلاح قیمتی به روال عادی افزایشی برمیگردند

  • ناشناس

    سلام من عرضه غزر خریداری کرده بودم پول هم از حسابم م کرده حالا چی میشه وضعیت پول من؟؟

  • حسین ،م

    باسلام،من دیروز۱۰۰میلیون به حساب کارگذاری انتقال دادم،وکدخطا میزنه،به بانک مربوطه هم رفتم،میگه پول ازحسابت کم شده وبه حساب کارگذاری انتقال داده شده،،،،این دیگه چه مسخره بازی هست،،،،بایدکجاپیگیری کنم،،،

  • سیروس منصوری

    با توجه به اقدام هیات مدیره صنایع ملی مس به فروش کاتد با دلار به نرخ روز، و تشنگی بازار ژاپن و کره به این ماده معدنی به نظر میرسه در آینده ارزش سهام فملی هم مقداری بالاتر رود.