کد مطلب: ۵۰۰۷۷۸

بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

انس جهانی طلا گران می‌شود / قیمت سکه چقدر افت کرد؟

انس جهانی طلا گران می‌شود / قیمت سکه چقدر افت کرد؟

بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران می‌گوید: جو بازار طلا آرام است. چنانچه فردا انس جهانی طلا کاهش یا افزایش نیابد قیمت طلا و سکه روند با ثباتی دارد و قیمت‌ها چندان تغییر نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز قیمت سکه ارزان اما قیمت طلا اندکی گران شد. این نوسان قیمت طلا و سکه به دو عامل ارتباط دارد:

1- افزایش جزئی دلار نسبت به دیروز و رسیدن آن به کانال 25 هزار و 730 تومان
2- افزایش میزان تقاضا

هر چند صبح امروز قیمت انس جهانی طلا 20 دلار گران شد و به کانال یک هزار و 900 دلار رسید اما از نیمه ظهر به بعد قیمت انس جهانی نسبت به روز گذشته با دو دلار کاهش با قیمت یک هزار و 880 دلار معامله شد.

به گفته بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، جو بازار طلا آرام است. چنانچه فردا انس جهانی طلا کاهش یا افزایش نیابد قیمت طلا و سکه روند با ثباتی دارد و قیمت‌ها چندان تغییر نمی‌کند.

سید محمود فضل آذر شربیانی معتقد است: در روزهای پایان سال میلادی اکثر شرکت‌ها تراز مالی‌شان را بررسی و تسویه حساب می‌کنند. با توجه به اینکه در آستانه سال نوی میلادی قرار داریم، ممکن است قیمت انس جهانی طلا در روزهای پیش‌رو افزایش یابد. همین مسئله قیمت طلا در بازارهای ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تقاضای جهانی برای خرید طلا وجود دارد

روز گذشته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران گفته بود: «پیش‌بینی می‌شود هر چه به پایان سال نزدیک ‌شویم بازار طلا روند آرامش را حفظ کند و قیمت طلا هم ثابت بماند. چنانچه فردا (یعنی امروز) هم بازار ارز کنترل شود قیمت طلا در محدوده یک میلیون و 138 هزار تومان است.» این در حالی است که قیمت طلا امروز به دلیل افزایش قیمت دلار و نوسان انس جهانی طلا سه هزار تومان گران شد.

بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران درباره روند بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: تقاضای جهانی برای خرید طلا وجود دارد. چنانچه قیمت دلار تغییر چندانی نداشته باشد قیمت طلا و سکه هم گران نمی‌شود.

انواع سکه چقدر افت کرد؟

فضل آذر شربیانی در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته سه هزار تومان افزایش یافت و با نرخ یک میلیون و 141 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید هم با 105 هزار تومان کاهش به قیمت 11 میلیون و 880 هزار تومان رسید.

همچنین امروز قیمت نیم سکه و ربع سکه نسبت به دیروز تغییری نکرد و با قیمت شش میلیون و 200 هزار تومان معامله شد. ربع سکه هم با قیمت چهار میلیون و 200 هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی هم با 100 هزار تومان کاهش با قیمت دو میلیون و 250 هزار تومان داد و ستد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا بزودی گران خواهد شود

  • ناشناس

    تا وقتی که طلاهای خریداری شده از قبل به فروش نرسد وتبدیل به نقدینگی نشود و به حسابهای مردم بر نگردد گران نخواهد شد