خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۸۳۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس فردا چه می‌شود؟ / پیش‌بینی شاخص ۳.۵ میلیونی تا پایان سال

بورس فردا چه می‌شود؟ / پیش‌بینی شاخص 3.5 میلیونی تا پایان سال

امروز بازار سهام در ابتدای شروع معاملات به دلیل فشار عرضه روندی منفی داشت ولی با ادامه معاملات تقاضا از عرضه پیشی گرفت و روند بازار مثبت شد، اما در یک ساعت پایان معاملات به دلیل بازگشایی نمادهای پالایشی و تاثیر منفی آنها، شاخص کل 0/27 درصد ریزش کرد و به یک میلیون و 699 هزار واحد رسید.

امیدرضا قیراطی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با روند بازار سهام فردا بیان کرد: بازار فردا به دلیل جو هیجانی ایجاد شده در امروز شاید در ابتدا با فشار عرضه مواجه شود اما در ادامه روند صعودی خواهد داشت.

او در رابطه با روند بازار در بلندمدت گفت: بازار سهام بازاری سینوسی است و نوسان زیاد دارد، اما به نظر من شاخص کل بازار سهام تا پایان سال تا سه میلیون و 500 هزار واحد نیز خواهد رسید، سهم‌ها در کف قیمتی خود هستند و با توجه به افزایش نرخ دلار بعید است که شاخص کل بازار در این اعداد بماند و قطعا بالا خواهد رفت.

این کارشناس در رابطه با حمایت از بازار گفت: به نظرم منابع صندوق توسعه به بازار تزریق می‌شود زیر سهم‌ها ارزندگی خوبی دارند و از طرفی حقوقی‌ها و دولت هم از این کار درآمد کسب می‌کنند اما هنوز ساز و کار این صندوق طراحی نشده است و باید کمی صبر کنیم.

او در رابطه با تاثیر مکانیسم ماشه بر بازار سهام گفت: اگر مکانیسم ماشه فعال شود شاید سه یا چهار روزی جو بازار را هیجانی کند اما به نظرم قیمت سهم‌ها انقدر پایین آمده است که می‌توان گفت هیچ چیزی به غیر از تنش‌های سیاسی در منطقه نمی‌تواند بازار سهام را باعث ریزش جدی کند. بازار به جایی رسیده است که بدون حمایت و حتی با سرمایه حقیقی‌ها نیز به روند صعودی خود ادامه می‌دهد پس جای نگرانی نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    مردم تشویق کردن به بورس الان دوماه که دارن سرمایشون غارت میکنن ی مثال هست میگن مار گزیده از سیاه و سفید میترسه ولی مردم هزار بارم گزیده میشن ولی بازم اعتماد دیگه توقع سود در بورس نباید داشته باشن چون با اوضاع بد اقتصاد بورس اخرش به سقوط منتهی میشه

    • ناشناس

      ای والله حقا که حق جو هستی و حق مطلب را ادا کردی.

  • ناشناس

    حمایتی نخواستیم فقط پول خودمون و برگردونند زمانی که سازمان بورس نمی تواند کاری بکند خودشو و تعطیل کنه

  • ناشناس

    سلامی عرض کنم خدمت کارشناس بورس گل
    پیش بینی غلط از آب در آمد
    امروز یکشنبه ۳۰ شهریور از اول تا آخر بازار منفی بود
    پس شاخص ۳/۵ میلیونی هم رویاست

  • ناشناس

    بورس بازار امنی نیست فقط دلار طلا و سکه و مسکن

  • ناشناس

    شاخص تا پابان سال ۱۵۰۰ خواهد بود بی جهت جو روانی ندهید و ترغیب به بورس نکنید سقوط تمام بازار ها نزدیک است فرار….

  • ناشناس

    چن تا پتروشیمی هست که سهامشونم عالی قیمت خورده ولی فقط ی زمین خالی هستن اینجور بورسی سرمایه گذاری داره

  • ناشناس

    اگه این بازار اینقدر بده لطف کنید مارو باهمین بازار بد تنها گذاشته .به همان دلار فروشی لب خیابان باز گردید،هرچند که فقط فکر گرفتن نوسان از یک سری تازه کار ساده اندیش هستید توجه :هرکس سهامی داردتا نفروخته ضررنکرده چندقلم جنس میتوانید از۶ماه پیش تا الان نام ببرید که ارزان شده پس بورس هم رشد خواهد کرد
    پیروز وپر سود باشید

  • ناشناس

    بله نظرات ما منتشر نمیشه باید تایید و تمجید کنیم که مردم را به بدبختی انداختن تا منتشر بشه

  • ناشناس

    واای چقد حرفای نا امید کننده توروخدا یکی بیاد یه امیدی بده اینقد تو استرس نباشیم

  • ناشناس

    اون دوستان عزیز رو چه حسابی میگی بازار سقوط میکنه عزیز چشاتو باز کن بازار سقوط کرد اما دوباره برمی‌گرده خوب خیلی بالا رفته بود نمیشه که همش تو سود بود از آخر پاییز ببین بازار چجوری مثبت میشه لطفا شمایی ک تو پنجاه درصد ضرری چرا سرمایتو نابود میکنی و میفروشی مدتی نفروشید از صف فروش خارج بشید صبر داشته باشید ممنون

    • ناشناس

      اقااااااا مدتی یعنی چه وقت ؟
      هر روز همه چی بالا میره و بورس تا بخواد برگرده دیگه با اون سرمایه ای که توش داریم هیییییییچ ی نمیتونیم بگیریم .
      میدونین اخر پاییز معادل چند درصد تورم ه