کد مطلب: ۵۰۵۷۸۸

حمایت رئیس جمهور از بورس / از مداخلات غیرکارشناسی در بورس باید پرهیز شود

حمایت رئیس جمهور از بورس / از مداخلات غیرکارشناسی در بورس باید پرهیز شود

حسن روحانی با بیان اینکه از مداخلات غیرکارشناسی در بورس باید پرهیز شود، گفت: دولت همواره در پی تقویت و حمایت بورس بوده و اولین گام و شرط حمایت و تقویت از این بازار را قاعده‌مندی و رعایت قانون در آن می‌داند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در یکصد و نود و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که امروز یکشنبه به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد، رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

روحانی پس از ارایه این گزارش، تصریح کرد: لایحه بودجه ماحصل مطالعات و بررسی تفصیلی و همه جانبه کارشناسان خبره دولت درخصوص الزامات و اقتضائات اقتصادی کشور بوده و این بودجه براساس قواعد و شرایط کشور تهیه و تنظیم شده است.

رئیس جمهور افزود: دولت همواره از نظرات مشورتی کارشناسان و فعالان اقتصادی استقبال کرده و همچنین پذیرای دیدگاه‌ها و پیشنهادهای اصلاحی نمایندگان محترم در مجلس بوده اما دگرگون کردن شاکله و ساختار بودجه، مطمئنا غیرقابل قبول است.

روحانی گفت: زمان بررسی بودجه، زمان تغییر قوانین و قواعد اصلی فعالیت‌های اقتصادی نیست و نباید موجب شود که فعالان اقتصادی که پیشران امور توسعه کشور به شمار می‌روند دچار سردرگمی شوند از سوی دیگر تصمیمات بودجه‌ای نباید به هیچ وجه معیشت مردم بویژه قشرهای ضعیف و کم برخوردار را تحت فشار قرار دهد.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان بورس گزارشی از وضعیت بازار سرمایه ارایه کرد و رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بازار بورس یک نهاد اصلی در ایجاد و حفظ تعادل در اقتصاد کشور است، اظهار کرد: بورس بستر معاملاتی شفاف است و دولت همواره در پی تقویت و حمایت بورس بوده و اولین گام و شرط حمایت و تقویت از این بازار را قاعده‌مندی و رعایت قانون در آن می‌داند.

روحانی با بیان اینکه بورس سازوکارهای ویژه خود را دارد، تاکید کرد: سیاست‌گذاری‌های آن نیز باید از طریق شورای عالی بورس انجام گیرد و از مداخلات غیرکارشناسی در بورس باید پرهیز شود.

او افزود: رسالت این بورس، کشف قیمت واقعی محصولات بوده و سیاست اصولی دولت این است که قیمت گذاری کالاها بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا و قواعد بازار رقابتی صورت گیرد که این مسئله در نهایت به نفع بازار، تولیدکننده و مصرف کننده واقعی است.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت برای کنترل و مقابله با افزایش بی دلیل قیمت‌ برخی کالاها، تصریح کرد: دولت همواره بر اساس سیاست‌های اصلی خود مبنی بر تقویت بازار سرمایه با محوریت بورس، تلاش دارد با تسهیل فعالیت‌ها و کاهش محدودیت ها و اعتماد به شرکت‌های با سابقه و خوشنام و موثر که با ثبات رویه و با رعایت مقررات عمل کرده اند و همواره موجب رونق بازارهای داخلی و خارجی بوده اند، زمینه افزایش فعالیت و خرید و فروش در بورس کالا را فراهم کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تا الان کجا بودی؟

  • ناشناس

    جو منفی ندیممممم یه ذهنیتی درست کردیم واسه خودمون و سو استفاده کنندگان کاملا بهره برداری میکنن دولت میگه ماست سفیده فردا ماست سیاه نشون ملت میدن …

  • ناشناس

    الآن بورس به دودوره تقسیم میشه بورس قبل ازتخم مرغ وبورس پس ازتخم مرغ تاببینیم بورس پساتخم مرغی چطوربشه

    • ناشناس

      همچنان بهترین گزینه تخم مرغ است , هرکس در هر زمان شبانه روز از ساختمان بورس رد میشه , فقط یک تخم مرغ عنایت کنه .

  • فرید

    یا حضرت عباس. خدایا تو را به آبروی خوبان درگاهت رحم کن باز حسن از بورس گفت تمام تنم لزید

  • ناشناس

    به اصل پولمون برسیم سود نخواستیم پول گذاشتم باهاش پراید بخرم حالا نه از پول چیزی مونده قیمت پراید هم که شده 10 برابر

  • ملتمس روحانی

    باز بورس یه روز مثبت شد، رییس جمهور حرف در کرد. رییس جمهور اقتصاددان تو رو به جون عزیزات کار با بورس نداشته باش. بذار دو روز مثبت باشه.

  • ققنوس

    آقای رئیس جمهور که میگی قیمتهای واقعی تو بورس مشخص میشه. یعنی صندوق پالایشی قیمت واقعیش همینه. 35درصد زیر قیمت اولیه!!!

  • دهه شصتی

    آقای رئیس جمهور چرا تا بورس مثبت میشه، پیدات میشه. باباجان برو به بقیه شکلهای مملکت بورس و بی خیال بورس شو.دعات میکنیم.

  • ناشناس

    رییس جمهور هر وقت سخن از حمایت بورس میزند
    مافیا برای بی اعتباری رییس جمهور در بورس خرابکاری میکنن
    تا حالا متوجه این موضوع نشدید واقعا؟…..

  • امیری

    رئیس مجلس یک بار که بورس مدتی منفی بود مصاحبه کرد یک هفته ای مثبت شد حالا ببینیم مصاحبه رئیس جمهور چه اثری دارد آیا به فکر مردم یا می‌خواهد جیب مردم را بیشتر خالی کند ما اعتماد به دولت کردیم وارد بورس شدیم بلکه پولی که قرض کرده بودیم برای ازدواج فرزندمان برگردد