کد مطلب: ۴۶۶۵۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس فردا یکشنبه ۱۲ مرداد ۹۹ چه می‌شود؟

بورس فردا یکشنبه 12 مرداد 99 چه می‌شود؟

یک کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: در روند فردا، سهم‌های شاخص‌ساز و بزرگ، روند متعادل و رو به مثبتی داشته و صف‌های فروششان جمع خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگرچه کارشناسان روند بازار را برای هفته جاری متعادل و منفی پیش بینی کرده بودند اما شاخص کل در اولین روز از معاملات روندی خلاف پیش‌بینی کارشناسان را در پیش گرفت و همراه با رشد سه درصدی به سطح یک میلیون و ۹۶۱ هزار واحد رسید.

در تحلیل روند بازار امروز و پیش‌بینی بازار فردا ایمان رئیسی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفت: در بازار امروز سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز توانستند خود را از حاشیه منفی خلاص کرده و سهامی نظیر فولاد ، شتران و شستا تا درصدهای کامل مثبت پیش رفتند.

وی با ذکر این نکته که بازار بزرگ و پول‌های بزرگ، سهم‌های بزرگی می‌خواهد، گفت: در تحلیل‌های هفته‌های گذشته سهم‌ها را به دو دسته دولتی و غیردولتی تقسیم کرده بودیم که این ناشی از تحلیل مردم از این سهم‌ها بود. این روزها تفسیر اکثریت سهامداران جدید از سهم‌ها این است که دولت قیمت سهم‌هایی که قرار است عرضه کند را بالا نگه می‌دارد.

وی ادامه داد: اگر قرار است کسی سهمی را بفروشد، قیمت سهم در زمان فروش متعادل می‌شود؛ چیزی که این روزها در بازار شاهد آن هستیم. همچنین تا حدودی این فشار فروش‌ها بی‌ربط با سهام عدالت نیستند، اما این تفسیر درستی نیست که گفته شود؛ چون قرار است دولت یکسری سهم را بفروشد بازار همیشه صعودی خواهد بود . یا اینکه از گوشه و کنار به گوش می‌رسد که مردم می‌گویند در شهرهای مختلف کارگزاری‌های جدیدی تاسیس شده پس اگر قرار بر این بود که بازار صعودی نباشد، این کارگزاری‌ها هم تاسیس نمی‌شدند.

وی اتفاق بد دیگر این روزهای بازار را نداشتن نقطه میانه در سهم‌ها دانست و گفت: نکته منفی این روزهای بازار این بوده که سهم‌ها یا در صف فروشند یا صف خرید و تقریبا نقطه میانه ندارند که خود این امر ناشی از هیجانی است که در بازار ایجاد شده است. در این روزها بازار شاهد ترس در صف‌های فروش یا طمع در صف‌های خرید هست، که البته به علت تورم موجود در جامعه باید به این افراد حق داد. تورم افسار گسیخته‌ای که در پی آن هر روز قیمت کالاها درحال افزایش است و این مردم تنها در تلاش هستند که ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنند.

این تحلیلگر بورس ادامه داد: هفته گذشته شاهد افزایش نرخ 30 درصدی در خودرو بودیم که بر اکثر کالاها مثل قطعات و پلاستیک تاثیر خود را گذاشت. همچنین افزایش نرخ سیمان، شکر و میله‌گرد را شاهد بودیم که این تورم خود را به بورس رسانده است.

رئیسی با اشاره به برخی از کانال‌های تلگرامی طلا و سکه گفت: این کانال‌ها با سوءنیت مدام از این موضوع صحبت می‌کنند که بورس به پایان کار خود نزدیک شده و خواهد ریخت. در صورت وقوع این اتفاق، به این‌ها چه چیزی خواهد رسید؟ اگر این افراد فکر می‌کنند که نتیجه این امر صعود سریع قیمت طلا خواهد بود، باید گفت پول‌هایی که وارد بورس شده به این سادگی‌ها از بازار خارج نمی‌شوند.

وی در خصوص پیش‌بینی روند بازار فردا نیز گفت: باقی سهم‌های شاخص‌ساز و بزرگ، روند متعادل و رو به مثبتی داشته و صف‌های فروششان جمع خواهد شد و شاخص به زودی شاهد ورود به کانال دو میلیون واحد خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ملی کاشمر کارگزاری فارابی ویاسعدی صادرات مرکز کاشمر اقدام به فروش خانوادگی اقدام به فروش کردیم خواهش میکنم پیگری کنید ممنون میشم فارابی شورشو درآوردی ۱۰هزار تومن واریز کرده برای خواهرم ۱۰۰هزار ت پول تلفن فقط داده بگدا پول میدن تجارت نیوز اذت خواهش می کنم، نوکرتم خاک پاها تم در خصوص واریز فروش سهام عدالت بانک صادرات و ملی بخصوص فارابی ویاسعدی از خدا بیخبر

  • کاشمر

    کارگزاری فارابی یاهمان سعدی واریز کن صادرات صادرات صادرت بیدار شدی واریز کن پول مردم رو نگه داشتین که چی بشه ملی کاشمر کارگزاری فارابی ویاسعدی تجارت نیوز خونه ندارم مادرم رو چکارکنم خیلی خرابه رفتم کمیته امداد امام خمینی شهرستان خلیل آباد مددجوی اونجا هست میگی بادیوار حرف میزنی پیگیری کنید ممنون میشم؟

  • ناشناس

    ایمان جان به جز پیش بینی دیروزت که واقعا بازار همه کارشناسان رو جا گذاشت همه رو عالی پیش بینی کردی دمت گرم حرفات هم حق و به جا

  • آتش پنجه

    سلام به همگی اگه کسی سهامشو در کارگزاری سعدی فروخته فقط وفقط باید حسابش فعال باشه من سه روزی یکبار برام واریز میکنن .گفتم شاید بدردتون بخوره

  • زنار

    به نظر من باید کم کم بیاییم سمت شرکت های کوچکی که تو این مدت منفی خوردن و حدودا 30 درصد از پرتفوی خود را رو شرکت های بزرگ سرمایه گذاری کنیم

  • علی

    با سلام تا میتونید سهم ختوقا خرید کنید رشد صددرصد داره

    • صبا

      خطوقا که همش منفیه

  • علی

    امروز هم بورس پخ پخ شد خاک بر……

  • زری

    سلام…سهام etfباز نشستگان فقط مخصوص خودشونه یا بقیه افراد هم میتونن مشارکت کنن…جواب بدین ممنون میشم..

    • رها

      سلام همه میتونن بخرن

  • صبا

    بدبخت شدیم رفت اینکه همش منفیه ،ضرر روی ضرر .

  • ناشناس

    اقااا بنظرم بعد این دوره ای که اصلاح داشت انجام میشد و این یکی دو روزی که منفی بودیم…دیگه میوفتیم رو‌مثبت از طرفی هم این مورد که دو میلیون واحد رو‌هم رد کردیم به هیییچ عنوان بی تاثیر نیست…بریم که ببینیم فردا چی میشه
    خطاب به اون کاربری هم که میگفت:تا دو میلیون چهارصد هزار واحد سبز پیش میره…میخواستم بگم که بله احتمالش بسیااار بالاست و با حرفت موافقم