کد مطلب: ۵۱۱۴۱۸

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۳ بهمن ۹۹

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۳ بهمن ۹۹

روز گذشته روند بازار صعودی بود و دلار با ۱۰۰ تومان افزایش به بهای ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته روند بازار صعودی بود و دلار با ۱۰۰ تومان افزایش به بهای ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: اینکه قیمت دلار در چه سطحی قرار دارد،‌ برای معامله‌گران اهمیت دارد، ‌ولی مهم‌تر این است که آنها بتوانند به یک سطح قیمتی اعتماد کنند. درواقع اگر قیمت دلار دچار افت شدیدی نمی‌شد و به کانال ۲۱هزار تومانی نمی‌رفت وبه نوسان خود درکانال ۲۵ هزار تومانی ادامه می‌داد، فعالان اقتصادی با اطمینان بیشتری می‌توانستند تصمیمات اقتصادی خود را تنظیم کنند.

افت قیمت دلار از اواسط دی ماه به‌صورت مقطعی انتظارات را تغییر داد. با این حال، زمانی که قیمت با سرعت زیادی به راه صعودی بازمی‌گردد، دستاوردهای کاهش قیمت نیز به تدریج از بین می‌رود. این در حالی است که اگر قیمت در یک دامنه مشخص می‌ماند، حداقل فعالان اقتصادی احساس آرامش بیشتری می‌کردند. افت قیمت دلار بهتر است در شرایطی صورتی بگیرد که احتمال بازگشت سریع قیمت وجود نداشته باشد و بازارساز بتواند از قیمت‌های پایین‌تر دفاع کند.

گفته می‌شود، زمانی که قیمت دلار نزولی می‌شود، افراد عادی نیز از هراس افت بیشتر قیمت ها، در موقعیت فروش قرار می‌گیرند و زمانی که قیمت در مسیر صعودی قرار می‌گیرد، آماتورها تلاش زیادی برای خرید ارز می‌کنند. در واقع زمانی که بازار شرایط باثباتی ندارد، بازیگران آماتور نیز بیشتر به معاملات وارد می‌شوند و به موج هیجان بازار اضافه می‌کنند.

در مقابل، معامله‌گران حرفه‌ای و نوسان‌گیران به دقت و به سرعت خرید و فروش‌های خود را جابه‌جا می‌کنند تا از تغییرات قیمتی، سود سنگینی را به دست بیاورند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    صعودیه

  • ناشناس

    زیر 23 تومن رو تاچ میکنه

  • ناشناس

    از طرفی دولت بی تدبیر از گرون شدن بدش نمیاد و از طرفی دلالها سود جو منتظرن تا خون مردم رو بمکن

  • ناشناس

    هیچی نفهمیدیم از این قیمت ها

  • ناشناس

    لطفا یکی بگه الان کاهشی داریم که بفروشیم تو روخدا جواب درست و واضح بگید.ممنون میشم.

  • شجاعی

    مقصر مردمند که از هر راهی میخوان پول در بیارن
    نباید به نفع سودجویان وارد این بازاردشوند دولت هم بدش نمیاد که از همین راه کسب درامد هنگفت کنه الکی میگن ترامپ بره فلان بیاد بهتر میشه با این وجود دلار پایین نمیاد