کد مطلب: ۴۳۵۸۸۴

پرسش و پاسخ درباره کرونا / چگونه از آسیب‌های روانی کرونا جلوگیری کنیم؟

پرسش و پاسخ درباره کرونا / چگونه از آسیب‌های روانی کرونا جلوگیری کنیم؟

ساعت 23 روز یکشنبه 18 اسفند ماه یک متخصص اعصاب و روان(روانپزشک) به همراه یک جراح مغز و اعصاب به صورت مستقیم در اینستاگرام به سوالات پزشکی و روان‌پزشکی مردم درباره کرونا پاسخ می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها که مردم درباره بیماری کرونا با سوالات متعددی مواجه هستند برای رفع نگرانی‌های خود به رسانه‌های مختلف و همچنین صفحات پزشکان در فضای مجازی مراجعه می‌کنند.

در همین مورد دو پزشک در صفحه اینستاگرامی خود خبر داده‌اند که در یک برنامه مشترک زنده اینستاگرامی آماده پاسخگویی به سوالات مخاطبان درباره ابعاد جسمی و روانی و اجتماعی بیماری کرونا هستند.

ساعت 23 روز یکشنبه 18 اسفند ماه حافظ باجغلی، متخصص اعصاب و روان(روانپزشک) به همراه مهدی خواجوی، یک جراح مغز و اعصاب به صورت مستقیم در اینستاگرام به سوالات پزشکی و روان‌پزشکی مردم درباره کرونا پاسخ می‌دهند.

مخاطبان تجارت‌نیوز سوالات خود درباره بیماری کرونا را می‌توانند در بخش نظرات این خبر مطرح کنند تا در صورت امکان در برنامه امشب این دو پزشک، این سوالات با آنها در میان گذاشته شود.

همچنین پیش از این، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از شماره تماس ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات کرونایی خبر داده بود تا بخشی از نیاز مردم در این مورد این طور پاسخ داده شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    خانم من هر سال اسفند کل خونه رو با وایتکس و جوهرانم می‌شست ولی امسال دیگه منو کفری کرده. گلوم می‌سوزه‌از بس به جای هوا بوی شوینده و الکل و ضدعفونی‌کننده خوردم.
    دکتر دکتر یه کم از عوارض شستشوی زیادی به این خانم‌ها توضیح بدید جون هر کی دوس دارید

    • ناشناس

      متاسفانه اگرازکرونامشکل ریوی پیدانکنیدفکرکنم ازشوینده هامشکل ریوی پیداکنید.نسبت وایتکس به آب یاسایرضدعفونی کننده رارعایت کنید.برای ضدعفونی محیط منزل یک به۹۹است.یعنی یک پیمانه وایتکس ۹۹تاپیمانه آب.که کاملاهم ضدعفونی می کند

  • حامد

    باز گذاشتن پنجره ها در این وضعیت کرونایی مجاز هست ؟

  • اکبر

    سلام.من کمترازیه هفته است تنگی نفس دارم نه تب دارم نه سرفه .عکس ازقفسه سینه هم گرفتم دکترمیگه ریه هات هیچ مشکلی نداره ولی بازم تنگی نفس خیلی اذیتم میکنه

  • ناشناس

    سلام.از دیروز احساس تنگی نفس دارم هر از گاهی هم سرفه میکنم یعنی کرونا دارم؟

  • Zahra

    سلام .
    خسته نباشید
    ببخشید ی سوالی دارم‌نامزد من دو روز پیش میره ارایشگاه بر اثر شوخی تیغ کثیفی رو روی زانوش میکشن از اون روز سرفه داره تب داره گلو درد داره ابریزش داره سرفه هاشم خشک داخل روبیکا تست داد فقط گفتن استراحت کنه حالا میخوام بدونم نیاز ب بستری داره یا ن خیلی نگرانم ?

  • ناشناس

    سلام من فقط ابریزش بینی دارم و هیچکدوم از علائم دیگه کرونا رو ندارم اونم یکم کرونا دارم

  • اميرحسين

    کرونا تا کی هست؟؟؟

  • اميرحسين

    کی کرونا میره؟؟؟

  • رسول

    با سلام. عمویی دارم حدودا 68 سال سن داره. قبلا مشکلات روانی داشت که کمی حل شده. قبلا خیال پرداز و پر حرف شده بود و تصمیماتی عجیب و غریب می گرفت و حرف هیچکی رو گوش نم داد . تصمیماش و حفاش جوری بود که مایه مسخره و مضحکه همه شده بود. حالا با آمدن کرونا مشکلی که دارد اینه که اصلا آرامش نداره و یک لحظه در یک جا بند نمیشه. تنها زندگی می کنه ولی در طول روز مدام از مکان به مکان دیگه در حال حرکته. از همه بدتر در طول روز شاید 10 بار بعد از آمدن از بیرون میاد خونه پدر پیرم و با اون که 80 سالشه در ارتباط میشه. پدرم هم که تنهاست نمی تونه دل برادرش رو بشکنه. می ترسم این ارتباط هر روزه کار دست خودش و پدرم و بقیه بده. چکار کنیم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  • محمود

    باسلام .بنده 35 سالمه مدت تقربا 18 روزه که دچار افت فشارخون 7.5 و 8 و افزایش ضریان قلب ولرزشدست و ضعف در گفتار وضعف جسمی و ولاغر شدن بدن تا حدودی. درحال نفس کشیدن کوتاه مشگل ندارم اما نفس عمیق نمیتونم و دچار خمیازه های ناقص که نمیتونم اکسیژن کافی بگیرم . روی زبانم سفیدک زده و خلت پشت حلق و سینه مقداری خشک و چسبنده وگرفتگی مجرای گوش میانی و بعضی روز بی اشتهامیشم وگه گاهی خیلی کم تک سرفه خشک دارم ولی سردرد و تب نداشتم . آیا دچار کرونا شدم