کد مطلب: ۵۸۵۶۶۳

واکنش‌های بازار دلار به انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی

واکنش‌های بازار دلار به انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی

نامشخص بودن وضعیت ریاست بانک مرکزی به عنوان یک عامل صعودی بر قیمت دلار عمل می‌کرد. دیروز ۱۴ مهر ۱۴۰۰ با انتصاب رییس جدید بانک مرکزی بازار به این تغییر واکنش نشان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار آمریکا عصر روز دوشنبه روی ۲۸ هزار و ۱۱۰ تومان قرار داشت. این رقم در شروع معاملات چهارشنبه روی ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار در ادامه افت کرد و مرز ۲۸ هزار تومان را از دست داد. قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات دیروز ۲۷ هزار و ۹۸۰ تومان بود.

دیروز خبر انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی در شبکه‌های اطلاع رسانی مبادله ارز جلب توجه می‌کرد. علی صالح آبادی به ریاست بانک مرکزی منصوب شد. احتمال دارد افت قیمت دلار و از دست رفتن مرز ۲۸ هزار تومان تحت تاثیر این خبر اتفاق افتاده باشد. تا قبل از این انتصاب، بلاتکلیف بودن وضعیت ریاست بانک مرکزی مانند یک نیروی صعودی بر قیمت دلار عمل می کرد و احتمالا با انتصاب رئیس جدید فعالان بازار انتظار سیاست‌های جدیدی برای کنترل نوسان قیمت دلار را می‌کشند.

قیمت درهم امارات کاهش یافت

قیمت درهم امارات عصر روز دوشنبه روی ۷ هزار و ۷۲۰ تومان قرار داشت. قیمت درهم در شروع معاملات چهاشنبه مرز ۷ هزار و ۷۰۰ تومان را از دست داد. قیمت درهم در شروع معاملات دیروز ۷ هزار و ۶۸۰ تومان بود. قیمت درهم در آخرین ساعات معاملات دیروز روی ۷ هزار و ۶۴۰ تومان قرار گرفت.(اقتصادنیوز)

آینده قیمت دلار از زبان رییس سابق کانون صرافان

کامران سلطانی‌زاده، با اشاره به تاثیر انتصاب صالح‌آبادی در بازار ارز بیان کرد: جو این خبر در همان ابتدا باعث شد قیمت دلار در معاملات ظهر امروز اندکی کاهش یابد و از حدود ۲۸۱۵۰ به مرز ۲۸هزار تومان بازگردد؛ بنابراین انتظار می‌رود حضور صالح‌آبادی در بانک‌مرکزی، بازار ارز را از شرایط بلاتکلیف خارج کرده و آن را به سمت آرامش و تعادل سوق دهد.

سلطانی‌زاده روی کار آمدن رییس بانک‌مرکزی را مانع ادامه شیطنت نوسان‌گیران دانست و تصریح کرد: از آنجا که نوسان‌گیران با این اتفاق دچار زیان خواهند شد، سعی می‌کنند با کمرنگ کردن اثر مثبت آن در فضای مجاری، مانع کاهش قیمت دلار شوند، اما قدرت این سیگنال مثبت به حدی بالاست که تحرکات نوسان‌گیران را متوقف خواهد کرد.

این فعال بازار ارز پیش‌بینی کرد: با روی کار آمدن صالح‌آبادی تکلیف بازار ارز مشخص و فضای نوسان‌گیری برچیده خواهد شد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود بازار ارز هفته نزولی در پیش داشته باشد و دلار با کاهش قیمت همراه شود.(اقتصاد آنلاین)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بی نام ۱۱

    احتمالا در هفته آینده ثبات و کاهش جزئی در قیمت ارز وجود خواهد داشت که ناشی از جو روانی آمدن رئیس جدید بانک مرکزی است.اما به این نکته باید توجه کرد تا وقتی تورم و رشد نقدینگی و کسری بودجه و کمبود درآمد ارزی دولت وجود دارد پتانسیل رشد دلار وجود خواهد داشت ،تورم باعث رشد قیمت دلار می شود نه این که قیمت دلار باعث تورم شود.برنامه اصلی بانک مرکزی باید کنترل رشد نقدینگی و تورم باشد که باعث کنترل نرخ ارز خواهد شد.

  • ناشناس

    تیم اقتصادی دولت توانایی و شایستگی سکانداری اقتصاد کشور را ندارد.