کد مطلب: ۵۷۸۱۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۱۷ شهریور / اصلاح شاخص تا چه محدوده‌ای ادامه‌دار است؟

پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۱۷ شهریور / اصلاح شاخص تا چه محدوده‌ای ادامه‌دار است؟

امروز بازار سهام با روندی نزولی رو به رو شد و شاخص افت نسبتا گسترده‌ای را تجربه کرد. احتمال ادامه روند ریزشی از هفته گذشته در بازار وجود داشت و در هفته جاری این سومین روزی است که بورس با عرضه شاخص‌سازان و شاخص کل مواجه می‌شود. روند بازار فردا به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز بازار سهام با روندی نزولی رو به رو شد و شاخص افت نسبتا گسترده‌ای را تجربه کرد. احتمال ادامه روند ریزشی از هفته گذشته در بازار وجود داشت و در هفته جاری این سومین روزی است که بورس با عرضه شاخص‌سازان و شاخص کل مواجه می‌شود. روند بازار فردا به چه صورت خواهد بود؟

برای بازار امروز نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرده بود: بازار کماکان با روند نوسانی ادامه مسیر خواهد داد. همچنین در سهام شاخص‌ساز و به طور خاص گروه‌های دلاری بازار، با توجه به انتظارات کاهشی (هر چند اندک)، کماکان استقبال پایداری توسط معامله‌گران صورت نمی‌گیرد. گروه پالایشی البته با حمایت‌های دولتی وضعیت نسبی با ثبات‌تری دارد.

میرزایی در بخش دیگری گفت: همچنین انتظار می‌رود استقبال بازار کماکان به سمت گروه‌های کوچک و تورمی باشد که از آن جمله می‌توان به گروه‌های دارویی، غذایی و زراعت اشاره نمود. همچنین بازی بزرگان پس از شکست مقاومت ۱۶۰۰ شروع خواهد شد.

امروز هم با افزایش نرخ برخی از محصولات کشاورزی این احتمال می‌رفت که تغییراتی در گروه زراعتی وقندی با توجه به افزایش نرخ در این محصولات شکل بگیرد اما کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که اگر قرار است تغییری رخ دهد بعد از اصلاح بازار و در بلند مدت این اتفاق خواهد افتاد.

درباره روند بازار سهام در روزهای آینده هم علیرضا تاجبر، کارشناس بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفت: باید معاملات هفته آینده و جا به جایی سهم‌ها صورت بگیرد. در حال حاضر اصلاح زمانی شاخص ادامه‌دار خواهد بود اما فشار فروش و عرضه در بازار عمیق نخواهد بود.

وی همچنین درباره روند شاخص هم گفت: شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد با حمایت رو به رو می‌شود و در روزهای آینده هم در کانال یک میلیون و ۴۵۰ تا ۴۷۰ هزار واحد در نوسان خواهد بود.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر چه پیش آید خوش آید، با این رشد ۲۰ درصدی بورس در دو ماه اخیر اصلاح ۴ تا ۵ درصد طبیعی است.
    برادران سهام دار اگر بورس کما فی السابق یکسره سبز باشد ارزش سهام از ارزش ذاتی خود که بر اساس عملکرد شرکت ها است فاصله می گیرد که این به نفع بورس نیست، چون اگر حباب سهام زیاد شود خرید و فروش سهام راکد شده بازار از پوپایی خارج می شود.
    باید به این رشد ۲۰ درصدی قانع بود و از مسئولینی که باعث رونق مجدد بازار بورس شده اند تشکر کرد.
    البته سهام داران هم باید ایده خود را نغییر داده و سهام داری کنند نه دلالی، سهام داری واقعی دید حداقل یک سال به بالا و برای سود خوب، دید ۳ الی ۴ ساله می خواهد.
    این گفته را چند بار کامنت کرده ام و تمام سهام داران قدیمی هم با آن موافقند، پس دید فست فودی را کنار بگذارید و سهام داری واقعی کنید تا ان شاء ا … پر سود باشید.

  • ناشناس

    اگر بورس با ۳۰ درصد سهام بورس که ارزنده است یعنی بدون حباب صعودی شد اون صعود درسته البته دوستی میگفت امکان نداره البته امکان داره ولی صعود ضعیفی خواهد بود ولی مداوم و باثبات که با همین شتاب کم از مقاومتهای شاخص میگذره ولی اگر بخواد مثلا با ۶۰ درصد یا بالاتر از سهام بازار و سریع صعود کنه و از مقاومت های قیمتی عبور کنه باید یا به کف حمایتی قوی مثلا ۱۴۰۰ یا کمی کمتر برسه و با جذب پول پشتوانه بیشتری پیدا کنه یا راه سختترش اینه که سودآوری شرکتها بالاتر بره که برای اینکار راحتترش اینه که درآمد سهام دلاری و صادراتی با دلار نیمایی بالای ۳۵ ت ارزش گذاری بشه

    • ناشناس

      آره داداش ولی ترکیب اینها هم امکان داره مثلا دلار نیما ۳۰ تومن و حتی کمتر از ۳۰ یعنی کمی بیشتر از چیزی که الان هست و همزمان رسیدن به کف حمایتی ۱۳۰۰

  • ناشناس

    کجا دولت حمایت میکنه دروغ میگین پالایش با کله داره ریزش میکنه

  • ناشناس

    خدا وکیلی چی میشه همه سهامدارا هر سهمی که دارن نفروشن و نگهداری کنن تا قیمتها ٢٠٠ یا ٣٠٠ درصد رشد کنن و به تورم نزدیک بشن بعدش همون جا بشه کف بازار اونوخت شروع به معامله کنن

    • ناشناس

      برای سهام گران نفروختنه تنها کافی نیست کف بازار جاییه که خریدار بخره

    • ناشناس

      سلام درود بر شرفت

  • ناشناس

    در واقع بورس را عرضه اولیه به رمق انداخت. سیاست‌های مدیران بورس همان سیاست پوسیده قبلی هست . در دولت جدید هیچ چیزی تغییر نکرده است.

  • ناشناس

    ترازنامه 12 ماهه تلفیقی فپنتا را به دقت نگاه کنید چقدر سود ساخته چقدر درآمد عملیاتی دارد آن را با دو شرکت فجهان و کیمیا تک که عرضه اولیه میشود قیاس کنید یک تناسب بین قیمتی که دولت آنها را به اسم عرضه اولیه می فروشد آیا قیمت فپنتا مفت نیست ?? ? فپنتا را بخرید و دوماه سهامداری کنید

  • کاوه.ن.ص

    بورس رو باید برای میانمدت و بلندمدت خریدونگهداری کرد.اگه تو کوتاه مدت خوب سود داد بهتر!! اگه نه که دید زمان بورس را باید حداقل بین ۶ماه تایکسال کرد. پولی را که تو بورس میاریم پولی نباشه که نیاز مبرم به آن داریم. سپرده که توبانک باز میکنیم حداقل یکسال بایدبمونه تاسود۱۵تا۱۸درصدسالیانه ماه به ماه بهمون پرداخت کنه اگر زودتر از موعدقراداد بخواهیم اصل پولمون رو از بانک بگیریم درصدزیادی از سودپرداخت شده را پس میگیرند. خب حالا توقع داریم توبورس امروز خریدسهم انجام بدیم و از فرداش تاحداکثریکهفته ۲۰تا۳۰درصد سودبگیریم!! سرمایه گذاری دربورس۹۰درصدش صبر و عجول نبودن است ۱۰درصدش هم تشخیص مرغوبیت سهم و زمان مناسب خروج و ورود سهم است. یک روز و دوروز که سهل است مواقعی رو شاهدبودیم که ماه ها کل بازاربورس منفی وقرمز بود. الان هم بیشتر بخاطر عرضه همزمان ۲عرضه اولیه که یکیش هم تقریبا گرونتر بازار منفی شده. فردا آخروقت چهارشنبه آتیش خریدعرضه اولیه فروکش میکنه و تقریباروال عادی بازار از سر گرفته میشه.ضمناازشنبه ۲۰شهریور زمان معامله etfها تاساعت۱۵میشه(پالایش دارایکم ……) اصلاناراحت نباشیدوسهامداری کنید.

  • ناشناس

    بابا بیخیال یک کیسه برنج شده نیم میلیون تومان اونوقت شما دارین دل مردم خالی میکنین بعد یکسال سرمایه گذاری به ضرر سهماشونو از چنگشون در میاریداگر شاخص الان روی یک ونیم میلیونه ولی چرا قیمت ها با شاخص یک میلیون ودویست پارساله خلاصه خوب بلدید سهم رو بکشید بالا بفروشید به خلق الله بعد بترسونیدشون قیمت بیاد پایین بخرید حقوقیهای عزیز خخخخخ

  • ناشناس

    طی دو روز گذشته با اینکه کلیت بازار منفی بود اما توی اکثر سهم هایی که منفی هم بودن قدرت خریدار از فروشنده ها بیشتر بود . و تنها دلیل نیاز به 5 میلیون تومان نقدینگی برای عرضه های اولیه چهارشنبه بود. تو شرایط ریزشی یا اصلاحی قدرت فروشنده بیشتر از خریدار.

  • ح

    سلام علیکم خسته نباشید مسئولان سهام عدالت و آقای ریٔسی مرد میدان مرد عمل از جنس همین مردم مرد انقلابی خواهشمندم سهام عدالت فروشندکان از سال ۹۹ پیگیری کنید واریز بشه شما را به خانم فاطمه زهرا (ع) قسم میدم واریز فروش سهام را واریز کنید بخدا گرونی امانمان را بریده این چندر کاز پول سهام از واجب واجبتر نیازمونه شمارا را به حضرت ابولفضل العباس واریز کنید … چرا پست های من اشتراگ نمیزارید اخه؟؟؟؟ بقران مجید پیش خوانواده هم شرمنده ایم مدام خواهشمندم رسیدگی کنید آقای ریس جمهور محترم انقلابی آقای ریًسی ریس مجلس نمایندگان عزیز ریس قوه قضائیه لطفا ورود کنید پول فروش سهام واریز بشه ممنون