کد مطلب: ۱۶۳۳۱۱

پوتین: به شرط طراحی قوانین استفاده از بیت‌کوین مانعی ندارد

پوتین: به شرط طراحی قوانین استفاده از بیت‌کوین مانعی ندارد

پوتین اعلام کرد: می‌توان از مزیت‌ ارزهای مجازی (بیت‌کوین) استفاده کرد به شرطی که زیرساخت‌ها، مقررات و قوانین آن طراحی شود. در عین حال خطرات فرار مالیاتی و پولشویی نیز وجود دارد.

ارزهای مجازی نظیر بیت‌کوین مدتی است نقل بازارهای بین‌المللی شده که استفاده از این ارز به صلاح اقتصاد کشورها است یا نه. کارشناسان زیادی درباره نقاط قوت و ضعف این نوع ارز بحث‌های طولانی کرده‌اند اما این بار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نظر جالبی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از خبرگزاری روسی، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته در اجلاسی در روسیه اعلام کرد، اگر چه استفاده از این ارز مزیت‌هایی هم دارد اما همچنان ریسک و خطرات آن سر جای خودش است.

به گفته پوتین، بدیهی است که تکنولوژی مدرن در سیستم بانکی فرصت‌های جدیدی را برای سازمان‌ها و شهروندان باز می‌کند و فعالیت‌ جدیدی را در حوزه مشاغل ایجاد می‌کند و احتمالا زندگی روزانه را راحت‌تر خواهد کرد.

ارزهای مجازی از قبل معروف بود و در حال تبدیل شدن به وسیله پرداخت و سرمایه‌گذاری در کشورها می‌شود.

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد که در همین زمان استفاده از این نوع ارزها خطرات جدی هم به همراه دارد. ابتدایی‌ترین خطر آن می‌تواند ایجاد پولشویی باشد. فرار مالیاتی و حتی تروریسم مالی از خطرات استفاده از این نوع ارز می‌تواند باشد به طوری که احتمال دارد بسیاری از شهروندان قربانی خطرات این نوع ارز شوند.

وی معتقد است که در همین زمان گردش ارزهای مجازی در روسیه باید بدون موانع خاصی برقرار باشد.

پوتین گفت: ما از مزایای این نوع ارز به شرط ایجاد تکنولوژی‌ و راهکارهای جدید در حوزه بانکی استفاده کنیم اما این مسئله مهم است که نباید موانع اضافی برای این کار وجود داشته باشد. باید شرایط انجام این کار فراهم شود و از توسعه و رشد بیش از اندازه سیستم مالی ملی جلوگیری شود.

ما باید چنین سیستم رگولاتوری را بر پایه تجربیات بین‌المللی طراحی کنیم که ما را قادر بسازد روابطی را از طریق این سیستم ایجاد کنیم. در عین حال باید علاقمندی مردم، تجار و دولت لحاظ شود ضمن اینکه تضمین قانونی برای کار با این روش ابداعی ایجاد شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.