کد مطلب: ۵۷۷۲۷۰

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۴ شهریور / سیگنال‌های افزایشی برای قیمت طلا و سکه

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۴ شهریور / سیگنال‌های افزایشی برای قیمت طلا و سکه

اونس جهانی در روز جمعه با افزایش همراه بود اما قیمت سکه و طلا در بازار امروز با روند نزولی همراه بود. پیش‌بینی‌ها در بازار طلا و سکه چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اونس جهانی طلا افزایش یافت و به ۱۸۲۰ دلار رسید اما در روز شنبه با کمی کاهش همراه شد و همین موضوع باعث شد قیمت طلا و سکه روند کاهشی را در بازار روز ۱۳ شهریور ثبت کند. قیمت دلار که یکی از عوامل موثر در روند قیمت سکه و طلا است در بازار روز شنبه با روند کاهشی همراه بود و به مرز ۲۷ هزار تومان نزدیک شد؛ همین موضوع یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت طلا و سکه در بازار بود.

طبق گزارشی از بلومبرگ مذاکرات در ۳۰ شهریور دوباره آغاز می‌شود که همین مساله سیگنال مهمی برای بازارها محسوب می‌شود. باید دید واکنش قیمت دلار به شروع دور جدید مذاکرات و حواشی احتمالی آن چه خواهد بود؟

قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه بالای مرز حساس ۱۸۲۰ دلار و روی رقم ۱۸۲۸ دلار قرار گرفت. پایداری طلا بالای مرز ۱۸۲۰ دلار مهم است و باعث شکل‌گیری انتظارات افزایشی در بازار می‌شود، با این وجود قیمت سکه در شروع معاملات امروز تغییرات منفی را نسبت به ظهر پنج‌شنبه به ثبت رساند و روی ۱۱ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان قرار گرفت. با در نظر گرفتن قیمت ۲۷ هزار و ۱۸۰ تومان برای دلار اندازه حباب قیمتی سکه ۲٫۲۴ درصد به دست می‌آید.

قرار نگرفتن نرخ ارز بالای کانال ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان باعث شد انتظارات افزایشی در بازار سکه قدری ضعیف شوند و حتی قیمت سکه به رشد قیمت طلای جهانی واکنش نشان ندهد. قیمت سکه امامی در ادامه باز هم کاهش یافت و در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۱۱ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان قرار گرفت.

سیگنال‌های افزایشی برای قیمت طلا و سکه

کارشناسان بازار طلا عقیده دارند قیمت دلار زیر ۲۷ هزار تومان تثبیت نخواهد شد و احتمال دارد بعد از یک اصلاح قیمتی دوباره به کانال ۲۸ هزار تومان برگردد، به همین دلیل بسیاری از فعالان بازار سکه به آینده بازار و قیمت سکه خوش‌بین هستند زیرا سیگنال‌ها و پیش‌بینی‌ها برای قیمت دلار افزایشی است. با افزایش قیمت دلار در کنار ثبات اونس جهانی در کانال ۱۸۲۰ احتمال افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه وجود دارد.

اقتصادنیوز نوشت:

قیمت سکه امامی در هفته گذشته توانست رشد محدودی را تجربه کند. این در حالی بود که در بازار ارز، اسکناس آمریکایی حداقل یک کانال قیمتی را از دست داد. به گفته فعالان، عاملی که به کمک بازیگران بازار سکه آمد، افزایش بهای اونس طلا طی ۸ روز گذشته بود. بعدازظهر پنج شنبه دو هفته پیش اونس طلا در کانال هزار و ۷۰۰ دلاری قرار داشت و ورود به کانال هزار و ۸۰۰ دلار توانست، زمینه ساز حمایت از سکه در برابر نزول دلار شود.

از لحاظ فنی نیز شماری از سکه بازان نسبت به آینده این فلز گران بها خوشبین هستند. سکه در دورانی که تحت فشار کاهشی ها بود، در هفته گذشته توانست حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفظ کند.

با تمام خوشبینی سکه بازان،کافی است یک خبر مثبت به بازار دلار برسد و قیمت در مسیر نزولی قرار بگیرد، آنگاه سکه نیز در جاده کاهشی قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار مرتبط با بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سکه کاهشی میشه

  • هادی

    خداشکر شماهرچی میگید برعکس میشه.