کد مطلب: ۵۳۷۲۸۷

در گفتگو با یک کارشناس بازار مطرح شد:

پیش‌‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۰ / مسیر بازار با مصوبه‌های جدید تغییر می‌کند

پیش‌‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۰ / مسیر بازار با مصوبه‌های جدید تغییر می‌کند

در روزهای گذشته بازار سرمایه تحت تاثیر عوامل مختلفی نتوانست با روندی مثبت و متعادل به کار خود ادامه دهد و فقط در آخرین روز معاملاتی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ رنگ سبز را به خود دید. حالا بازار در هفته سوم اردیبهشت ماه  منتظر عملیاتی شدن  مصوبه‌های جلسه سران قوا است و این امید را به فعالین بازار و سهامداران داده است که وضعیت بازار با تزریق نقدینگی و تصمیمات مبنی بر کاهش صف‌های فروش تغییر می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز در روزهای گذشته بازار سرمایه تحت تاثیر عوامل مختلفی نتوانست با روندی مثبت و متعادل به کار خود ادامه دهد و فقط در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته رنگ سبز را به خود دید. حالا بازار در هفته سوم اردیبهشت ماه منتظر عملیاتی‌شدن مصوبه‌های جلسه سران قوا است و این امید را به فعالین بازار و سهامداران داده است که وضعیت بازار با تزریق نقدینگی و تصمیمات مبنی بر کاهش صف‌های فروش تغییر می‌کند.

میثم مسلمان‌زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در توصیف وضعیت بازار سرمایه گفت: با توجه به اتفاق‌های اخیر در بازار و شوک‌هایی که به بدنه آن وارد شده است، نگاهی کوتاه مدت به سرمایه‌گذاری اشتباه است و باید با نگاهی بلندمدت به بازار افراد در بازار فعالیت کنند.

وی تشریح کرد: با توجه به ارزندگی قیمت سهم‌ها، کاهش نرخ دلار و افزایش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی بازار در حال حاضر در وضعیت حساسی به لحاظ ارزندگی قرار گرفته است.

وی درباره وضعیت بازار گفت: ریزش‌های ماه‌های گذشته در بازار باعث شده است که بسیاری از سهم‌ها به لحاظ p/e جذاب برای سرمایه‌گذاری باشند. حال با توجه به این فاکتورها و تصمیم‌های اخیر جلسه سران قوا و تصویب بسته ۷+۳ به مرور و تا پایان انتخابات ممکن است هیجانات کاذب از بازار تخلیه شود و بازار به تعادل برسد.

مسلمان‌زاده درباره پیش‌بینی بازار سرمایه در هفته آینده گفت: به نظر می‌رسد بازار منفی باشد اما نسبت به هفته گذشته وضعیت بهتری را خواهد داشت زیرا هیجانات تا حدی از بازار خارج شده‌اند اما تا زمانی که حمایت‌ها از بازار عملی نشود بازار با همین وضعیت نوسانی ادامه می‌دهد. وی اظهار کرد: سهم‌های کوچک که از ازرندگی خوبی برخوردار هستند در وضعیت فعلی نیاز به حمایت دارند و همین سهم‌های کوچک می‌توانند روند بازار را تغییر دهند.

وی تاکید کرد: در هفته آینده گروهای فلزی و معدنی با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی، گروه‌های بانکی با توجه به افزایش ۴۰ درصدی در نرخ تسعیر ارز و گروه پترو پالایشی با وجود افزایش قیمت نفت می‌توانند از گروه‌های پیش‌رو باشند.

وی در پایان درباره تاثیر دامنه نوسان در بازار گفت: در حال حاضر حذف دامنه نوسان با توجه به نبود نقدینگی در بازار و صف‌های فروش کار درستی نیست اما اگر دامنه نوسان به حالت چند سال گذشته خود یعنی مثبت و منفی ۲ و متفارن برسد بازار وضعیت بهتری را تجربه می‌کند.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همین که شایعه خوب شدن بازار میشه آقای کارشناس میاد وسط سم پاشی اخه با مثبت و منفی 2 ضرر 80 درصدی ملت تا کی جبران میشه. آخه هنوز خبری نشده به چه حقی میای میگی بازار منفیه. بابا چشم داشته باشین وضعیت هموطنتون رو ببینید که سرمایشون رفت تو 80درصد ضررررررررر. بسسسسه

  • ناشناس

    اقای رییسی چرا سکوت کردی چرا حقیقی های که میلیارد ازبورس خارج کردند چرا تعیین تکلیف نمی شوند باید اکثر مردم بیچاره متضرر شوند ویک تعدادی هم خوردند وخارج شدند

  • هم وطن

    دیگه هیچ مدیر و مسئولی حق ادعای خدمت به مردم را نمی تواند داشته باشد و هیچ انتظاری هم نباید از مردم داشته باشد که مردم آنها را همراهی نمایند مردم بلدند چگونه زندگی کنند

  • فلک زده

    خدا لعنتتون کنه یعنی این هفته هم منفیه چه رویی دارید شما خدا ازتون نگذده که تو این روزای گرونی و کرونایی و بیکاری پول مردمو خوردید

  • ناشناس

    سیستم نئولیبرالی هیچ وقت اجازه عامه مردم به سود برسن. این یک حقیقته. دلخوش نباشین. بازار بورس عمومیت پیدا کرد و به فنا رفت.

  • ناشناس

    دامنه را مثبت کنید
    دامنه را مثبت کنید.
    .
    ..دامنه را مثبت کنید

  • ح

    لطفا پول فروش سهام عدالت را واریز کنید دیگه آقای ریٔسی دست بکار شید از سال ۹۹ فروختیم هیچ واریزی نداره این چه برنامه ای است گیج شدیم

  • ح

    پول فروش سهام را وارثز کنید فروختیم چرا واریزی نداره بابا واریز کنید نیازش داریم فروختیم خب

  • ح

    آقای ریٔسی منتظر دستور شماییم سهام فروخته شده ها پولش واریز کنند بد جور براش نیاز داریم درود بر مر میدان آقای ریٔسی

  • ح

    آقایان مسئول سهام عدالت و آقای روحانی و آقای ریٔسی بنده یک معلول از سه عضو شدید سهام عدالتمان فروختیم به دردمون بدیم دارای هیچ شغلی نیستم و اصلا نمیتونم با این معلولیت ها کار کنم از بهزیستی مربوطه پولی هم که میدن تنها پول دکتر دارو هایم کفایت نمیکند و زنم میخواهد صلاق بگیرد به خاطر نداری چرا جلوی سهام عدالت فروشندگان را باز نمیکنید با این همه گرونی خواهشمندم واریزی فروش شروع کنید زندگیم از هم میپاشه لطفا جلوی فروش باز کنید براش بد جوری نیازمندیم قرار نبود سر فقرا این بلاها بیارید مگه مسلمان نیستید؟؟؟ خونه هم ندارم گرایه نشینم به بهزیستی ۲۰ساله امروز فردا میکنه اگه طلاق بگیریم به کناهش به گردن شماست خدا جوابتون بده