خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۸۴۸۰

پردرآمدترین تیم‌های فوتبال جهان معرفی شدند

پردرآمدترین تیم‌های فوتبال جهان معرفی شدند

منچستر یونایتد در فصل ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ توانست ۶۷۶ میلیون یورو درآمد به دست آورد. باشگاه‌های دیگر نیز توانستند از تبلیغات، حق پخش تلویزیونی و حضور در مسابقات درآمدهای چند صد میلیون یورویی داشته باشند.

منچستر یونایتد با کسب ۶۷۶.۳ میلیون یورو درآمد در فصل ۲۰۱۶ - ۲۰۱۷ توانست بیشترین میزان درآمد را در بین تیم‌های فوتبال جهان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز ، باشگاه منچستر یونایتد انگلیس این میزان درآمد را از تبلیغات، حق پخش تلویزیونی و حضور در مسابقات به دست آورده بود. علاوه بر منچستر یونایتد، ۴ تیم دیگر لیگ برتر انگلیس نیز در بین ۱۰ تیم پردرآمد جهان جای دارند. باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس این درآمدهای چند صد میلیونی را مدیون قرارداد سه ساله و ۹ میلیارد یورویی لیگ برتر انگلیس هستند.

در این فهرست تیم‌هایی از لالیگای اسپانیا، بوندس لیگای آلمان، لیگ ۱ فرانسه و سری آ ایتالیا نیز دیده می‌شوند. نکته جالب در این فهرست اختلاف ۲ میلیون یورویی بین تیم منچستر یونایتد و رئال مادرید است.

بیشترین درآمد تبلیغاتی را بایرن مونیخ آلمان داشته ۵۸ درصد از کل درآمد خود را که ۳۴۳.۴ میلیون یورو می‌شود، از تبلیغات به دست آورد. بیشترین حق پخش تلویزیونی هم متعلق به منچستر سیتی انگلیس با ۲۳۶.۸ میلیون یورو بوده که معادل ۴۵ درصد از کل درآمد این باشگاه است. بارسلونای اسپانیا نیز ۱۳۷.۲ میلیون دلار از حضور در مسابقات به دست آورده است.

تیم‌های فوتبال جهان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.