کد مطلب: ۵۷۸۴۰۵

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۷ شهریور / نوسان‌گیری فعلان بازار ارز

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 17 شهریور / نوسان‌گیری فعلان بازار ارز

در چهارمین روز هفته، خریداران دست بالا را در معاملات ارزی به دست آوردند و توانستند قیمت اسکناس آمریکایی را به بالای کانال ۲۷ هزار تومان ببرند. ساعت ۳ بعدازظهر دیروز اسکناس آمریکایی با قیمت ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت که ۲۲۰ تومان بالاتر از روز دوشنبه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در چهارمین روز هفته، خریداران دست بالا را در معاملات ارزی به دست آوردند و توانستند قیمت دلار را به بالای کانال ۲۷ هزار تومان ببرند. ساعت ۳ بعدازظهر دیروز اسکناس آمریکایی با قیمت ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت که ۲۲۰ تومان بالاتر از روز دوشنبه بود.

رشد قیمت دلار در شرایطی صورت گرفت که در روز دوشنبه بیشتر معامله‌گران فروشنده بودند. به گفته برخی فعالان، چرخش رفتاری معامله‌گران در روز سه‌شنبه بیشتر وابسته به اخبار و شایعات سیاسی بود. از یکسو، نوسان‌گیران در کانال‌های اطلاع‌رسانی خود این شایعه را به نقل از خبرنگار وال‌استریت ژورنال مطرح کردند که ایران سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی به ایران را رد کرده است. در کنار این، برخی از فعالان، از‌ اظهارات جدید فرانسوی‌ها درباره برنامه اتمی ایران، چنین برداشتی را مطرح کردند که مذاکرات پیش روی هسته‌ای با دشواری‌های خاص خود رو‌به‌روست. وزارت خارجه فرانسه اخیرا عنوان کرده بود که ایران باید بدون تاخیر همکاری خود را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سر بگیرد.

ترجیح معامله‌گران؛ نوسان‌گیری روزانه

به نظر می‌رسد در شرایطی که بازار با ابهامات زیادی درباره آینده مواجه است، معامله‌گران ترجیح می‌دهند بر مبنای اخبار روزانه، موقعیت خرید و فروش خود را تنظیم کنند. با این حال به نظر می‌رسد بیشتر معامله‌گران در شرایط کنونی حاضر به ریسک بزرگی نیز نیستند و پس از اندکی سود، موقعیت خود را تغییر می‌دهند.

در ۱۰ روز گذشته عمدتا معامله‌گران در حوالی محدوده ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان فروشنده شده‌اند و در نزدیکی محدوده ۲۶ هزار‌و‌۸۰۰ تومان موقعیت خرید گرفته‌اند. تا زمانی که اسکناس آمریکایی از دامنه یاد شده خارج نشود، خریداران و فروشندگان به صورت معنادار وارد بازار نخواهند شد.

در این میان بخشی از فعالان بازار عنوان می‌کنند که بارها معامله‌گران سعی کردند که قیمت دلار را به زیر محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان ببرند. با این حال، چنین اتفاقی رخ نداد و اسکناس آمریکایی نوسانات محدودی را در دامنه مشخص انجام داد. این موضوع از نگاه افزایشی‌های بازار به معنای آن است که قیمت دلار در حال کف‌سازی است. از نگاه آنها با محکم شدن کف ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومانی، جسارت خریداران برای ورود تدریجی به بازار بیشتر خواهد شد.

با این حال بیشتر فعالان اعتقاد دارند که بازیگران بزرگ زمانی وارد بازار خواهند شد که اطمینان بیشتری از چگونگی چشم‌انداز سیاسی کشور پیدا کنند. برخی از فعالان عنوان می‌کنند در صورتی که تا انتهای شهریورماه خبر از شروع مذاکرات منتشر نشود، معامله‌گران بزرگ سطح جدیدی از خریدهای خود را کلید خواهند زد.

در این میان، عده زیادی از فعالان نیز اعتقاد دارند که بازار ارز دلایل افزایشی خود را از دست داده است. این عده باور دارند که بازار حتی اگر افزایش مقطعی را تجربه کند، با انتخاب رئیس کل جدید بانک مرکزی روند نزولی خواهد گرفت. آنها باور دارند همان‌طور که دولت تمایل ندارد در آغازین روزهای کاری خود شاهد افزایش قیمت دلار باشد، احتمالا رئیس کل جدید بانک مرکزی نیز تلاش خواهد داشت که در ابتدای شروع فعالیت خود سطح عرضه ارز را بالا ببرد و به این ترتیب، قدرت خود را به رخ نوسان‌گیران بکشد. افزون بر این، «دنیای اقتصاد» نیز پیش‌تر اشاره کرده بود که با مشخص شدن کابینه دولت و عبور از خلأ دوران انتقال دولت، وضعیت ابهام در میان معامله‌گران کاهش یافته است. در کنار این، اوضاع منطقه در روزهای اخیر آرام‌تر شده و سطح تنش‌ها کاهش پیدا کرده است. این دو موضوع تا حدی جو نااطمینانی معامله‌گران بازار را کاهش داده است، ولی همچنان خریداران با تکیه بر اخبار روزانه، بعضا جو بازار را به سود خود تغییر می‌دهند.

یکی از نگرانی‌های مهم بازار در شرایط کنونی، وضعیت آتی مذاکرات هسته‌ای است. در صورتی که مذاکرات منجر به لغو تحریم‌ها نشود، انتظارات تورمی از نگاه معامله‌گران می‌تواند بیشتر شود و قیمت دلار را در وضعیت صعودی قرار دهد.

آخرین اخبار بازار دلار را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر دلمون خوش بودای دولت جدیدمیادکم کم قیمت هامیادپایین

    امی

  • ناشناس

    همه این فکره میکردن که بیاد پایین دلار اگرنیاد روزگار مردم سیا هست سیاه تر میشه مردم چهار تا وسیله برای بچشون نمی‌توانند بخرن که برود خانه بخت آقای ریس جمهور ترا به خدا فکری بردار برای این ملته بیچاره نگاشون همش به اخباره روزنه هست

    • ناشناس

      اقای ناشناس {شتردرخواب بیندپنبه دانه , گهی لپ لپ خوردگه دانه دانه}