کد مطلب: ۶۰۰۶۷۷

صعودی شدن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

محدودیت دلاری برای سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۴ آذر

محدودیت دلاری برای سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۴ آذر

در پی افزایش قیمت اونس جهانی و رشد قیمت دلار، قیمت طلا و سکه اعلام شد که براین اساس سکه تمام طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا پس از ریزشی که شب گذشته داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی اندکی بهبود یافت اما پایین مرز ۱۸۰۰ دلار ایستاد.

رنج منفی طلای جهانی باعث شده است تا روند سکه برای افزایش قیمت معنادار محدود شود. این فلز گرانبهای داخلی به کمک رشد بهای دلار در بازار آزاد توانسته است افت زیادی را تجربه نکند و نیم‌نگاهی به سطوح بالاتر داشته باشد.

بر این اساس، قیمت سکه روز گذشته در سطح ۱۲میلیون و ۶۸۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. با توجه به احتمال ادامه صعود دلار و کاهش سرعت افت اونس طلا، ‌‌‌ انتظار می‌رود سکه نسبت به دیگر بازارها از روند متعادل‌تر‌‌ی برخوردار باشد.

لازم به ذکر است که در این بین، تثبیت بهای این کالا بالای سطح ۱۲میلیون و ۵۰۰‌هزار تومانی منوط به نشست مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی است و اینکه چه اتفاقی در بازار ارز داخلی رخ خواهد داد و در پی آن، روند آتی بازار طلا و سکه مشخص‌‌‌تر خواهد شد.

قدرت نمایی طلای جهانی

مهم‌ترین عاملی که باعث کاهش قیمت طلا در روز‌های اخیر شده، خبر ابقای جروم پاول در مقام ریاست فدرال‌رزرو بوده که در پی آن، اونس طلا در معاملات بازار جهانی به زیر ۱۸۰۰دلار سقوط کرد.

به طوری که گمانه‌زنی‌‌‌ها از تشدید سیاست‌های پولی این بانک حکایت دارد. به این ترتیب، طلای جهانی روز چهارشنبه در ساعت ۱۹:۴۵ به وقت تهران با قیمت ۱۷۸۵ دلار به ازای هر اونس مورد معامله قرار گرفت.

لازم به ذکر است که رشد ارزش دلار شاخص و افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا مرزی جدی برای جبران ریزش اخیر طلا محسوب می‌شود. به گفته برخی تحلیلگران، فشارهای تورمی همچنان از طلا حمایت می‌کند، اما این فلز گرانبهای جهانی نتوانسته است در برابر باد مخالف رو به رشد این موانع مقاومت خوبی را از خود نشان دهد.(دنیای اقتصاد)

انتظارات مذکور شاخص دلار را تحکیم کرده و این شاخص روز چهارشنبه نزدیک به بالاترین حد خود در ۱۶ ماه اخیر ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران نگه داشت.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA گفت: بعید است اونس طلا بهبود معناداری در بالای مرز ۱۸۰۰ دلار پیدا کند مگر این که بازده اوراق خزانه ۳۰ ساله آمریکا بخشی از رشد هفته جاری را از دست بدهد. وی پیش بینی کرد سقف قیمت کوتاه مدت اونس طلا ۱۸۱۰ دلار خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران به آماری که نشان داد شرکتهای انگلیسی در کنار فشار هزینه بی سابقه، قویترین رشد سفارش را در ماه جاری داشته اند و احتمال افزایش نرخهای بهره انگلیس در دسامبر را تقویت کرد، واکنش نشان دادند. افزایش نرخهای بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می زند.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.