کد مطلب: ۷۳۷۰۶۲

جریمه عدم پرداخت سود سهام عدالت چیست؟

جریمه عدم پرداخت سود سهام عدالت چیست؟

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در سهام عدالت اعلام کرد در صورت عدم پرداخت سود سهام عدالت با مدیران برخورد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در سهام عدالت اعلام کرد در صورت عدم پرداخت سود سهام عدالت با مدیران برخورد می‌شود.
پیمان حدادی گفت: سازمان بورس با اعضای هیئت مدیره شرکت‌هایی که در پرداخت سود سهام عدالت کوتاهی کنند، از طریق کمیته تخلفات برخورد خواهد کرد.

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در سهام عدالت در تشریح جزئیات سود امسال سهام عدالت گفت: سود امسال سهام عدالت بیش از ۲ برابر سود پرداختی سال گذشته است. بر همین اساس شورای عالی بورس تصمیم گرفت سود را در دو مرحله پرداخت کند که مرحله اول تا پایان آذرماه و مرحله دوم پایان اسفندماه خواهد بود.

حدادی افزود: عمده شرکت‌های سهام عدالت، ملزم هستند تا پایان آذر ماه، سود تقسیمی مجامع خود را به سهامداران عدالت پرداخت کنند. تاکنون برخی شرکت‌ها به صورت کامل و برخی دیگر تا پایان هفته و باقی شرکت‌ها قول داده‌اند تا پایان آذرماه این سود را واریز کنند.
‌این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: عدد نهایی سود مرحله اول سهام عدالت بعد از پرداخت توسط شرکت‌ها مشخص و از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران واریز خواهد شد. سازمان بورس با اعضای هیئت مدیره شرکت‌هایی که در پرداخت سود سهام عدالت کوتاهی کنند، از طریق کمیته تخلفات برخورد خواهد کرد.

شرط واریز سود سهام عدالت چیست؟

درحالی که قرار بود بخش نخست سود سهام عدالت تا پایان ماه جاری به حساب مشمولان واریز شود، آخرین اخبار از تعویق این فرایند حکایت دارد و زمان پرداخت آن مشروط به زمان پرداخت سود از سوی شرکت‌ها شده است.

دهم آبان‌ماه بود که سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد که طبق مصوبه شورای عالی بورس واریز بخشی سود سهام عدالت در دو مرحله صورت خواهد گرفت که مرحله نخست آن به میزان ۵۰۰ هزار تومان برای هر مشمول بوده و قرار است تا پایان پاییز سال جاری واریز شود. بنا به گفته وزیر، واریزی مابقی سود که برای هر نفر متفاوت است نیز تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که قرار نیست واریز بخش نخست در زمان وعده داده شده صورت بگیرد و زمان دقیق آن نیز مشخص نیست.

بنابراین شرکت‌هایی که مهلت قانونی آن‌ها تمام شده است باید به تکلیف خود عمل و سود را واریز کنند اما برخی شرکت‌ها که طبق قانون مهلت دارند می‌توانند واریز نکنند. به طور کلی برآوردها این بود که از ۶۰ هزار میلیارد تومان سودی که باید از سوی شرکت‌ها پرداخت شود، ۳۰ هزار میلیارد تومان تا پایان پاییز وصول شود اما تا کنون بخشی از آن محقق شده است. شرکت سپرده گذاری باید باقی مانده سود را از شرکت‌ها وصول کند.

منبع: سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این چه سهامیه که نه میشه درست وحسابی بفروشیش نه سودش زمان مشخصی داره هی منتفی بشه…

  • ناشناس

    سلام وخسته نباشید خواستم بگم ما چهارنفرهستیم و برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی داریم چطور زدن سهام ماپانصدوسی تومان زدن مال اکثر مردم اینجوری کردن مردم به چی اعتمادکنن