کد مطلب: ۵۴۷۴۷۱

در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

پیش‌بینی بورس هفته سوم خرداد ۱۴۰۰ / بازار متعادل پیش می‌رود؟

پیش‌بینی بورس هفته سوم خرداد ۱۴۰۰ / بازار متعادل پیش می‌رود؟

کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار در هفته آینده اظهار کرد: ریسک سیاسی در بازار به حداقل رسیده و عمده نمادها در کف‌های حمایتی خود قرار گرفته‌اند پیش‌بینی می‌شود روند بازار در هفته آینده مثبت باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه در هفته گذشته روند نوسانی را داشت ولی در نهایت ارزش معاملات روندی صعودی را تجربه کرد. این در حالی بود که فشار فروش به دلیل جو مثبت بازار در اوایل هفته گذشته در بازار بالا بود.

حسین مرید سادات در گفتگو باتجارت‌نیوز درباره تحلیل روند بازار در هفته گذشته گفت: در بازار روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ انتظار اصلاح و روند منفی را داشتیم اما به دلیل روند مثبت در برخی از گروه‌ها مانند خودرویی‌ها و پالایشی‌ها روند بازار تغییر کرد و مثبت شد.

این کارشناس بازار درباره وضعیت فعلی سهامداران در بازار گفت:در حال حاضر به دلیل شرایط نوسانی و گاها منفی در بازار، سهامداران نگاه بلند مدتی در بازار ندارند و علاقه‌ای به "سهامداری" در بازار ندارند.

وی درباره تاثیر مذاکره برجام و انتخابات در بازار سرمایه گفت: ریسک سیاسی در بازار به حداقل خود رسیده است و عمده نمادها در کف حمایتی قرار گرفته‌اند به عنوان مثال نمادهای گروه پالایشی در روزهای گذشته خوب معامله شده‌اند و در حال حاضر هم شرایط خوبی را در نسبت با گروه‌های دیگر دارند.

مرید سادات در بخش دیگری از این گفتگو درباره نبود اعتماد در بازار گفت: کلیت بازار به لحاظ بنیادی خوب است اما به دلیل ترس و نبود اعتماد و شکل گرفتن روحیه نوسان‌گیری در بازار به اصل مفهوم سهامداری ضربه خورده است.

وی در پایان درباره پیش‌بینی بازار در هفته آینده توضیح داد: به دلیل اصلاح گسترده در قیمت‌ سهم‌ها و رسیدن بسیاری از نمادها به کف‌های حمایتی و تاثیر مثبت دلار در بازار وضعیت بازار در هفته آینده متعادل خواهد بود.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هرروز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جهانگیرطاهری تبار

    آقای دهنوی سلام :۱
    %70درضرریم از نوع کارکردت معلومه انسان باشرافتی هستی هرچند که درایران میلیاردها کلک وجود داردوبه مادرخویش هم نمیشه اعتماد کرد اما انتظارداریم جلوی افراد ظالم دربورس چه شرکتی وچه سهام خررابگیری بعضی ازحقوقی وحقیقی واصل شرکت‌ها عمدی بی‌عدالتی می‌کنند ۲چرا بورس ایران با دنیا متفاوت است نصف هرما تعطیل است یه انقلابی بکن روزهای تعطیل کمتر کن ۳دربعضی ازسهام معلوم است عده ای در روزخوب بازار سهامشان را پایین می‌فروشند بررسی فرماییدشاید اجیر شده ای دربین باشد وگرنه کی دوست داره ضررکنه۴بیشترین تلاشت درباره سهام داران خردباشد چون از کله سر تا ناخون پا هرچه داشتیم همین بود که به برکت بورس ۷۰ یا۸۰ درصدش رفته وبازهم میگیم پناه بر خداما فقرا اگر کل سرمایه مان برود سکته نمی کنیم چون آدم فقیر را چه بهش بدی وچه ازش بگیری تفاوتی به حالش نداره درخاتمه عاجزانه انتظار داریم انتظارمان را برآورده کنی از تجارت نیوز محترم خواهشمندم این نظریه را بدست آقای دهنوی برسانید وسلام جهانگیرطاهری تبار ازدهدشت

    • ناشناس

      آره دهنوی …ر شد با این هندونه. باشرافت تو این مملکت؟ من ۴۵سال دارم ندیدم وگرنه کشوری که سرمایه ۵دنیاست ولی رفاه ۱۸۵دنیاست تو شرافت میبینی

  • مسعود

    من قول میدم اگر شاخص به ۲ میلیون واحد رسید رای بدم

    • ناشناس

      احسنت
      حالا نوبت سهامدار هست

  • پیروز

    یک مشت عوضی نوسانگیر هم تتمه پول مردم را دارن می چاپن و کسی نیست فکری به حال این مردم بدبخت بکند

    • ناشناس

      چه انتظاری هست وقتی معامله گر بیسواد (=قمارباز) ارزش واقعی سهام خودش رو نمیدونه و بدتر که نمیخواد که بدونه و همزمان بالاجبار سهامدار واقعی و سرمایه گذار تو بازار کم شده میشه به چنین بازاری به راحتی نوسان داد و آدم نوسانگیر هم که منتظر فرصته .
      بیچاره سهامدار که پای بازی قمارباز و نوسانگیر میسوزه

  • محمد

    طبق گفته همتی بازار بورس دستوری بود و منبعد بعلت انتخابات و همچنین تا پایان دولت صدر درصد متعادل و صعودی خواهد بود و فروشندگان پشیمان خواهند شد چون منبعد فروختن هنر نیست و بالای ۸۰ الی ۹۰ درصد اصلاح کردند و پو لی برای سهامدار نمانده است

  • ناشناس

    علی اصغر سمیعی؛ موسس کانون صرافان ایران:
    اگر قیمت‌ها بخواهد واقعی باشد با توجه به نرخ فعلی تورم، بهتر است با شیب ملایم رو به بالا تا آخر سال ادامه پیدا کند و پیش بینی می‌شود سال آینده با نرخ ۳۵ هزار تومان آغاز شود.

  • ناشناس

    ?تو تمام بازارهای بزرگ دنیا اروپا آمریکا نوسان گیری است?این بازار مثل بقیه ای بازارها دیگه مثل مسکن طلا ماشین خریدو فروش میشه ?و تو بازار هرکس روش سود کردن رو بلد باشه برنده است?فرق سهامدار حرفه ای با مبتدی همین جاست? که حرفه ای هر روش بورس رو بلده ومبتدی بلد نیست چکار نکنه?در ضمن نوسان گیری بسیار کار سختی است وکسانی که نوسان گیری میکنند افراد باتجربه و حرفه ای هستند که سال ها ضرر کردن و زحمت کشیدن تا حرفه ای بشن?

  • ناشناس

    عزیزان نازه وارد بعد از یکسال گند زدن به بورس و فروختن و ریزوندن شاخص تازه پی به ای یادگرفتن!
    تابستان پارسال نمیتوانستند یاد بگیرند
    اون زمان که سود شرکتها کمتر از حالا بود و قیمت سهام بالاتر همون پی به ای که الان می‌فرمایید ۱۵ اون موقع پس ۱۵۰ بوده پس چطور چنان حبابی رو با طمع درست کردید بعد هم با ترس رفتید تو صف فروش که تا حالا هم ریزش شاخص رو ادامه دادید

  • ناشناس

    دوستان عزیز
    دلار صعودی
    سکه صعودی
    نفت صعودی
    همه چیز 10برابر شده
    اردر ترس میزارن و سهام با ارزشتنو مفت از دستتون در میارن!
    شپنا تو این قیمتها سوپر مفته بازاره
    سهام با ارزشتنو مفت نفروشید!
    فروشندگان هیجانی سخت پشیمان خواهند شد.
    الان وقت فروش نیست بهترین فرصت برای خرید تو این قیمتها هستش
    باشد یادگاری

  • ناشناس

    با بالا رفتن قیمت نفت و بنیادی بودن سهم وسودآوری عالی شپنا بهترین گزینه برای خرید تو این قیمتها هستش

  • اکبر

    مقاومت ها بفروشید حمایت ها بخرین همین موفق باشید