کد مطلب: ۵۳۶۲۴۰

انگلیس خبر پرداخت بدهی به ایران را رد کرد

انگلیس خبر پرداخت بدهی به ایران را رد کرد

یک مقام وزارت امور خارجه انگلیس، گزارش‌ها مبنی بر آزادی یک زندانی دو تابعیتی در ازای پرداخت بدهی لندن به ایران را رد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک مقام دفتر وزارت امورخارجه انگلیس خبر منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر این را رد کرد که قرار است به زودی نازنین زاغری، زندانی امنیتی در ایران در ازای پرداخت بدهی لندن به تهران آزاد شود.

شبکه خبری المیادین روز یکشنبه در گزارشی مدعی شد که ایران و آمریکا توافق کرده‌اند که برخی زندانیان خود را مبادله کنند و بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران نیز آزاد شود.

این شبکه همچنین گزارش داد که یک شهروند دوتابعیتی ایرانی-انگلیسی هم در ازای پرداخت بدهی لندن به تهران در ارتباط با قرارداد فروش تانک‌های چیفتن آزاد خواهد شد.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این گزارش در یک پیام توئیتری نوشت: اخبار تبادل زندانیان با ایران صحت ندارد.

این خبر ادعایی در حالی منتشر شده است که مقامات ایران بارها تاکید کرده‌اند پرونده نازنین زاغری هیچ ارتباطی با موضوع بدهی انگلیس به ایران ندارد.

پرونده مربوط به بدهی انگلیس به ایران پس از آن شکل گرفت که لندن قرارداد فروش تانک‌های چیفتن به تهران را پس از سقوط شاه پهلوی به حالت تعلیق درآورد و هرگز این تانک‌ها را به کشورمان تحویل نداد.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.